To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

asior100 - 2011-06-25, 19:40

Uff pomimo małych problemów opanowałem wgrywanie map do mojej ślicznotki :lol: Wgrałem oczywiście mapę Catfisha i tak jak koledzy potwierdzam że jest super efekt: brak szarpania w niższych zakresach obrotów, elastyczność i płynność a przy tym rwie do przodu aż miło :mrgreen: Muszę jeszcze tylko dokłądnie sprawdzić spalanie ale z tego co przed chwilą przejechałem to widzę że apetyt na paliwo się nie zwiększył około 6 przy jeździe solo z różnymi prędkościami. Mam tylko problem z wolnymi obrotami - jakbym nie ustawił i oczywiście wgrał to obroty oscylują koło 1000/1100 a to za mało - co prawda nie gaśnie ale się męczy. Ustawiałem 1500, potem 1700 a efektu brak. Tylko że z wolnymi mam problem od początku i na poprzedniej mapie też, komp błędów nie pokazuje a wolne obroty są cały czas za niskie :evil: Jakby ktoś miał jakiś pomysł co mógłbym z tym fantem zrobić to proszę o sugestie zaraz je sprawdzę w praktyce ;-) Pozdrawiam Adam :-)
KoDy - 2011-06-26, 00:47

Hej. Znajdz mape dla Idle i podniess do 1300-1350 dla temperatur od bodajze 70 stopni do 90. Wszedzie tam gzie masz najnizsza wartosc. Musi zadzialac.
asior100 - 2011-06-26, 08:11

No i tu jest problem bo tak jak pisałem zmieniałem wartość w Idle najpierw na 1500 a potem nawet na 1700 obrotów żeby szybko zobaczyć efekt i nic cały czas koło 1000 do 1100 obrotów :-( Oczywiście po zmianie wartości mapę od razu wgrywałem. A ustawienia wstępne miałem 1340 dla temp od 74 stopni w górę. :!: :?: :roll:
KoDy - 2011-06-26, 09:44

Hmmm to dziwne. U mnie podbicie o 50 rozwizalo problem.
Wilk stepowy - 2011-06-26, 09:50

Mam nadzieję Asior, że uda Ci się rozwiązać problem. Ale skoro różne mapy nie mają wpływu na wolne obroty to może przyczyna leży gdzie indziej.

Ja już też skompletowałem chyba wszystko i wkrótce zabieram się za kompa. I z kolei mam takie pytanie : z tego co wyczytałem po w graniu mapy konieczny jest restet TPS - czy ma jakiekolwiek znaczenie czy ten reset robimy na ciepłym czy zimnym silniku(w sensie właśnie obrotów na jakich silnik pracuje?)?

KoDy - 2011-06-26, 12:24

Robilem reset tpsa na zimnym i na cieplym. Nie ma zadnej roznicy, przynajmniej na moim :) Reset ma na celu nauczenie silnika, ze ulozenie "gazu" jest na zero, dlatego nie nalezy bawic sie manetka po resecie.
asior100 - 2011-06-26, 14:34

Wymieniłem a raczej uzupełniłem na początku brak silniczka krokowego (bo motocykl miał parę braków jak go kupiłem) i w komputerze który notabene kupiłem od Pumexa musiałem dosztukować gumowy wężyk - czy któraś z tych rzeczy może mieć wpływ na wolne obroty :?: ? Co do krokowego to podejrzewam że ma wpływ ale do czego ten wężyk przy kompie :?:
Wilk stepowy - 2011-07-12, 18:24

Byłem dzisiaj w serwisie na synchro przepustnic i jestem trochę mądrzejszy.

W skrócie:
Po zakończonej synchronizacji wolne obroty ustawiły się na 1500obr/min. Po krótkiej przejażdżce wróciłem zaniepokojony.

Mechanik ponownie podpiął wakuometry i zmniejszył mi podciśnienie w obu cylindrach, co spowolniło silnik do 1200obr. Teraz pracuje super.

Tak więc jak nic nie pomaga to możesz spróbować przekręcić obie śruby regulacyjne w lewo o pół obrotu i zobaczyć czy coś się nie zmienia, ale obroty powinny wzrosnąć.

Dziubek - 2011-08-06, 21:06

Mam ten kabelek (dzieki Wilku) :mrgreen:



Nie moge go zainstalowac tym sterownikiem :?:


Wilk stepowy - 2011-08-06, 23:22

Cytat:
Nie moge go zainstalowac tym sterownikiem


Wskaż komputerowi aby poszukał sterowników na załączonej płytce CD. One tam są.



Natomiast ja sam dalej sobie nie poradziłem z problemem takim, że następuje u mnie rozłączanie laptopa od ECU motocykla natychmiast po uruchomieniu silnika. W wgrywałem i odinstalowywałem już chyba wszystkie frameworki i dalej dupa :evil:

Ogólnie mapa jest wypas, ale denerwuje mnie wolne schodzenie z obrotów podczas jazdy, w szczególności chwilowe zatrzymywanie się na poziomie 2 tys.... Czekam aż mu to przejdzie.

Dziubek - 2011-08-06, 23:37

to jest ten sterownik Interfejs VAG KKL USB ?

Gadałem z mechanikiem i zaproponował całkowite wyczyszczenie kompa przed instalacja nowej mapy. Wtedy może komp nie będzie musiał się uczyć.

Wilku, ktora mpe wgrales

051123_catfish_map.hex

czy

051123_catfish2011.hex

Wilk stepowy - 2011-08-07, 08:55

Tą mapę wgrałem 050429_catfish_map.hex



051123 są do modeli bez czujnika O2.

Dziubek - 2011-08-07, 12:35

Wilk stepowy napisał/a:
Tą mapę wgrałem 050429_catfish_map.hex



to masz capo z sonda

eterum - 2011-08-08, 07:46

Wilk stepowy napisał/a:
następuje u mnie rozłączanie laptopa od ECU motocykla natychmiast po uruchomieniu silnika


U mnie jest to samo z tym że rozłączenie następuje czasami po 15 sek. a czasami po 1 minucie. Próbowałem na różnych komputerach i wszędzie to samo. Trzeba by zapytać na amerykańskim forum. Oni na pewno już rozwiązali problem.

B3stia - 2011-08-08, 16:12

Kody i ja mamy te same objawy, wada oprogramowania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group