Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
eterum - 2011-03-31, 23:02 Udało mi się uruchomić kabel i program.
Mój błąd polegał na tym że podłączyłem kabel do laptopa ale nie wpiąłem pinów do ECU. Instalator nie mógł wtedy zainstalować kabla. Po spięciu kablem ECU i laptopa udało się zainstalować sterowniki. Firmwork4.0
A teraz kolejny problem.
Przed podłączeniem komputera do Capo wgrałem do TuneEcu mapę Catfisha. Tak żeby wiedział z jakim motocyklem program ma doczynienia.
Wszystko pięknie pokazuje. Licznik obrotów z napisem Aprilia. Tylko że dotychczas zainstalowana mapa (którą odczytałem z ECU) to mapa 20109. Szukałem na stronie TuneEcu i nie ma takiej. No to google - i wychodzi że to mapa z Triumpha Daytona !!!
Myślałem że coś się popir..liło w programie bo interface w trybie diagnostic był z aprili (wyświetlacz obrotów miał logo aprilia).
Jednak po uruchomieniu silnika wskakuje interface z Triumpha. Nie rozumiem już nic. Albo ja coś psuje albo mam mapę z innego motocykla.
Próbowałem ją importować (ECU- ReadMap) ale pokazywał mi komunikat "map unknown". Dla porządku dodam że jedyną mapą którą ściągnąłem na komputer (z którym połączyłem Kapcia) była mapa Catfisha więc nie było możliwości bym nawet przypadkiem wgrał mapę z Triumpha.
LINK DO YOUTUBE jakby kto nie wierzyłaprilia - 2011-04-01, 08:40 Pewnie masz mapę z triumpha,bo były tam takie same komputery montowane do niektórych modeli.Capo - 2011-04-01, 10:33 hmmm eterum a TY na pewno masz caponorda a nie daytone 676???
Właściwie to mam pytanie jak może caponord jeździć na mapach triumpha przeca to dwa różne silniki?danio - 2011-04-01, 10:38 na spotkaniu maja być chłopaki na Tigerach , może oni maja mapy capo , to sie na kompy zamienicie eterum - 2011-04-01, 11:13 Wydaje się że numer mojej mapy i Triumpha to tylko zbieg okoliczności. Jednak po odpaleniu wskakuje interface Triumpha. I tutaj już pojawiają się wątpliwości. Jak wrócę z pracy to wrzucę dokładny filmik z TuneEcu.
Problemem jest brak możliwości zgrania mapy (jaka by nie była) do programu. Nie mogę wgrywać nowej mapy jeśli nie będę miał bakcup-u starej bo w razie złego wgrania mam po ECU. Procedura jest bowiem taka że wgrywam mapę i muszę odpalić motocykl. Nie da się wgrać raz i potem drugi bez odpalania między wgrywaniem.
PS. KoDy wielkie dzięki za filmik !!! Capo - 2011-04-01, 11:27 Eterum szperając trochę w sieci znalazłęm takiego posta i jak widać na screenach gość też ma interfejs triumpha link więc zastanawiam się czy ma to duże znaczenie.
Jeśli ktoś by potrzebował wtyczki molexa to zapraszam TUB3stia - 2011-04-02, 08:59 Wyższa technika magii , nie jestem w stanie pomóc.
Ale mam pewien pomysł, jeśli wgrasz mapę dedykowaną dla capo program powinien zmienić interfejs na aprilie. Czy ecu jest od capo ?KoDy - 2011-04-02, 09:25 Eterum - niezła ciekawostka. Proponuję abyś opisał problem i umieścił link w mailu do Alana. twórca programu TuneEcu.eterum - 2011-04-03, 13:25 Udało się !
Nowe mapy wgrane
Ale po kolei. Wypociłem posta na amerykańskim forum jednak nikt nie pomógł. Poszedłem więc za radą KoDyego i napisałem do Alana. Szybko dopisał i przysłał nowe biblioteki do programu. Teraz mogłem wgrać nową mapę. Wybrałem oczywiście Catfisha. Mapka wgrała się bez problemu i wszystko działa.
Po modyfikacji mapy zrobiłem 50 km. Ale różnicę widać jak na dłoni. Plusy i minusy:
+ fantasytyczna elastyczność w zakresie niskich i średnich obrotów (czyli tych których używamy na codzień)
+ brak szarpania przy dodawaniu gazu
+ brak szarpania przy niskich obrotach na jedynce.
+ ogólna harmonia i o niebo wyższa kultura pracy
- wolne obroty przy rozgrzanym silniku (ok. 74st) są za niskie (1300) bo motocykl mi gaśnie (muszę sam je podnieść za pomocą TuneEcu)
- mapa nie wyeliminowała pływających wolnych obrotów
Generalnie zgadzam się z twierdzeniem: "mam nowy motocykl". Za nic w świecie nie wrócę do starej mapy. Motocykl jest teraz taki jak oczekiwałem (może poza minusami o których wyżej)
Polecam taką modyfikację każdemu. Jest banalnie prosta do zrobienia. Na najbliższy zlot wezmę kabel i laptopa jakby ktoś chciał skorzystać.
Jedyne czego jeszcze nie rozgryzłem to rozłączający się TuneEcu po kilkunastu sekundach od odpalenia silnika. Z tego co czytałem to problem leży w sterownikach ale nie znalazłem jeszcze rozwiązania.asior100 - 2011-04-03, 19:14 Maciek widzę z tego same zalety - piszę się na rozpoczęciu na zmianę mapki - oczywiście musi to być odpowiednio utrwalone co by się Capo nie pogubiło Wilk stepowy - 2011-04-03, 21:03 Super Eterum,
Gratuluję!
I tak zapytam od razu:
- do jakiej prędkości(obrotów) możesz teraz zejść na 6 biegu aby silnik miał możliwość jeszcze płynnie przyspieszać?
- wcześniej rozumiem nie miałeś problemu z wolnymi obrotami?eterum - 2011-04-03, 21:37
Wilk stepowy napisał/a:
do jakiej prędkości(obrotów) możesz teraz zejść na 6 biegu aby silnik miał możliwość jeszcze płynnie przyspieszać?
Nie sprawdzałem. Może jutro w drodze do pracy (o ile uda mi się tak rozpędzić)
Wilk stepowy napisał/a:
wcześniej rozumiem nie miałeś problemu z wolnymi obrotami?
Właśnie miałem i mam nadal. Myślałem że nowe mapy rozwiążą problem. W serwisie aprili w Krakowie (jeszcze za TW.Consulting) powiedziano mi że ten typ tak ma ale można spróbować wyregulować to właśnie komputerem. Będę próbował. Jak się uda dam znać.
EDIT:
Objawy podobne są do tych z filmiku TEGOJerzyk - 2011-04-03, 23:11 Ja bym powiedział, że skoro zmiana mapy nic nie dała (w kwestii wolnych obrotów) to może problem nie leży po stronie sterowania ECU , ale może przyczyna jest np mechaniczna, albo jakieś przekłamanie w wartościach rzeczywistych. Tak sobie tylko dumam.
Jak na rozpoczęciu zrobisz eksperyment i powygrywasz tą samą mapę na różne sprzęty to będzie można to porównać i jakieś wnioski wyciągnąć. Czy tym programem jest możliwość podejrzenia w wartościach rzeczywistych sygnału z czujnika przepustnicy?eterum - 2011-04-03, 23:27
Jerzyk napisał/a:
może przyczyna jest np mechaniczna
Też to biorę pod uwagę. Ale taką diagnozę musi postawić znający się na rzeczy mechanik.
Chociaż ustawienie Idle Fuel Trim z pomocą analizatora spalin może tu pomóc. Jak to zrobię to dam znać.
Jerzyk napisał/a:
Czy tym programem jest możliwość podejrzenia w wartościach rzeczywistych sygnału z czujnika przepustnicy?
Tak, jest taka opcja. Jeśli ściągniesz sobie ten program to możesz podglądnąć na sucho jakie ma opcje.
Catfish sam przyznał że obroty 1300 przy temp. powyżej 74 są za niskie. Należy je podnieść do 1340. Inaczej będzie gasnął po rozgrzaniu.KoDy - 2011-04-04, 06:32 @eterum. Ciesze sie, ze sie udalo. Powodzenia i radosci z jazdy :)