Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-08-14, 10:43   

Zacisk od rsv jest 4 tłoczkowy, wieksza wydajnośc przy hamowaniu. dla porównania nasz jest tylko dwu tłoczkowy.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-08-14, 12:17   

janciovodnik napisał/a:
GrzeTom napisał/a:
No i wersja jak zawsze "inna" czyli RR -bez ABS, ale tarcze pływające :)

No to ja mam zwykłe :P Czyli 4 wersja :)


bo ty masz już chyba po przeróbce..:) tak jak właśnie u mnie sie dzieje..:)
My pisaliśmy co było w oryginale.:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2018-08-14, 12:20   

Cytat:
Zacisk od rsv jest 4 tłoczkowy, wieksza wydajnośc przy hamowaniu. dla porównania nasz jest tylko dwu tłoczkowy.

Niby dwutłoczkowy ale wg mnie wydajność jest bardzo dobra - w Falco miałem zaciski 4-tłoczkowe ale bez stalowego oplotu i pomimo większych tarcz wydajność była słabsza niż w Kapciu na stalowym oplocie więc warto zainwestować w oplot :-) Na pewno zacisk z 4 tłoczkami + stalowy oplot będzie jeszcze lepszy.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-14, 23:00   

Mało kto zadaje sobie trudu i regeneruje zaciski w kapciu. Myślenie skrótowe... nie działa? wsadzę inny zacisk, który też prędzej czy później trzeba będzie zregenerować bo przecież nie jest wieczny i wówczas okaże się, że cały tuning o dupę potłuc. Rozwiązanie? OLX - niech inny się martwi ;)

Panowie jeździcie "starymi" motocyklami, maszyna, która ma ponad dziesięć lat jest właśnie tak traktowana i niestety takimi modyfikacjami młodości jej nie przybędzie. Może zatem warto zadbać i co nieco podrobić, usprawnić, dopieścić ? Ja mam w swoim kapciu zregenerowane zaciski hamulcowe ( profilaktycznie ), dobrej jakości klocki hamulcowe, przewody w stalowym oplocie i co roku wymieniam płyn hamulcowy na nowy. Efekt ? Heble jak brzytwa ;)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-08-15, 09:08   

jagiel napisał/a:
Panowie jeździcie "starymi" motocyklami, maszyna, która ma ponad dziesięć lat jest właśnie tak traktowana i niestety takimi modyfikacjami młodości jej nie przybędzie. Może zatem warto zadbać i co nieco podrobić, usprawnić, dopieścić ? Ja mam w swoim kapciu zregenerowane zaciski hamulcowe ( profilaktycznie ), dobrej jakości klocki hamulcowe, przewody w stalowym oplocie i co roku wymieniam płyn hamulcowy na nowy. Efekt ? Heble jak brzytwa ;)

I w zasadzie to jest głos rozsądku :)
Nie ma co gadać... o moto trzeba dbać, przegląd etc. etc. Nie mylić z myciem :P
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-05, 07:40   

Tarcze u mnie wyglądają TAK .
Otwór ( a właściwie wycięcie) w tarczy ma 14 mm średnicy . Śruby są ósemki a na nie są ubrane tulejki dystansowe o średnicy 13,5 mm i podkładki sprężynujące .
Czy to są tarcze do wersji z ABS ? U mnie go nie ma . Czy poliftowe tak mają ? I gdzie ewentualnie szukać takich tarcz , bo wszystkie które widzę są inne .
P.S. Przepraszam za jakość zdjęcia ale światła w garażu mało było .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-09-05, 08:38   

Ja tak mam w RRce.
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-05, 09:18   

janciovodnik napisał/a:
Ja tak mam w RRce.


No Grzesiek właśnie pisał , że tak jest w RR. Czyli u mnie też .
Nie wiem czy chcę zmieniać tarcze na mocowane całkiem sztywno - chyba wolę zostawić tak jak jest . Nadal pozostaje tylko kwestia gdzie je znaleźć .
A co do hałasowania wybitych na tulejkach tarcz to jest na to prosty sposób . Była to pierwsza rzecz jaką poprawiłem po zakupie moto . Zaznaczyłem cienkopisem na kryzach tulejek kreski przesunięte o 90 stopni od tego jak były przykręcone , poluzowałem śruby , obróciłem tulejki o 90 stopni i w tej pozycji skręciłem . Stukanie ustało jak ręką odjął i tak jest do dzisiaj :) .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-09-05, 09:35   

Stiopa, Zwykła tarcza sztywna, http://www.ebc24.pl/motocykle.php?motoprod=MD6307D lub inne aledrogo
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-05, 09:54   

Robert no właśnie nie wiem czy chcę całkiem sztywne. Jak już pisałem te w jakiś sposób pływają . Może to strzelanie z dupy ale ...
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-09-05, 10:24   

pogadaj z Jagielem, doradzi.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2018-09-05, 12:03   

Ja bym założył tarcze mocowane na sztywno,zwłaszcza w układzie pracującym z ruchomym zaciskiem. Te półpływające tarcze w capo, to jakiś dziwny wymysł,nie wiem czemu ma służyć to rozwiązanie,bo w zasadzie tarcza i tak jest montowana bezpośrednio do piasty koła,tyle tylko że niby te tulejki mają zapewnić jakiś znikomy luz promieniowy.
Rozumiem gdyby była tam faktycznie tarcza pływająca z prawdziwego zdarzenia, gdzie część robocza tarczy jest oddzielona od piasty tarczy właśnie zanitowanymi tulejkami. Taka tarcza jest mniej podatna na fading i zwichrowanie i lepiej współpracuje z zaciskiem,ale montowanym na stałe.
 
   
Stiopa 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 58
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 313
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-05, 12:31   

Wicher chyba tak będę musiał zrobić bo tarcz takich jak mam nigdzie nie mogę namierzyć . Zresztą jest to temat na przyszłość bo grubość tarcz pomału zbliża się do 4 mm .
Nie wiem co masz na myśli pisząc luz promieniowy ale moim zdaniem tulejki powodują luz poosiowy , taki sam jak nitowane tulejki w klasycznej tarczy pływającej . Luz promieniowy pojawia się po wybiciu tulejek i powoduje grzechotanie tarcz .
Wiem , że jeżeli zaciski są ruchome to tarcza może być sztywna ale myślę , że jeżeli ma możliwość ruchu poosiowo to może być tylko lepiej .
_________________
"Zawsze warto być człowiekiem choć tak łatwo zejść na psy..."
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2018-09-05, 22:19   

Sorki chodziło o luz poosiowy:)Pisałem na szybko w robocie mierząc się z luzem promieniowym :mrgreen:
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-09-05, 22:42   

Stiopa napisał/a:
janciovodnik napisał/a:
Ja tak mam w RRce.


No Grzesiek właśnie pisał , że tak jest w RR. Czyli u mnie też .
Nie wiem czy chcę zmieniać tarcze na mocowane całkiem sztywno - chyba wolę zostawić tak jak jest . Nadal pozostaje tylko kwestia gdzie je znaleźć .
A co do hałasowania wybitych na tulejkach tarcz to jest na to prosty sposób . Była to pierwsza rzecz jaką poprawiłem po zakupie moto . Zaznaczyłem cienkopisem na kryzach tulejek kreski przesunięte o 90 stopni od tego jak były przykręcone , poluzowałem śruby , obróciłem tulejki o 90 stopni i w tej pozycji skręciłem . Stukanie ustało jak ręką odjął i tak jest do dzisiaj :) .

Poczekaj., Przejdzie im, twój zabieg;) u mnie to pomogło na chwilę.... ;(
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10