Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)
Jerzyk - 2011-04-04, 17:13 Skontrolowałem dziś obroty w moim Capo, wychodzi, że przy 74st są rzeczywiści około 1350obr/min, jeśli wierzyć obrotomierzowi, jednak nie mogę uwierzyć w to, że gdyby były 1300 to motocykl by gasł, to raczej niemożliwe. Maćku, przyczyna gaśnięcia musi być inna. Czy one są stałe czy falują? Przypomnę, że serwisówka podaje wolne obroty zdaje się na 1200obr/min +-100. Do tego weź pod uwagę jak niskie obroty potrzebne są do uruchomienia silnika, stawiam, że nie są większe od 150obr/min, a chwyta od razu.eterum - 2011-04-04, 18:03
Jerzyk napisał/a:
jednak nie mogę uwierzyć w to, że gdyby były 1300 to motocykl by gasł
Może nie do końca się zrozumieliśmy. Motocykl nie gaśnie od razu i nie jest to regułą. Odpaliłem rano i po zagrzaniu zgasł dwa razy. Po przegazówce trzymał obroty. Po jakimś czasie znowu coś mu się "czknęło" i zgasł. Te 40 wydaje się bardzo mało ale pod takie obroty ustawiona jest cała reszta zmiennych.
Jerzyk napisał/a:
Czy one są stałe czy falują?
Tak. U jednych mocniej u innych słabo. Wydaje mi się że te silniki zawsze falują.
Jerzyk napisał/a:
Przypomnę, że serwisówka podaje wolne obroty zdaje się na 1200obr/min +-100.
Na wszystkich oryginalnych mapach obroty po rozgrzaniu wynoszą 1340.
Ale skoro tak dziwi Cię falowanie to ciekawi mnie jak jest u Ciebie. Gdybyś przypadkiem był w garażu to odpal motocykl i nagraj dźwięk Twojej apki.
PS. Dla zabawy porównałem najnowsza oryginalną mapę do Capo i moją "tajemniczą". Okazała się praktycznie taka sam. Różnica występowała w WARMUP i AF/1 ale była niewielka w kilku wartościach.Jerzyk - 2011-04-04, 18:20 To, że trochę nierówno pracuje to norma, ale wahania na zdrowym egzemplarzu nie wydaje mi się, że są większe od 50 obr/min. Ja na początku myślałem, że może któraś świeczka nie załapuje, wymieniłem na Denso irydnium i jest właściwie tak samo więc uznałem, że tak ma być, przywykłem. Ale ja pytałem o falowanie większe niż normalne. Na zeszłorocznym otwarciu przesłuchałeś przecież inne egzemplarze - i moje pytanie dotyczy tego czy falują obroty w większym stopniu, np 1200-1300? Bo może na któreś z cewek jest niewielkie przebicie np. (wiem, wiem...EFI nie pokazuje, ale nie wszystko pokazać musi, bo jak iskra wychodzi, ale nie przez świecę to błędu nie pokaże)Wilk stepowy - 2011-04-04, 19:11 Wszystkie silniki falują i to jest raczej normalne te +-50obr/min.
No ale rzeczywiście, wczoraj się wsłuchiwałem w te silniki i min w Twój Eterum i rzeczywiście troszeczkę inny ma ten takt. Ale wg mnie to jak wróżenie z fusów, to może być cokolwiek...najszybciej obstawiałbym TPS lub zawory lub lewe powietrze przez sparciałe gumy.KoDy - 2011-04-05, 11:03 Podjąłem decyzję. Sprzedaję Kapcia.
Dobra żartowałem. Zacznę jeszcze raz.
Podjąłem decyzję. Modyfikuję Kapcia, a dokładniej elektrykę. Wrzucam moda związanego z regulatorem napięcia od GoldWinga. Druga modyfikacja to wymiana przekaźnika rozrusznika na 150A, bo 100A czasami ma problem ... Dodatkowo wrzucam świece irydowe no i jadę podpiąć go pod analizator spalin, co by w końcu zoptymalizować mapę paliwową. Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko zrobić w dwa tygodnie.Maciek - 2011-04-05, 11:08 No mocne postanowienia - Bravo Jasiu ostatnio modyfikował nastawy mieszanki wg mojego sprzęta i hula mu jak talala - bardzo ładny dół. Nastawy z użyciem analizatora wg mnie są bardzo ważne w połączeniu z mieszaniem w mapach.Bravo Jasiu - 2011-04-05, 14:00 i cewki od Goldasa 1100 :)KoDy - 2011-04-05, 18:37 A nie swieci sie efi na tych cewkach?B3stia - 2011-04-08, 20:02
KoDy napisał/a:
Podjąłem decyzję. Sprzedaję Kapcia.
Dobra żartowałem. Zacznę jeszcze raz.
Podjąłem decyzję. Modyfikuję Kapcia, a dokładniej elektrykę. Wrzucam moda związanego z regulatorem napięcia od GoldWinga. Druga modyfikacja to wymiana przekaźnika rozrusznika na 150A, bo 100A czasami ma problem ... Dodatkowo wrzucam świece irydowe no i jadę podpiąć go pod analizator spalin, co by w końcu zoptymalizować mapę paliwową. Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko zrobić w dwa tygodnie.
Czyli robisz to co ja już zdążyłem zrobić ^^
Jerzyk napisał/a:
To, że trochę nierówno pracuje to norma, ale wahania na zdrowym egzemplarzu nie wydaje mi się, że są większe od 50 obr/min. Ja na początku myślałem, że może któraś świeczka nie załapuje, wymieniłem na Denso irydnium i jest właściwie tak samo więc uznałem, że tak ma być, przywykłem. Ale ja pytałem o falowanie większe niż normalne. Na zeszłorocznym otwarciu przesłuchałeś przecież inne egzemplarze - i moje pytanie dotyczy tego czy falują obroty w większym stopniu, np 1200-1300? Bo może na któreś z cewek jest niewielkie przebicie np. (wiem, wiem...EFI nie pokazuje, ale nie wszystko pokazać musi, bo jak iskra wychodzi, ale nie przez świecę to błędu nie pokaże)
I z tym się nie mogę pogodzić. Jak przywiozłem moją włoszkę RR prosto z dolomitów z przebiegiem 19kkm to kultura pracy silnika przypominała raczej rzędówkę, bez dławienia i falowania. Po około 2 kkm pomału praca stawała się zbliżona to V "te typy tak mają".
Początkowo myślałem żę to cas na synchro itd , wkrótce okazało się ... jednak nie.
Do teraz szukam powodu takiej pracy silnika.
Jak już jesteśmy w temacie TuneEcu to proszę sprawdźcie czy podczas uruchomionego silnika w trybie diagnostyki wszystkie cewki mają ten sam czas opóźnienia 1.9?? , czy może któraś co jakiś czas spada do zera albo 0.4??.
Jako ciekawostkę dodam że u siebie własnie zauważyłem takie zachowanie cewki nr 3 wiec postanowiłem ją zamienić z inną, nadmieniam że nie miałem wcześniej żadnych błędów EFI.
Krótko po zamianie i odpaleniu komp wyrzucił błąd uszkodzonej cewki , tej z nr 3.Jerzyk - 2011-04-09, 12:14 Powinieneś sprecyzować o jakie opóźnienie chodzi. Spójrz: http://obrazki.elektroda...._1302343715.jpg . Prawdopodobnie chodzi Ci o czas trwania iskry, zaraz po "szczytowaniu" napięcia. To akurat można sprawdzić dość łatwo za pomocą oscyloskopu, Nieprawidłowy przebieg świadczyłby o uszkodzeniu cewki. Centralka sterująca interpretuje jego prawidłowość zapewne z przebiegu napięcia na uzwojeniu pierwotnym, gdyż są to przebiegi ze sobą powiązane. Jeśli wtórne będzie nieprawidłowe, nieprawidłowe będzie też pierwotne.B3stia - 2011-04-09, 16:35 Nie, miałem na myśli wskazania jakie podaje TuneEcu.
"IGNITION COIL" Na zdjęciu jest 0,000
ale po odpaleniu wszystkie powinny być w okolicy ~1,928 lekko zmieniające się.
Jeszcze przetestuje to co mówisz czyli sprawdzę teraz jakie wskazania są po wymianie na sprawną cewkę.Jerzyk - 2011-04-09, 19:25
B3stia napisał/a:
Nie, miałem na myśli wskazania jakie podaje TuneEcu.
"IGNITION COIL" Na zdjęciu jest 0,000
ale po odpaleniu wszystkie powinny być w okolicy ~1,928 lekko zmieniające się.
Jeszcze przetestuje to co mówisz czyli sprawdzę teraz jakie wskazania są po wymianie na sprawną cewkę.
No to jest właśnie to o czym mówię "IGNITION COIL" - jak z tego wynika chodzi o czas trwania iskry równy 1,9ms, jeśli do zapłonu (iskry) nie dojdzie to będzie on wynosił "0". Może to również wskazywać na uszkodzenie świecy zapłonowej lub przewodu wysokiego napięcia, nie koniecznie cewki. Wskazuje brak iskry na danej świecy i powinno wywalić błąd EFI, chociaż z tym nigdy nie wiadomo. Do interpretacji błędów przez ECU zawsze podchodzę z ostrożnością. Podepnij najlepiej pod oscyloskop i sprawdź przebieg na pracującym silniku, będziesz miał pewność. Lub też zamień komplet miejscami, cewkę przewód i świecę, jeśli sytuacja się powtórzy na innym cylindrze to zamień cewki miejscami, jeśli się nie zmieni, zamień świece itd. W ten prosty sposób znajdziesz przyczynę.B3stia - 2011-04-09, 23:36 No i tym sposobem pomogłeś mi bardzo, dzięki.
Posprawdzam i dam znać.Jerzyk - 2011-04-19, 23:50 Tak jak to powiedziałem na rozpoczęciu Maćkowi (eterum), nabyłem przejściówkę OBD do USB Viakena, oraz również poczytałem na temat TuneECU, zainstalowałem wszystko i sam już jestem po testach.
No rewelacja, taki skromny KTS-ik do motocykla, ale jeszcze z możliwością programowania. Przy okazji dzięki Maćku za pierwsze wskazówki i przetarcie szlaku.
Od siebie dodam, że podłączałem już rok temu Tigera Krzyśkowego pod zwykły samochodowy diagnoskop OBD i sczytywałem i kasowałem błędy, tam pomimo, że jest ta sama centralka jak w Capo to jest wtyk OBDII (dla wtajemniczonych typu CARB). To natchnęło mnie do sprawdzenia czy nasze ECU połączy się w trybie OBD.
Instrukcję przepięcia na złącze CARB znalazłem tutaj http://www.tuneecu.com/Tu...Components.html stworzyłem przejściówkę i podpiąłem diagnoskop samochodowy AUTOMEDICS.
Uruchomiłem w trybie OBD, opisał że połączenie nie będzie obsługiwało trybu OBD, ale połączył się w trybie protokółu ISO (jedną z odnóg protokółów komunikacji czytników OBD).
Czytnik daje możliwość odczytania zapisanych błędów i skasowania ich. Jest również możliwość podejrzenia wartości rzeczywistych.
Jest to o tyle pomocne, że jeśli komuś coś działoby się z elektroniką to może w podstawowym zakresie to posprawdzać zwykłym czytnikiem OBD nie szukając zaraz ASO z dedykowanym testerem.major - 2011-05-01, 18:56 Mam pytanie do tych, którzy wgrali nową mapę do Capo: robiliście pomiar CO² po zmianie mapy ? Jeśli nie to czy zmienialiście Idle Fuel Trim lub Long Term Fuel Trim ?
Po tym czasie możecie już jakieś spostrzeżenia po zmianie mapy ?