To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - łożyska wachacza

Marcinla - 2010-07-05, 11:13

MOJE pytania nie wynikały z nadmiaru czasu.Tylko z bezpieczeństwa prowadzenia moto.A jeszcze bedzie łatwiej ustawić odpowiednio napiecie łańcucha
Bedzio - 2010-07-05, 11:45

Wymieniłem łożyska w dźwigni od amortyzatora. Tych łożysk tam jest 7 szt, a uszczelniaczy 8 szt. Tak jak pisał Marcinla wsio można kupić na Jaktorowskiej. Na szczęście łożyska w wahaczu były ok. Wahacz miał luzy góra-dół, a nie na boki. Generalnie robota w miarę prosta. Troszkę zabawy w wybijaniem starych łożysk. U mnie to stare łożyska praktycznie nie spełniały swojego zadanie, wszystko się wysypało jak zacząłem rozbierać. Tuleje były lekko skorodowane ale jeszcze nadawały się do ponownego użytku.
Marcinla dzięki za namiar.

B3stia - 2010-07-05, 16:54

własnie chciałem napisać że jest ich 7 szt a nie 9 jak w poście wczesniej.
maciejwu71 - 2010-07-06, 09:59

Witam. Generalnie przygotowuje sie do malych robot przy sprzecie typu : rozrzad , lozyska, lagi ,plyny. Bede wdzieczny jesli podasz koszt tych lozysk do wachacza....pewnie i tam zagladne.
Bedzio - 2010-07-08, 10:33

łożyska ok 13 zł za sztukę, uszczelniacze- 25 zł komplet
B3stia - 2010-09-22, 19:28

Bedzio napisał/a:
Wymieniłem łożyska w dźwigni od amortyzatora. Tych łożysk tam jest 7 szt, a uszczelniaczy 8 szt.


B3stia napisał/a:
własnie chciałem napisać że jest ich 7 szt a nie 9 jak w poście wczesniej.


Już wiem skąd ta rozbieżność, w dwóch najszerszych miejscach (wachacz i na silentblocku w miejscu mocowania z wachaczem) można zamiast 2 łożysk wstawić 3 i tak też zrobię.
Co ciekawe u mnie było zainstalowanych 8 łożysk o.O

Anonymous - 2010-11-02, 22:32

Dzisiaj wymontowałem wahacz, bo już pod koniec sezonu miałem pewne zastrzeżenia do prowadzenia motocykla i owe zstrzeżenia były uzasadnione.
Narazie skończyło się na demontażu, oględziny jutro, ale pierwsze diagnozy już są.
Łożyska wahacza istnieją, ale z lewej strony, bieżnia łożyska igiełkowego będzie musiała zostać dorobiona+ nowe łożysko. Widać pierwsze objawy zużycia.
Z prawej strony wygląda git, ale wiadomo, jak robić to kompleksowo.

Bardziej martwi mnie sprawa górnego mocowania amortyzatora. Połączenie śruba-tulejka jest zbyt luźne.

Na dole amortyzatora sprawa wygląda tak samo, więc trzeba będzie to opanować.

Zaraz po pracy udam się po łożyska i rozbiórka :mrgreen:

Wilk stepowy - 2010-11-02, 22:40

Może jakaś fotorelacja, dla potomnych się przyda.

Powodzenia.

Dziubek - 2010-11-02, 22:50

Wicher napisał/a:
Dzisiaj wymontowałem wahacz


Wilku dobrze gada :mrgreen:

Zrób manuala :idea:

Anonymous - 2010-11-03, 22:27

Proszę się nie gniewać, ale nie zrobię manuala. Mam jeszcze inne zajęcia w garażu i w zasadzie robię to łożyskowanie z doskoku i nie chce mi się biegać z aparatem :mrgreen: Oprócz tego sama rozbiórka nie jest skomplikowana, każdy Capomaniak poradzi sobie z tym doskonale.
Dla ułatwienia wrzucam rysunki poglądowe ;-)



Pomierzyłem tuleję łożyska igiełkowego HK 3026 w wahaczu i pomimo moich obaw nadaje się do współpracy z nowym łożyskiem, co mnie bardzo cieszy :mrgreen:

Gorzej wygląda sprawa tulejek amortyzatora. Można powiedzieć, że miazga totalna, trzeba dorabiać trzy sztuki. Zna może ktoś twardość tych tulejek ? :mrgreen:
Oprócz tego wykazują nadmierny luz w pasowaniu ze śrubami, czyli ogólnie ser topiony :mrgreen:

Górny silent blok w amorze jest gitara, trzeba tylko dorobić nową tulejkę.

aprilia - 2010-11-04, 12:20

Widać że nie tylko w caponordach się łożyska sypią u mnie też się posypało i też z lewej strony,jakiejś słabej jakości chyba są,ale też zalecają co 12tyś.(w warunkach normalnych,a w warunkach błotnych i deszczowych co 6tyś.) przesmarować.Też czeka mnie wymiana ale dopiero gdzieś w styczniu jak sezon zakończę. :lol:
Anonymous - 2010-11-22, 15:39

Odebrałem dzisiaj nowe tuleje i nowe śruby.
Zażyczyłem sobie zrobienie tulejek ze stali łożyskowej o twardości odpowiednio dobranej do łożysk :mrgreen:
Zobaczymy czy wytrzyma kolejne 65 tys.km :mrgreen:

Nowe tuleje i śruby



A mniej więcej tak wyglądały wszystkie tuleje


Spadam składać rumaka :mrgreen:

Anonymous - 2011-04-02, 21:56

Jutro chwila prawdy dla tylnego zawieszenia.Przegonię konia po długich, szybkich łukach i po wertepach i zobaczymy, co warta robota moich speców i moja :mrgreen:
Jeżeli nie opiszę wrażeń w niedzielę, to będzie to oznaczać tylko tyle,że Kapeć znowu zaliczył glebę :mrgreen:
Póki co zawieszenie miło pracuje. Od razu musiałem zwiększyć siłę tłumienia odbicia, bo zmieniła się nieco charakterystyka jego pracy.

Dziubek - 2011-04-02, 22:00

ile płaciłeś za dorobienie?
Anonymous - 2011-04-02, 23:35

Nie płaciłem nic.Mam zaprzyjaźnioną narzędziownię ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group