To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Rozruch na zimnym silniku - jakby brak ssania

maxx - 2019-02-11, 15:48
Temat postu: Rozruch na zimnym silniku - jakby brak ssania
Cześć,

Szybkie pytanko :) Przy odpalaniu na zimnym silniku, muszę trzymać trochę manetkę gazu, przez parę sekund - tak jakby nie działało ssanie.

Spotkaliście się z czymś takim?

P.S.
Po 2 miesiącach stania, musiałem trochę nakręcić nim odpalił, to tak Capo mają, czy raczej szukać gdzieś problemu?

Pozdrawiam! :)

RESPIRATOR - 2019-02-11, 16:33

Mój po paru miesiącach też wymagał dłuższego kręcenia ale obroty zawsze były podwyższone i spadały po rozgrzaniu, więc coś u Ciebie nie bangla :-/
jagiel - 2019-02-11, 18:19

Kapeć jak i każdy motocykl z wtryskiem paliwa powinien zawsze odpalać bez użycia gazu. Może silniczek krokowy ci się blokuje ? Dobrze byłoby podpiąć motocykl pod kompa , tune ecu cokolwiek aby odczytać parametry parametry stepera.

Zakładam oczywiście, że masz w pełni sprawcy akumulator z dobrym prądem rozruchu?

maxx - 2019-02-11, 20:24

Dzięki za szybki odzew.
Tak, aku jest sprawny.

Własnie zastanawiam sie, czy nie iśc w kierunku krokowego. Czasami jak zgaśnie, a nie słychać takiego specyficznego pstryknięcia, to później ciężej odpala - dłużej trzeba kręcić

Jak pstryknie przy gaszeniu, to następne odpalenie już bez problemu.

[ Dodano: 2019-02-11, 20:31 ]
P.S.

Tutaj znalazłem nagranie - o jaki dzwięk chodzi przy gaszeniu:
https://youtu.be/1Ztn5EohjZY?t=110

Ale chyba nie wiązałbym gaszenia z trudnością odpalania na zimnym

ralph178 - 2019-02-11, 20:56

jagiel napisał/a:
Kapeć jak i każdy motocykl z wtryskiem paliwa powinien zawsze odpalać bez użycia gazu.


Otóż Jagiel w tej kwestii są pewne wyjątki, a mianowicie mój poprzedni sprzęt czyli Aprilia Falco pomimo tego, że z tym samym silnikiem co Kapeć to nie posiadała silniczka krokowego i jednak miała "ssanie", którego dźwignia była połączona linką z przepustnicą i ją delikatnie uchylała, czyli jednak niektóre motocykle pomimo tego że są na wtrysku to wymagają trochę gazu żeby odpalić na zimnym. Miało to swoje plusy bo ja wyregulowałem sobie ssanie, żeby uchylało maksymalnie na ile pozwoliła regulacja i zrobił mi się taki prymitywny tempomat, na którym można było jechać nawet ok 150 km/h bez użycia prawej ręki - było to wygodne szczególnie na długich trasach bo można było pozwolić odpocząć prawej dłoni podczas jazdy :-) W Kapciu czasem brakuje mi tej opcji.
W tym przypadku jednak również zacząłbym od silnika krokowego bo objawy ewidentnie wskazują, że to może być winowajca.

jagiel - 2019-02-11, 21:59

a jaki masz przebieg i kiedy ktoś mierzył luzy zaworowe ?
Na ciepło pali normalnie tak ?

PS. tak ssanie też występuje tak jak w Falco :))

[ Dodano: 2019-02-11, 22:00 ]
co nie zmienia faktu, że w dalszym ciągu odpalasz bez gazu :D

maxx - 2019-02-12, 00:22

Na ciepło pali ładnie. Przebieg, w okolicach 120 tyś.

Na blacie 50k :) :)

jagiel - 2019-02-12, 00:50

okej :)

A zawory kiedy były sprawdzane ?

maxx - 2019-02-12, 10:38

We wrześniu 2018r.

Podobno wyregulowane itp. Kurcze, no tak mnie korci wybrać się do Warszawy :) Pytanie czy nie bardziej opłaca się zmieniać Kapcia na innego Kapcia :) Bo w tym jednak trochę jest do dopieszczenia

jagiel - 2019-02-12, 17:27

a to nie jest przypadkiem kapeć po Redx-ie ? podaj mi VIN
ralph178 - 2019-02-12, 19:06

maxx napisał/a:
Pytanie czy nie bardziej opłaca się zmieniać Kapcia na innego Kapcia :)

Ja swojego kupiłem i było w nim naprawdę sporo do poprawienia. Od nierównej pracy silnika i jakichś wycieków oleju po kosmetykę. Miałem też problem z silnikiem krokowym, ale objawem były zbyt wysokie wolne obroty. Po zrobieniu wszystkiego maszyna pracuje bardzo dobrze (odpukać) i mam pewność, że mogę jechać w daleką trasę.
Owszem możesz zmienić na innego, ale ja wolę pogrzebać i porobić co jest potrzebne a przy okazji nauczyć się co gdzie jest i mieć spokojną głowę jadąc w dalsze miejsca. Oczywiście niektóre usterki są nieopłacalne do naprawy, ale w Twoim przypadku wygląda to póki co na jakiś nieduży problem i tani w naprawie :-)
Proponuję tak jak jagiel wcześniej pisał upewnić się, że aku jest dobre bo ja w Falco miałem taką przypadłość, że aku niby dobre, ale nie chciał palić i w końcu zalewało świece. Okazało się że niby dobra bateria bo Yuasa, ale była się jakaś wadliwa i po kilku miesiącach wymiana na gwarancji.

robert1973 - 2019-02-12, 21:42

jagiel napisał/a:
a to nie jest przypadkiem kapeć po Redx-ie
ten to chyba stoi do sprzedania za 9900 w Żywcu
jagiel - 2019-02-12, 21:57

Masz link do ogłoszenia ?
maxx - 2019-02-13, 01:21

jagiel napisał/a:
a to nie jest przypadkiem kapeć po Redx-ie ? podaj mi VIN


W 2018 ściągniety do Polski, więc raczej nie

VIN ZD4PS00002S001076

ralph178 zgadzam się, tym bardziej że trochę już nim przelatałem - odpukać bez większych zarzutów. A co się nowego trafi, nigdy nie wiadomo.

robert1973 - 2019-02-13, 08:57

jagiel, dzisiaj szukałem i nie znalazłem może wygasło....może się sprzedał... zobaczymy czy "wypłynie", rynek raczej na bieżąco kontroluję
ps. stare maszyny forumowe raczej pamiętam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group