Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-08-08, 09:37   

tak, TRW Lucas - dobre klocki :-) , polecam tez zrobić serwis zacisków, u mnie to było potrzebne.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-08-08, 17:48   

Janek tu masz adaptery do zacisków http://www.bull-sc.com/we...uemart&Itemid=1
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-08-09, 08:41   

Zastanawia mnie ta kwestia że jesli zacisk jest stały to tarcza powinna byc pływająca, a Tu mamy zacisk stały i tarczę stałą - czy to wyjdzie na zdrowie? gdzieś był poruszany ten temat na tym forum. Moze ktoś mądrzejszy niech się wypowie.

Zastanawiam się też czy oryginalna pompa hamulca ogarnie te zaciski?
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-09, 12:02   

Moim zdaniem przednia tarcza w kapciu ze względu na sposób mocowania jest pływająca pomimo , że jednoczęściowa . Tylna jest przykręcona na sztywno . Z przodu są tulejki dystansowe pod śrubami o podkładki sprężynujące mające chyba na celu umożliwienie tarczy właśnie pływania .
Chyba , że się mylę .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-08-09, 12:11   

hejka, ciekawe rozwiązanie. Moto Abruzzo jakoś jeździ.
kolejna sprawa - czy ori pompa hamulcowa jest w stanie ogarnąć te zaciski bo jednak jest co pchać juz ;-)
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-08-09, 21:59   

Stiopa napisał/a:
ze względu na sposób mocowania jest pływająca
a próbowałeś ją ruszyć???
w zaciskach takich jak nasze zacisk powinien się ruszać bez oporów w jarzmie przymocowanym do części stałej moto czyli wahacz, goleń. łba nie dam sobie urwać bo skleroza Ci u mnie wielka ale jeśli chodzi o zaciski 4-ro tłoczkowe (na klocek 2-a tłoczki) mogą być "na sztywno" tak przynajmniej wydaje mi się było w moim skuterku, Jagiel zapewne może mnie sprostować lub potwierdzić... ma Większe doświadczenie w tej materii.
sosnos napisał/a:
kolejna sprawa - czy ori pompa hamulcowa jest w stanie ogarnąć te zaciski bo jednak jest co pchać juz
nie sądzę ale może być ciekawe doświadczenie
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-08-10, 07:11   

sosnos napisał/a:
Zastanawia mnie ta kwestia że jesli zacisk jest stały to tarcza powinna byc pływająca, a Tu mamy zacisk stały i tarczę stałą

Panowie o czym Wy gadacie - w Kapciu zacisk jest pływający w sposób taki sam jak w samochodach.
Jest tak jak pisze robert1973 - uchwyt zacisku przymocowany jest na stałe do golenia zawieszenia, a sam zacisk pływa na 2 sworzniach i są w tym miejscu gumowe mieszki zabezpieczające te sworznie przed wodą i brudem. Jest ryzyko, że jednak dostanie się tam trochę syfu i zacisk przestanie pływać i wtedy może być problem z ocieraniem klocków o tarczę - miałem tak u siebie - po wyczyszczeniu tych prowadzeń wszystko wróciło do normy.
Przy zaciskach z tłoczkami z obydwóch stron stosuje się pływającą tarczę i zaciski na stałe.
Owszem są też tarcze jednoczęściowe pływające (o ile dobrze pamiętam to niektóre BMW tak mają), i są zamocowane właśnie z tulejkami dystansowymi i twardymi podkładkami sprężynującymi i wtedy tarcza pływa wyraźnie - u nas tarcza jest raczej na stałe, ale głowy nie dam - sprawdzę sobie to dzisiaj :-)
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-08-10, 14:58   

ralph178 napisał/a:

Owszem są też tarcze jednoczęściowe pływające (o ile dobrze pamiętam to niektóre BMW tak mają), i są zamocowane właśnie z tulejkami dystansowymi i twardymi podkładkami sprężynującymi i wtedy tarcza pływa wyraźnie - u nas tarcza jest raczej na stałe, ale głowy nie dam - sprawdzę sobie to dzisiaj :-)


Takie własnie są oryginalne tarcze w CAPO.. na "tulejkach" + podkładki sprężynujące..
Całość tworzy po kilkunastu kkm piękne dzwoneczki... bo tulejki się wyrabiają i poza luzem osiowym, tarcze mają też luz "promieniowy".. wiec napierdziela tak że większość z nas zmienia tarcze mimo iż oryginały są niezużyte :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-08-13, 05:49   

GrzeTom napisał/a:
Takie własnie są oryginalne tarcze w CAPO.. na "tulejkach" + podkładki sprężynujące..

No i sprawdziłem i wychodzi na to, że u mnie są przykręcone na sztywno do koła - bez żadnych tulejek i sprężynek, ale mówiąc szczerze wygląda mi to na oryginał.
Poza tym ani w serwisówce, ani w katalogu części nie ma mowy o żadnych tulejkach i sprężynkach - może modele po liftingu miały taki system.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-13, 11:50   

Są dwa rodzaje tarcz. Mocowane na stałe do piasty koła-wersje bez abs i tarcze półpływające chyba w modelach z abs,ake tutaj Jagiel musi się wypowiedzieć.
Tulejki i podkładki do tarcz półpływających pasują z Bmw R1150 gs i chyba pierwszych 1200gs.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-13, 22:56   

Tak ja pisze Wicher, ABS=pływająca tarcza , No ABS = tarcza na stałe.

Rozwiązanie zapożyczone z BMW, na tarczach Sunstar, tulejka, podkładka ale niestety hałaśliwe. Oczywiście ruszające się tarcze to norma, nikomu taka tarcza krzywdy nie zrobiła. Jedyne co denerwuje to ten ten dźwięk :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-08-14, 07:04   

jagiel napisał/a:
Tak ja pisze Wicher, ABS=pływająca tarcza , No ABS = tarcza na stałe.


No i wersja jak zawsze "inna" czyli RR -bez ABS, ale tarcze pływające :)

jagiel napisał/a:

Rozwiązanie zapożyczone z BMW, na tarczach Sunstar, tulejka, podkładka ale niestety hałaśliwe. Oczywiście ruszające się tarcze to norma, nikomu taka tarcza krzywdy nie zrobiła. Jedyne co denerwuje to ten ten dźwięk :)


Oj prawa.. ten dzwięk... te grzechotki... żaden wydech nie zagłuszy :)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-08-14, 07:43   

Jagiel, czyli taka opcja jaka prezentuje moto Abruzzo zaciski od RSV i pompa hamulcowa w Capo bez ABS (tudzież na stałych tarczach ) nie wchodzi w grę?
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-08-14, 09:26   

GrzeTom napisał/a:
No i wersja jak zawsze "inna" czyli RR -bez ABS, ale tarcze pływające :)

No to ja mam zwykłe :P Czyli 4 wersja :)

[ Dodano: 2018-08-14, 10:29 ]
sosnos napisał/a:
Jagiel, czyli taka opcja jaka prezentuje moto Abruzzo zaciski od RSV i pompa hamulcowa w Capo bez ABS (tudzież na stałych tarczach ) nie wchodzi w grę?

No dobra... a czym się różni nasz zacisk od RSV ?? Poza wyglądem :P
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-08-14, 10:42   

janciovodnik napisał/a:
No dobra... a czym się różni nasz zacisk od RSV ?? Poza wyglądem :P

Chyba jest 4-tłoczkowy i na stałe a nie pływający.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11