To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Niesforne kabelki - proszę o pomoc

vtec - 2012-10-15, 19:47
Temat postu: Niesforne kabelki - proszę o pomoc
Właśnie jestem w trakcie zalewania/wymiany akumulatora na nowy...no i patrzę a tu pod dupskiem taki upalony biały kabel , potopiona osłona - wymieniać go? Od czego on może być? To jest pierwsze pytanie , natomiast drugie to za wtyczką tą białą są trzy brązowe przewodu połączone jakby "na krótki" czy to jest oryginalne rozwiązanie czy też ktoś już przerobił te palący się wtyczki??


https://picasaweb.google.com/113387963473652437266/Volty


P.s. Ten biały kabel był poprowadzony do masy bezpośrednio do aku.

aprilia - 2012-10-15, 20:03

To jakieś dodatkowe kombinacje musisz dojść co to jest ;-)
Karpik - 2012-10-15, 20:47

Jak widać na zdjęciach ktoś juz instalację przerabiał... Na zółtych kablach w oryginale powinieneś mieć brązową kostke ale mozesz podziękować poprzedniemu właścicielowi za to że już się jej pozbył (to była jedna z tych które lubią się topić) :mrgreen:
Widać też że masz zrobiony baypass do akumulatora w celu poprawy ładowania.
Masz tam dodatkowy kabel + puszczony z regulatora do aku (ten czerwony z bezpiecznikiem) a biały to poprostu - puszczony bezposrdnio z reglera do aku.
Na moje wszystko z ta przerobka jest ok, wiec proponuje tylko wymienic lub zaizolowac biały kabelek. Izolacja pewnie gdzieś się przetarła bo wyglada to na uszkodzenie mechaniczne. Ja u siebie poprowadziłem te kable w peszlach, zeby takich problemów uniknąć :-)

PS. Proponuje przy okazji sprawdzic tez ladowanie :)

tempest - 2012-10-15, 20:52

Witaj

te 3 zlutowane to standardowa przeróbka oryginalnej wtyczki czyli rozcięcie i obudowy konektora, wyjęcie kabli i połączenie solidnym lutem. Robi się to po to żeby poprawić przewodzenie instalacji i wyeliminować nagrzewanie styków.

Biały kabel to typowy ,,bypass'' instalacji ładowania.
Zakładam że ten biały przewód miałeś podłączony do plusowej klemy akumulatora (nie widać na zdjęciu). Drugi koniec wychodzi z konektora do którego podłączony jest regulator napięcia.
Taka przeróbka ,,pomaga'' prądowi trafić do aku krótszą drogą.

Mam takie samo rozwiązanie tylko trochę staranniej wykonane :)
W twoim przypadku wydaje się że kabel ma za mały przekrój i dlatego się stopił.

Pozdrawiam
Tempest

vtec - 2012-10-15, 20:54

wymieniłem ten kabel na jakiś samochodowy z izolacją do 105 st . ale mam tylko taki który niestety ma mniejszy przekrój - być może raz jeszcze będę musiał go przez to wymienić.

Zobaczymy.

Ładowanie sprawdzę jak wsadzę nowy aku(ładuje się). Na wolnych pamiętam że było ok , ale nie sprawdziłem jak wygląda na 4k obrotów.

Karpik - 2012-10-15, 21:01

tempest napisał/a:
Zakładam że ten biały przewód miałeś podłączony do plusowej klemy akumulatora (nie widać na zdjęciu).

Raczej do minusowej :mrgreen:
vtec napisał/a:
Ładowanie sprawdzę jak wsadzę nowy aku(ładuje się). Na wolnych pamiętam że było ok , ale nie sprawdziłem jak wygląda na 4k obrotów.

Czesto na wolnych obrotach jest ok a pozniej spada, ale jak masz baypass to powinno byc ok.

tempest - 2012-10-15, 21:07

[quote="Karpik"]
tempest napisał/a:
Zakładam że ten biały przewód miałeś podłączony do plusowej klemy akumulatora (nie widać na zdjęciu).

Raczej do minusowej :mrgreen:

nie zauważyłem tego bezpiecznika - w tej sytuacji faktycznie minusowy :)

Tak by the way - to napisaliśmy odpowiedź równocześnie :)

Dobrze być na forum :)

vtec - 2012-10-15, 21:53

kabel wymieniony , napięcie na wolnych dochodzi nawet do 14v, na 4k obrotów spada do 13, 5 więc chyba jest ok. Regulator koło dupska strasznie gorący - to chyba normalne? Zwłaszcza jak patrzę na jego radiator+ wentylację :)

Z nowym aku zaplił od ręki :) Mam aku JMT z prądem rozruchowym 200A więc powinno być ok. Jeszcze szyba i będę happy :)

Cieszy mnie fakt że dojrzałem tę przerobioną kostkę , skoro ktoś wymienił tę to pozostałe pewnie też są już przerobione...

Karpik - 2012-10-15, 21:58

Widać że maszyna była w rekach kogoś kto "czaił czacze" albo "kumał bazę" :mrgreen:
Teraz tylko jeszcze sprawdź złączki paliwowe... :-)
tempest napisał/a:
Tak by the way - to napisaliśmy odpowiedź równocześnie :)

hehe, i tak czasem sie zdarza :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group