lech26 - 2012-03-15, 15:40 Temat postu: przerabiał ktoś oryginalny wydech??mam pytanko czy da się przerobić oryginalny wydech na bardziej głośniejszy i basowy??
ja dawno temu założyłem puszkę microna od suzuki gsxr do mojej xtz750 i powiem że dało radę. tylko że do Capo trzeba kupić podwójną puszkę a to już większe koszta. dlatego pytam.
dzięki za info.
pozdrawiam z wyspdabal - 2012-03-15, 15:45 zabacz tu:
ja mam w swoim kompletny leona X3 i napiepsza jak zły- z chęcią trochę go przytęperuję, bo jak jadę rano do pracy to wszystkich po drodze budzę Anonymous - 2012-03-15, 18:44 Lub bardziej wiejski sposób, dzięki któremu większego "basu" nie uzyskasz, ale gang będzie bardziej rwący i rasowy w średnim i wysokim rejestrze obrotów
Przy zejściu z wysokich obrotów całkiem miło i delikatnie strzela w puszki
Odnitowujesz chromowane końcówki puszek.
Odcinasz końcową rurkę wylotową- i tak jest szpetna i wygląda jak w chińskim skuterze.
Uzbrajasz się w wiertło 10mm i dokonujesz modelingu w postaci dwóch otworów w każdym denku tłumika. To wersja light
Wersja bardziej hardcore, głośniejsza i być może bardziej basowa, to po cztery otwory w każdym denku
Strzela mocniej
Koszt jakieś 4 piwa dla wprawnego majsterkowicza, 8 piw dla lewusa.
Brak spawarki oznacza brak powrotu do nominalnej ilości decybeli......w sumie żadna strata dabal - 2012-03-15, 23:24
Wicher napisał/a:
Lub bardziej wiejski sposób, dzięki któremu większego "basu" nie uzyskasz, ale gang będzie bardziej rwący i rasowy w średnim i wysokim rejestrze obrotów
Przy zejściu z wysokich obrotów całkiem miło i delikatnie strzela w puszki
Odnitowujesz chromowane końcówki puszek.
Odcinasz końcową rurkę wylotową- i tak jest szpetna i wygląda jak w chińskim skuterze.
Uzbrajasz się w wiertło 10mm i dokonujesz modelingu w postaci dwóch otworów w każdym denku tłumika. To wersja light
Wersja bardziej hardcore, głośniejsza i być może bardziej basowa, to po cztery otwory w każdym denku
Strzela mocniej
Koszt jakieś 4 piwa dla wprawnego majsterkowicza, 8 piw dla lewusa.
Brak spawarki oznacza brak powrotu do nominalnej ilości decybeli......w sumie żadna strata
Zrobiłem tak dziewczynie w CB 500 po tym jak pewnego razu samochód ją staranowal.NIe słyszał jej jak przejeżdżała oboklech26 - 2012-03-16, 16:23 dziękować. potestuję i zobaczę jak śmiga. napiszę co i jak w pon Wilk stepowy - 2012-03-16, 16:46 Polecam przeloty . minimum 45mm
http://www.youtube.com/watch?v=a5VQXCzVOPQlech26 - 2012-04-02, 17:04 gdzie to dokładnie wywiercić??
pod tą oryginalną rurką?Anonymous - 2012-04-04, 22:58 Musisz wyjąć wydechy.
Puszki zakończone są końcówkami, które są przynitowane do obudów.
Musisz odnitować te końcówki.
Możesz zostawić oryginalną rurkę lub ją wyciąć, bądź skrócić.
Otwory wiercisz wokół tej cienkiej rurki. Nie stosuj wiertła większego niż 10mm
Na początek polecam po dwa otwory obok wylotu rurki po jej lewej i prawej stronie.lech26 - 2012-04-23, 14:21 dzięki Wicher.
udało mi się kupić dwie puszki micron race za 40 funa na ebayu od hondy vtr1000.
jak ktoś chce oryginalne wydechy to oddam za pół darmo. oferty na pw.
tylko same puszki z osłonami bo potrzebuję rury.
dziękimr_soze - 2015-01-17, 12:28 Będę wymieniał same końcówki na przelotowe i w związku z tym mam pytanie: czy wywalać katalizatory czy mogą zostać???vtec - 2015-01-17, 15:42 wywalać :Pmr_soze - 2015-01-18, 14:11 Ok, może sprecyzuje: jeżeli wywalać to dlaczego, jeżeli zostawiać to dlaczego????jagiel - 2015-01-18, 14:23 Wywal i ustaw skład mieszanki, a dlaczego ? to tak jak z katalizatorem w samochodzie który co lubi robić ? a no się zapychać z czasem, co się wówczas robi ( idzie do sklepu i kupuje nowy za jedyne 2tysie :)) ) a no nie, wycina. Chyba , że jesteś zagorzałym ekologiem... wówczas nie wycinaj ale licz się z obniżoną sprawnością silnika spowodowaną zatkanym katalizatorem.KKK - 2015-02-21, 23:48 Podepnę się tutaj z moją skromną przeróbką ale jeżeli admin uzna inaczej to przepraszam
Dokładam swoje trzy grosze do "tuningu"układu wylotowego.
Otóż do wykonania rury perforowanej nowego układu posłużył bęben z starej pralki Eudora
Dłaczego bo to porządna jeszcze "nierdzewka".
Kilka pomiarów ze złożeniem wszystkiego na "sucho" aż wreszcie przyszedł czas na uzbrojenie .
Pierwsza to wata nierdzewna która ma zapobiegać przed przedostawaniem się nadmiernej temperatury do zewnątrz jednocześnie chroniąc watę wygłuszającą przed wypaleniem.
po wykonaniu wszystkiego x2,przyszedł czas na zespawanie całości,jako że ori puchy to "nierdzewka" więc użyliśmy TIG-a spawał szwagier zaprawiony w bojach z takim sprzętem
Dalej to już montaż do moto niby ori tłumików ale jakże innych.
Rurę perforowaną zwinąłem ręcznie na wymiar w śroku o średnicy 50mm.
Nie posiadam dobrego sprzętu żeby nagrać dźwięk ale do 4 tyś obr. to jakby rasowy chopper na pustych rurach a po przekroczeniu 4 tyś jest zmiana repertuaru i przechodnie dziwią się ze to nie to co się wydawało że jedzie.
To takie moje małe rezanie które mnie cieszy bo zrobione wg.mego "widzimisię" zdaję sobie sprawę że może się nie podobać jednak mam nadzieję że może ktoś z tego skorzysta.
PozdrawiamBasin raider - 2015-02-22, 00:19 fajna, sprawa. Sam się za to niedługo będę brał. Tylko nasuwa mi się pytanie po co się j....ć z pralką skoro mamy dostępne wszelakie średnice gotowych rur perforowanych no i do tego należało by zrobić db killery. Tylko nie mogę sobie wyobrazić jak z rotaxa wyszedł dźwięk choppera. Słyszałem mase rsv na przelotach, i dużo można by o nich mówić ale na pewno że nie brzmią jak armatura :)