Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
aprilia - 2012-06-27, 10:48 Chodzi jak marzenie
No popatrz Maciek zawsze miałeś problemy z dużym spalaniem do spotkania na zlocie eterum - 2012-06-27, 11:25
aprilia napisał/a:
No popatrz Maciek zawsze miałeś problemy z dużym spalaniem do spotkania na zlocie
Podróże kształcą baranek - 2012-06-28, 18:55 Temat postu: problemHejka. Mam pytanie dot. tematu. Próbuję się połączyć z capo za pomocą kabla RS. Prędkości przesyłu danych różne 4800, 7200, 9600. Różne konfiguracje ustawień zapłonu i killswitch'a wł/wył, wył/wył itd. Różne konfiguracje połączenia złącza diagnostycznego poł/niepoł i tak samo z włączaniem tuneecu. Jaka jest prawidłowa konfiguracja oraz gdzie może leżeć błąd. W oknie tuneecu cały czas pali się czerwona kontrolka, a w zasadzie mruga, a następnie wyrzuca błąd połączenia i każe wyłączać zapłon. O CO Q...a CHODZI??? Prób kilkanaście i na różnych kompach, włącznie ze stacjonarnym HELPaprilia - 2012-06-28, 19:39 Prawdopodobnie ci nie pójdzie,kable musi być z interfejsem,a ty masz sam kabel.baranek - 2012-06-28, 19:50 Kabel z interfejsem ale nie USB tylko RSWilk stepowy - 2012-06-28, 22:36 W tym kabelku od Viakena nic się nie konfiguruje. Wgrywa się jakieś sterowniki dostarczone razem z kabelkiem i tyle.
Komputer musi "widzieć" kabelek".
Kill switch musi być w pozycji ON.
Masz do mnie niedaleko, jak chcesz to Ci pożyczę swoje kabelki baranek - 2012-06-29, 09:16 Dzięki. Popróbuję jeszcze, ale będę pamiętał o propozycjiaprilia - 2012-06-29, 19:47 Dzisiaj troszkę pobawiłem się mapą i wyszło,w mapie z 2011r. (jeżeli komuś jeszcze falują obroty) trzeba w tabelce mapy na dole przy obrotach 1340 (zależy jakie kto ma ustawione może to być 1300) jest wartość 102,2 trzeba ja zmniejszyć do wartości około 93%,a jeszcze o jeden niżej czyli 1150 obrotów trzeba zmniejszyć do wartości około 96%.
Są za duże różnice i dlatego tak się dzieje że falują obroty,teraz się potwierdziło jak pojeździłem na starej mapie że w nowej jest poprawiony środek czyli nie ma tego co było wcześniej od 4 do 6 tyś. obrotów nieznaczny spadek mocy
Przy mapie 2001r. w porównaniu do starej trzeba IFT podnieść o około 7 % żeby spaliny wyszły takie jak na starej mapie.eterum - 2012-06-29, 21:53 A skąd wiedza który parametr obniżyć? Wyczatałeś czy sam do tego doszedłeś?aprilia - 2012-06-30, 08:05 Doszedłem sam do tego i poprawiły się wolne obroty na nowej mapie bo falował lekko a teraz ideał równiutko i odpalanie tak jak ty miałeś jak nie zmieniałem mapy te dwie kolumny na dole to kręcił na ciepło 4 obroty wału jak zmieniłem to 1 obrót i chodzi także coś musiało się zmienić i lepiej się teraz zbiera z niskich eterum - 2012-06-30, 14:02 A skąd pewność że zmiana takich parametrów nie uszkodzi w dłuższej perspektywie silnika?Wilk stepowy - 2012-06-30, 19:10 Po za tym pamiętajmy, że zmiana u jednego nie nie koniecznie da taki sam efekt u drugiego.
Catfish długo nad mapą pracował i jak pisał, nie jeden raz pojawiało mu się spalanie stukowe.
A eksperymentować zawsze można aprilia - 2012-06-30, 19:51 Nie wiem ale raczej nic nie może się stać,silnik do góry nie poleci
Jak objawia się spalanie stukowe w capo,ja wiem jak jest w samochodach (przy dodaniu gazu jest stukanie jakby zaworów), a w capo?Wilk stepowy - 2012-06-30, 23:23 Bardzo głośne metaliczne stukania.
Miałem to kiedyś po drastycznym zwiększeniu sprężania w MZ. Występowały tylko na niskich obrotach po mocnym nagrzaniu silnika. W efekcie czego, bardzo szybko pękł tłok.Anonymous - 2012-06-30, 23:53 Wrażenie jest mniej więcej takie, jakbyś np. wrzucił garść metalowych kuleczek z łożyska(np.naszego, słynnego wyciskowego) do cylindrów i nasłuchiwał jak rytmicznie i z dużą częstotliwością uderzają w głowice
Zapewne jesteś sobie w stanie wyobrazić ten dźwięk kulek w swoich sylindrach
Biorąc jednak pod uwagę kulturę i cichobieżność naszego Rotaxa, ktoś nieobeznany w temacie od razu ci powie, że dotknęło cię zjawisko spalania detonacyjnego
Czyżby po kombinowaniu z mapami paliwowymi występowało u ciebie zjawisko spalania stukowego??
Jeżeli maszyna stała się bardziej ekonomiczna, to sprawdź jak wyglądają świece zapłonowe.
Jeżeli będą miały bardzo jasny, białawy nalot, to wiesz już, że przegrzewają się elementy w komorze spalania....