To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

aprilia - 2012-06-27, 10:48

Chodzi jak marzenie :lol:
No popatrz Maciek zawsze miałeś problemy z dużym spalaniem do spotkania na zlocie :lol:

eterum - 2012-06-27, 11:25

aprilia napisał/a:
No popatrz Maciek zawsze miałeś problemy z dużym spalaniem do spotkania na zlocie


Podróże kształcą :-)

baranek - 2012-06-28, 18:55
Temat postu: problem
Hejka. Mam pytanie dot. tematu. Próbuję się połączyć z capo za pomocą kabla RS. Prędkości przesyłu danych różne 4800, 7200, 9600. Różne konfiguracje ustawień zapłonu i killswitch'a wł/wył, wył/wył itd. Różne konfiguracje połączenia złącza diagnostycznego poł/niepoł i tak samo z włączaniem tuneecu. Jaka jest prawidłowa konfiguracja oraz gdzie może leżeć błąd. W oknie tuneecu cały czas pali się czerwona kontrolka, a w zasadzie mruga, a następnie wyrzuca błąd połączenia i każe wyłączać zapłon. O CO Q...a CHODZI??? Prób kilkanaście i na różnych kompach, włącznie ze stacjonarnym :-( HELP
aprilia - 2012-06-28, 19:39

Prawdopodobnie ci nie pójdzie,kable musi być z interfejsem,a ty masz sam kabel.
baranek - 2012-06-28, 19:50

Kabel z interfejsem ale nie USB tylko RS
Wilk stepowy - 2012-06-28, 22:36

W tym kabelku od Viakena nic się nie konfiguruje. Wgrywa się jakieś sterowniki dostarczone razem z kabelkiem i tyle.
Komputer musi "widzieć" kabelek".
Kill switch musi być w pozycji ON.

Masz do mnie niedaleko, jak chcesz to Ci pożyczę swoje kabelki :mrgreen:

baranek - 2012-06-29, 09:16

Dzięki. Popróbuję jeszcze, ale będę pamiętał o propozycji
aprilia - 2012-06-29, 19:47

Dzisiaj troszkę pobawiłem się mapą i wyszło,w mapie z 2011r. (jeżeli komuś jeszcze falują obroty) trzeba w tabelce mapy na dole przy obrotach 1340 (zależy jakie kto ma ustawione może to być 1300) jest wartość 102,2 trzeba ja zmniejszyć do wartości około 93%,a jeszcze o jeden niżej czyli 1150 obrotów trzeba zmniejszyć do wartości około 96%.
Są za duże różnice i dlatego tak się dzieje że falują obroty,teraz się potwierdziło jak pojeździłem na starej mapie że w nowej jest poprawiony środek czyli nie ma tego co było wcześniej od 4 do 6 tyś. obrotów nieznaczny spadek mocy :lol:

Przy mapie 2001r. w porównaniu do starej trzeba IFT podnieść o około 7 % żeby spaliny wyszły takie jak na starej mapie.

eterum - 2012-06-29, 21:53

A skąd wiedza który parametr obniżyć? Wyczatałeś czy sam do tego doszedłeś?
aprilia - 2012-06-30, 08:05

Doszedłem sam do tego i poprawiły się wolne obroty na nowej mapie bo falował lekko a teraz ideał równiutko i odpalanie tak jak ty miałeś jak nie zmieniałem mapy te dwie kolumny na dole to kręcił na ciepło 4 obroty wału jak zmieniłem to 1 obrót i chodzi także coś musiało się zmienić i lepiej się teraz zbiera z niskich :lol:
eterum - 2012-06-30, 14:02

A skąd pewność że zmiana takich parametrów nie uszkodzi w dłuższej perspektywie silnika?
Wilk stepowy - 2012-06-30, 19:10

Po za tym pamiętajmy, że zmiana u jednego nie nie koniecznie da taki sam efekt u drugiego.

Catfish długo nad mapą pracował i jak pisał, nie jeden raz pojawiało mu się spalanie stukowe.

A eksperymentować zawsze można :mrgreen:

aprilia - 2012-06-30, 19:51

Nie wiem ale raczej nic nie może się stać,silnik do góry nie poleci :lol:
Jak objawia się spalanie stukowe w capo,ja wiem jak jest w samochodach (przy dodaniu gazu jest stukanie jakby zaworów), a w capo?

Wilk stepowy - 2012-06-30, 23:23

Bardzo głośne metaliczne stukania.
Miałem to kiedyś po drastycznym zwiększeniu sprężania w MZ. Występowały tylko na niskich obrotach po mocnym nagrzaniu silnika. W efekcie czego, bardzo szybko pękł tłok.

Anonymous - 2012-06-30, 23:53

Wrażenie jest mniej więcej takie, jakbyś np. wrzucił garść metalowych kuleczek z łożyska(np.naszego, słynnego wyciskowego) do cylindrów i nasłuchiwał jak rytmicznie i z dużą częstotliwością uderzają w głowice :mrgreen:
Zapewne jesteś sobie w stanie wyobrazić ten dźwięk kulek w swoich sylindrach 8-)
Biorąc jednak pod uwagę kulturę i cichobieżność naszego Rotaxa, ktoś nieobeznany w temacie od razu ci powie, że dotknęło cię zjawisko spalania detonacyjnego :mrgreen:

Czyżby po kombinowaniu z mapami paliwowymi występowało u ciebie zjawisko spalania stukowego??

Jeżeli maszyna stała się bardziej ekonomiczna, to sprawdź jak wyglądają świece zapłonowe.
Jeżeli będą miały bardzo jasny, białawy nalot, to wiesz już, że przegrzewają się elementy w komorze spalania....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group