To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Wysokie wolne obroty

aprilia - 2012-06-18, 15:59

A mój chyba 60zł kosztował.
radekch - 2012-06-18, 20:39

Wilk stepowy napisał/a:
Ja mam z tego sklepu: http://viaken.pl/index.php?lang=pl

Nie pamiętam tylko który model. Zapłaciłem ok 90zł.


O jaki motel pytac. Jak kupiłes to pasował bez problemu bez zadnych przerobek? wtyczki pasowaly i hula?

aprilia - 2012-06-18, 20:57

Wtyczki musisz wpinać pojedynczo chyba że przerobisz gniazd na odb2 tak jak ja :lol:
A ja mam dokładnie ten:
interfejs

radekch - 2012-06-18, 21:44

przypomniałem sobie, ze mam kabel ELM 327 INTERFACE SUPPORTS OBD II PROTOCOLS.
teraz jak wpinać wtyczki, z którego pinu do którego w motocylku (kabel z wtyczką samochodową do naszych aprili) ???

aprilia - 2012-06-18, 21:50

O tak:
http://www.tuneecu.com/Tu...Components.html

Wilk stepowy - 2012-06-18, 23:00

radekch napisał/a:
Wilk stepowy napisał/a:
Ja mam z tego sklepu: http://viaken.pl/index.php?lang=pl

Nie pamiętam tylko który model. Zapłaciłem ok 90zł.


O jaki motel pytac. Jak kupiłes to pasował bez problemu bez zadnych przerobek? wtyczki pasowaly i hula?



Wygląda na to że to ten, tylko potaniał.
Pakiet interfejs VAG USB KKL line (2 linie K)+kabel OBD2 +kabel piny

Cały temat oraz filmik jak podpiąc, wgrać nową mapę znajdziesz w tym wątku:
Wgrywanie map paliwowych

radekch - 2012-06-23, 19:49

Wilk stepowy napisał/a:
Ktoś ma podobny problem.

Radzą zrobić reset TPS.

http://www.apriliaforum.c...-Capo-high-idle


Dzieki Wilk stepowy udalo mi sie zrobic kabel podłączyłem komputer zrobiłem reset tps i SA WOLNE OBROTY OK 1300OBR/MIN

Wilk stepowy - 2012-07-24, 14:56

Dla przypomnienia Capo:
na oryginalnych mapach ma 1340obr/min.
na Catfish ma 1300obr/min i cały zakres obrotów rozgrzewania silnika jest troszkę niżej w stosunku do oryginału.

W ramach prób:
zjechałem po prawie całym zakresie IDLE o 100obr niżej w mapie i wgrałem takową do ECU. W zakresie 64-90st C ustawiłem go na 1200obr.
To co otrzymałem ma swoje plusy i minusy. Silnik spokojniej się nagrzewa i na wolnych obrotach kultura pracy się poprawiła, tzn wolniej i równo sobie pracuje. Trzyma zakres 1170-1260. Podczas niedzielnych testów okazało się, że też lepiej hamuje silnikiem. Nie gaśnie i tak samo reaguje na "przygazówki". Mniej strzela z wydechów. Normalnie, salwy z wydechów są non stop po odpuszczeniu gazu.

Niestety pojawiły się szarpnięcia przy zmianie obciążenia, a w niskim zakresie obrotów szarpnął mi kilka razy łańcuchem. Wymaga też dodania gazu podczas ruszania, ciągnie się sam na wolnych obrotach ale szarpie, także najlepiej trzeba mu dodać troszkę gazu.


Poza uspokojeniem procesu nagrzewania i poprawieniem kultury pracy na wolnych obrotach w zasadzie otrzymujemy sporo minusów. Sprawdziłem nurtujące mnie zagadnienie i wracam do prawidłowej mapy by catfish.

dabal - 2012-08-08, 18:20

Podłączam się pod temat. Jeżeli w moim Capo jest podłączony PowerComander to czy obroty na biegu jalowym mogą byc nieco zawyzone? Według mojej wiedzy -tak, ale pewności nie mam i dlatego pytam. Jest możliwośc zmniejszenia/zwiększenia dawki paliwa na małych, średnich i wysokich obrotach.Zarówno ręcznie, jak i wgrywając inna mapę.U mnie obroty osiągają 1700-1800 na biegu jałowym, i z tego co pamiętam silnik zawsze tak chodził, odkąd go posiadam. Dziś dla spokojnego sumienia wyczyściłem silniczek krokowy (był przybrudzony), efektów spadku wolnych obrotów brak. Mniemam, że wolne obroty są zadawane przez PowerComandera. Obroty nie falują, a rano pięknie odpala.
aprilia - 2012-08-08, 19:26

Trzeba zobaczyć na tuneecu jakie obroty ma zadane.
Wilk stepowy - 2012-08-09, 08:41

dabal napisał/a:
U mnie obroty osiągają 1700-1800 na biegu jałowym

Bardzo wysokie.


Nie wiem jakie możliwości daje Ci Power Commander, ale z TuneECU na pewno można je zmienić, wgrywając odpowiednią mapę.

dabal - 2012-08-09, 15:54

OJOJOJ --teraz się zastanawiam czy jak rozbierałem zegary to czy dobrze zalożyłem wskazówkę??? po zmniejszeniu dawki paliwa na PC obroty te same ??? jak to zdiagnozowac???
aprilia - 2012-08-09, 17:54

Na włączonym zapłonie wskazówka ma być na 0,jak tak jest to jest ok.
Wilk stepowy - 2012-10-17, 14:49

Co może być przyczyną, że silnik z wolnych obrotów po minimalnym ruchu manetką wkręca się na prawie 2500obr.. Brakuje mi wartości pośrednich, denerwujące jest to bardzo podczas powolnej jazdy..

Robiłem już reset TPS, synchronizacja przepustnic była robiona rok temu.

Gdzie szukać przyczyny?

aprilia - 2012-10-17, 17:12

U mnie można ustawić 1600,1700 czy 1800 obrotów ale musi to być bardo minimalny ruch manetką dosłownie tyci tyci ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group