To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

eterum - 2012-06-23, 16:27

aprilia napisał/a:
Co do punktu 2 to nic się nie dzieje ,wytestowane niejednokrotnie .


Na amerykańskim forum przestrzegali przed tym więc to powieliłem. Skoro piszesz że nic się nie dzieje to tylko się cieszyć. :-)

Wilk stepowy - 2012-06-23, 16:47

Podaj e-mial, wyślę Ci filmik który nagrał KODY, jest tam wszystko co potrzeba.
radekch - 2012-06-23, 19:59

Wilk stepowy napisał/a:
Podaj e-mial, wyślę Ci filmik który nagrał KODY, jest tam wszystko co potrzeba.

MÓJ EMAIL
radekchol@poczta.fm
, która mape wybrac do mojego capo 2005 rok z sonda lambda, nie wiem czy ma katalizatory, żadnych zgrubień nie ma przed tłumikami, mysle ze sa w tłumikach, tłumiki sa oryginalne, mam zalożony nowy filtr k&n . I jak dla bezpieczeństwa zgrac swoja aktualna mape?

Wilk stepowy - 2012-06-23, 23:45

Uchh, to zajmuje ponad 300MB.. Wrzuciłem to na rapida - jest pod tym linkiem.https://rapidshare.com/files/70353229/Wgrywanie_mapy_KODY.avi


Jeśli nie masz zgubień, to nie masz katalizatorów. Nie słyszałem o katalizatorach w tłumikach. Dziwne, 2005 rok powinien mieć.


Ale to czy masz katalizatory czy nie, nie ma znaczenia. Ważne jest czy masz sondę lambda wkręconą w lewy kolektor wydechowy.
Jeśli masz sondę (powinieneś mieć) to mapa do Twojego moto to : 050429.

http://www.endorphin-express.com/capo/maps.html



050428 - to mapa do motocykli z USA, bo oni tam mają jakiś dopalator "charcoal canister"

aprilia - 2012-06-24, 11:03

To jest dopalacz opar paliwa prawdopodobnie,czyli opary paliwa są doprowadzane do filtra powietrza i normalnie silnik je spala.
radekch - 2012-06-25, 22:01

I narobiłem bałaganu. Wgrywałem mape na etapie 56% program sie rozłączył z motorem, wszystko sie zwiesiło. Motocykl nie odpala, komputer nie chce sie połączyc z moto. Instalowałem jeszcze raz tune ecu na kompie nic to nie pomaga. Tune Ecu nie łączy sie z moto.
Wilk stepowy - 2012-06-25, 22:16

A czemu Ci się rozłączyło? Akumulator jest naładowany?

Instrukcja nie mówi za wiele:

6.6.4.1 Failure to Download
1. Click OK.
2. Do not disconnect the cable.
3. Turn off the ignition.
4. Turn on the ignition.
5. Wait for TuneECU to connect to the ECU.
6. If the Download button is green, start the download again. If not, wait for the recovery option to appear.
6.6.4.2 Recovering from a Download Failure
The recovery option should start automatically. If it does not, go to the ECU menu, and select Recovery




----------------------

Myślę że trzeba wszystko na spokojnie przeanalizować czy z laptopem jest wszystko OK, te wszystkie sterowniki i frameworki.

Spróbuj z innym laptopem.

Teraz pewnie nie masz żądnej mapy w ecu, to moto nie zapali.
Ale na pewno jest jakiś sposób.

radekch - 2012-06-25, 22:53

komputer mam strasznie zasmiecony i mysle ze dlatego ogolnie caly czas rozlanczało myslałem ze jak zacznie sie wgrywac mapa, to nie rozłaczy.
Wilk stepowy - 2012-06-25, 23:20

Ja postawiłem nowego windowsa XP przed wgrywaniem, a i tak mi się notorycznie rozłącza zaraz po uruchomieniu silnika. Próbowałem też win7 - to samo.

Nigdy się nie natknąłem na taki przypadek jak wyżej opisany.. Daj znać o postępach.
Powodzenia!

eterum - 2012-06-26, 08:07

radekch napisał/a:
Wgrywałem mape na etapie 56% program sie rozłączył z motorem, wszystko sie zwiesiło


Widzisz jeszcze zapomniałem dodać żeby stworzyć jak najkrótszą ścieszkę z dostępem do pliku mapy którą ładujesz (np. C:\plik z mapą). Wydawało mi się to śmieszne ale z ostrożności zawsze tak robiłem.

Spróbuj zgodnie z radą Catfisha

An interrupted "ECU - Download" will definitely leave the Caponord ECU in this state. I've seen it happen a few times with Tuneboy's TuneEdit. I have also forced that to happen while testing TuneECU by turning the ignition key off during a download.

In my TuneECU testing case, I turned the key back on again and waited for TuneECU to discover that the ECU was not responding normally. This took 3-4 connection attempts (flashing red indicator in the lower right corner) I believe, then TuneECU asked me if I wanted to "Recover ECU." I clicked OK, and it very slowly re-programmed the ECU memory. I hear my fuel pump cycle ON next and I had a happy Caponord again. TuneEdit's recovery routine works the same, when needed.


Jakby ktoś nie znał języka to mogę zrobić jakieś luźne tłumaczenie.

http://www.apriliaforum.c...d-Futura/page16

Powyżej masz linka do wątku na forum. Proszą o zgłaszanie wszelkich beznadziejnych przypadków na forum bo rozwiązanie to wyzwanie więc z pewnością chętnie pomogą.

Poza tym zawsze jest alain fointane - twórca TuneEcu. Gdy żadna z powyższych metod nie poskutkuje to pisz do niego. W miarę szybko odpisuje i jest bardzo pomocny.

radekch napisał/a:
komputer mam strasznie zasmiecony


Może komputer "mieli" za wolno. Spróbuj z innym.

Wilk stepowy napisał/a:
i tak mi się notorycznie rozłącza zaraz po uruchomieniu silnika


Ponoć powodem są zakłócenia od cewki. Pola magnetyczne czy indukcyjne - nie wiem nie znam się. Pomaga wyciągnięcie akumulatora i postawienie go na ziemi w czasie zabawy z TuneEcu i włączonym silnikiem.

Ostatnio dla testów po odpaleniu silnika wziąłem laptopa i trzymałem wysoko w powietrzu czekając na ponowne połączenie. I tak się stało za którymś razem. Myślę więc że problem jest jak najbardziej do rozwiązania.

UPDATE:

Mam nadzieję że zgrałeś pierwotna mapę. Jest to warunek pomyślnego przywracania oryginalnej mapy. Długo czekałeś na ponowne nawiązanie połączenia? Catfish nawiązał połączenie po 3 próbach ale na twoim miejscu dałbym jeszcze więcej czasu. Próbuj we wszystkich konfiguracjach. Podłącz kabel, przekręć kluczyk, podłącz do laptopa, odpal TuneEcu czekaj z 5-10 min. Instrukcja co prawda mówi o tym by nie rozłączać kabla po nieudanej próbie wgrania mapy ale podejrzewam, że i tak już go wypiąłeś.

Doszedłeś do tego momentu?


Co pokazuje historia? (TuneEcu - ECU - History)

aprilia - 2012-06-26, 08:31

Mi też się rozłączał nieraz i nic się nie działo ;-)
Odłącz mu klemę i sprubój znowu.

Wilk stepowy - 2012-06-26, 13:07

Cytat:
Ponoć powodem są zakłócenia od cewki. Pola magnetyczne czy indukcyjne - nie wiem nie znam się. Pomaga wyciągnięcie akumulatora i postawienie go na ziemi w czasie zabawy z TuneEcu i włączonym silnikiem.


To by się mogło zgadzać. Ja zawsze trzymam laptopa na zbiorku lub an siedzeniu.

Ale nie rozumiem pomysłu z demontaże akum :) Co to ma niby wspólnego z cewkami.

Dzięki wielkie, spróbuję.

radekch - 2012-06-26, 18:07

Poprosiłem kolegę z lepszym i nie zaśmieconym komputerem. Zainstowaliśmy tune ecu za którąś próbą udało sie połączyć, uruchomiło się recovery i wszystko zaczęło działać mam w komputerze zapisaną stara mapę. Wgrałem nową z 2011 roku przejechałem się nie zauwarzyłem jakiejś znaczącej różnicy, nawet mam wrażenie ze moto ma lepszą górę i po odpuszczeniu manetki strzela w tłumiki. Najważniejsze, że już jeżdzi !!!! Wolne obroty ustawiłem na 1300 i odcięcie na 9500tys.obr .
Po kilku razach łączenia się z ecu ponownie wystąpiły błędy z łącznością i znowu nie chce się łączyć a jeśli się połączy to po chwili zaraz się rozłącza komp z motocyklem.

Wilk stepowy - 2012-06-27, 09:19

Dobrze wiedzieć że temat jest do opanowania.

No a z reakcjami po zmianie, to każdy ma inne odczucia, najczęściej pozytywne, tylko czasem mniej a czasem więcej.

eterum - 2012-06-27, 10:29

Cieszę się że wszystko poszło gładko. Zawsze miałem nerwy czy przez zerwanie połączenia nie uwali mi się ECU.

Jeśli nie czujesz różnicy, motocykl nie chodzi jak powinien, spala dużo, nie ciągnie równo to sprawdź sondę lambda. Najlepiej wypnij w cholerę to ustrojstwo, wgraj mapy do Capo bez sondy i ciesz się dodatkowym prądem ładowania. :-)

U mnie po wywaleniu sondy i naprawie cewki spalanie drastycznie spało i motocykl chodzi jak jak marzenie. Na mapie Catfish 2011 szarpanie to przeszłość. Dla pewności w przypływie gotówki wymienię jeszcze wszystkie cewki na beru.
Kocham ten motocykl.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group