To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

Dziubek - 2011-08-10, 17:48

Ktos mi wytlumaczy lopatologicznie co i jak.

Chce zmienic mape na catfischa przed wyjazdem na wakacje
i troche potestowac zanim wyjade :mrgreen:

major - 2011-08-10, 23:22

Potrzebujesz:
- kabelek VAG KKL, http://allegro.pl/listing...p&change_view=1
- przejściówkę na wtyczkę w April, ja kupiłem taką: http://allegro.pl/adapter...1750076262.html i przerobiłem ucinając małe wtyczki i dorabiając piny - trzeba jakieś dopasować; tu znajdziesz jak podłączyć kabelki: http://www.apriliaforum.c...ad.php?t=216682
- program TuneECU - drivery i sam program znajdziesz tu: http://tuneecu.com/TuneECU_En/links.html
- mapy: http://www.endorphin-express.com/capo/maps.html

Po podłączeniu kabelków przekręcasz klucz na ON, killswitch na ON i czekasz aż TuneECU się połączy (w prawym dolnym rogu okna aplikacji zielony prostokąt). Pierwsze co trzeba zrobić to ściągnąć mapę z kompa na dysk (menu ECU > Read Map) i zapamiętać wartości Long Term Fuel Trim i Idle Fuel Trim (zrób screenshoty i zapisz na dysku razem z mapą). Mając backup można wgrywać mapy.

File > Open Map File, wybierasz mapę z dysku i w menu ECU wybieraz Download i czekasz aż mapa zostanie zapisana w ECU. Po downloadzie uruchamiasz silnik i to koniec zmiany mapy.
Wypadałoby jeszcze ustawić Idle Fuel Trim i Long Term Fuel Trim. Do pierwszego wystarczy analizator spalin, do drugiego dodatkowo hamownia. Catfish nie zaleca zmiany mapy jeśli wszystko działa jak trzeba ;)

Edit: z pamięci nadaję, więc coś mogłem pominąć :)

Dziubek - 2011-08-12, 22:28

Dzisiaj z pomoca KoDyego wgralem catfisha :mrgreen:

Z braku czasu przejechalem tylko 10 km po miescie, ale wszystko jest ok :-D

Dziubek - 2011-08-13, 19:34

Pierwszy dzien testow juz za mna.

Przejechalem 160.9 km i saplilem 8,85 l (jechalem solo)

spalanie wyszlo 5,5 l/100km

60km przejechalem autostrada z predkoscia 120 -140 km/h
dwa razy docignalem do 160 km/h
(w Swiss na autostradzie mozna jechac 120km/h) :mrgreen:

100 km przejechalem normalnymi drogami z predkosciami mieszanymi
50 - miasta i wioski
80 - 100 - w terenie nie zabudowanym
(80km/h - tyle mozna jechc normalnymi drogami)

Silnik chodzi bardzo plynnie, ladnie ciagnie z wolnych obrotow.
KoDy ustawil odcinke na poziomie 10 tys obr/1min
(sprawdzone na autostradzie) :mrgreen:

Na luzie wolne obroty sa na poziomie 1350 (tak na oko)
chyba jest tak samo jak bylo wczesniej ;-)

Hamowanie silnikiem jest bardzo plynne i po przygazowce na luzie
tez schodzi ladnie do wolnych obrotow.

Jutro zrobie tescik na dystansie 300 km we dwie osooby.

KoDy chyle czola i dzieki serdczne :-D

Maciek - 2011-08-13, 21:09

Bardzo podobne spostrzeżenia mam u mnie po wgraniu map przez KoDyego - banan na ryju podczas jazdy bezcenne :mrgreen:
Dziubek - 2011-08-14, 17:55

Drugi teścik z plecaczkiem :)

Przejechaliśmy 331 km z tego polowa to autostrada.

Reszta to kręte górskie drogi.

Capo zużył 19,4 l

Średnia prędkość z GPS'a to 74 km/h

Spalanie wyszło 5,8l/100km


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

darezz - 2011-08-16, 20:40

Wlasnie zakonczylem testy "Wirusa KoDy-ego".. :lol: ( wczesniej nie bylo czasu :-( )
po przejechaniu ok 2000 km srednie spalanie wyszlo mi 5.3- szok!!( Kumpel na BMW z lekkim zdziwieniem bo u niego duzo duzo wiecej :-P :lol: )
traska warszawa nowy targ-warszawa(130-140km/h), reszta bieszczady i tatry polska-slowacja..
No i jedzie (fajny dol)!!! :lol: :lol: :lol:
KoDy jeszcze raz wielkie dzieki!! :-)

KoDy - 2011-08-17, 15:06

na zdrowie :)
eterum - 2011-08-17, 22:18

Czy ktoś wgrywał mapy Catfisha z 2011 roku? Wprowadził nowe i na początku były jakieś z nimi problemy. Teraz niby wszystko jest ok.

Nie za bardzo rozumiem co on tam poprawiał bo Capo na tych starych Catfisha chodzi wyśmienicie.

Wilk stepowy - 2011-09-05, 23:32

Podniosłem parametr IFT z 30 na na 50... Motocykl przestał na dole szarpać i teraz poniżej 2tys pracuje super płynnie podczas zwalniania (czyt. nie szarpie łańcuchem).
Aczkolwiek nie jestem pewny czy ten reset tps mi wychodzi bo mi się komp rozłącza zaraz po odpaleniu maszyny i niestety na postoju nie potrafię utrzymać obrotów pomiędzy wolnymi a 2100??? Choćbym lekko dodał gazu to od razu wchodzi na 2tysiaki :roll:

eterum - 2011-09-06, 09:00

Wilk stepowy napisał/a:
Aczkolwiek nie jestem pewny czy ten reset tps mi wychodzi bo mi się komp rozłącza zaraz po odpaleniu maszyny i niestety na postoju nie potrafię utrzymać obrotów pomiędzy wolnymi a 2100??? Choćbym lekko dodał gazu to od razu wchodzi na 2tysiaki


Wydaje mi się że jest to kwestia tylko TPS. Spróbuj na zimnym silniku podłączyć kabel reset TPS. U mnie zanim się bestia nie zagrzeje kabel potrafi trzymać połączenie nawet do minuty. Aczkolwiek utrzymanie połączenia nie powinno mieć znaczenia dla prawidłowego resetu TPS.

I tak jak napisałem wcześniej.. musisz popróbować kilka razy. U mnie załapał nagle i niespodziewanie. Od razu powinieneś poczuć różnicę.

IFT odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów i płynność przy przyśpieszaniu/zwalnianiu do 2 tyś. obrotów więc wsadzenie go na 50 było dobrym ruchem. Trzeba jednak w końcu podojechać na ten analizator i ustawić to należycie.

Jedna ciekawostka. Zgodnie z instrukcją regulowania IFT na AXONIE przed tą operacją należy wykręcić zaślepki z rur wydechowych.
Tutaj fragment serwisówki z procedurą regulowania CO.

B3stia - 2011-11-05, 08:48

Dzięki Wilku za podpowiedź ze zmianą IFT

Ustawienia oryginalny IFT 0,0 LTFT 1,9 zmieniłem wydech i filtr K&N. Po zmianie mapy zajechałem na analizator i wynik CO oscylował w okolicy 0,2%. Próby zmiany parametru IFT do 6-7 nie dały żadnego efektu na analizatorze. Aby podnieść ilość CO do prawidłowego 1,5 - 2 %.
Sprawę olałem ale zauważyłem, że obroty niechętnie spadają do prawidłowego 1300-1400 obr/min tylko przez chwilę zawisają w okolicy 2000 obr/min. Wilku podpowiedział swoją wypowiedzią i podniosłem IFT do 30, no i teraz wynik CO to 1,5 - 1,7%. Zachowanie silnika znacznie lepsze. THX.

Teraz może się odwdzięczę się w sprawie TPS. Jeśli chcesz sprawdzić działanie czujnika przepustnicy podłącz kompa w tryb diagnostyki i na nieodpalonym sprzęcie poczynając od 0% otwarcia pomalutku otwieraj przepustnice bez problemu powinno podnosić się co każdy kolejny procent aż do ~75%. Jeśli w dolnym zakresie wykonuje Ci skok nie pokazując 1% to faktycznie musisz powalczyć z resetem.

Wilk stepowy - 2011-11-13, 21:37

Tą potajemną wiedzę przekazał mi Kody, jemu pokłony :mrgreen: . Dobrze że działa.
aprilia - 2012-01-07, 19:10

Połączyłem się z moim capo i nawet zrobiłem sobie gniazdko obd :lol: żeby jakiś kabelków nie wpinać,jutro dam już zdjęcia moto i gniazda obd.
Maciek - 2012-01-07, 19:34

Kamil - miałeś foty zapodać nówka fury.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group