Wojtaq - 2017-08-12, 16:57 Ujemny biegun zasilania podawany jest na pin #1 większego złącza. Podłączając miernik napięcia dodatnim przewodem do (+) akumulatora sprawdziłbym obecność napięcia na tym pinie. Konsekwentnie śledząc przebieg przewodu w wiązce można dojść do źródła problemu. To samo dla bieguna dodatniego, który ma miejsce na pinie #12 oraz #11 mniejszego złącza z tym, że miernik podpinamy ujemnym przewodem do (-) akumulatora. Obwód zasilania jest w sposób oczywisty chroniony bezpiecznikiem, który jednak sam stanowi zaledwie część linii zasilającej. Według mnie brak śladów 'życia' na panelu wiąże się z usterką zasilania.
Tutaj schemat połączeń w obu wtyczkach.
Tutaj schemat całej instalacji CaponordaRESPIRATOR - 2017-08-13, 11:11 No i dupa zimna jak lody ciao-bambino. Oba plusy są (jeden na stałe, drugi po zapłonie), masa też jest a zegary is death gigas - 2017-08-14, 22:54
RESPIRATOR napisał/a:
No i dupa zimna jak lody ciao-bambino. Oba plusy są (jeden na stałe, drugi po zapłonie), masa też jest a zegary is death
hm a może tak jakiś zimny lut na płycie się zrobił po stronie zasilania - skoro jak czytam to poleciało po halogenkach...zobaczcie płytkę może coś na niej nie "trzyma" - to również główna przyczyna "umierania elektroniki " na płytach głównych różnej maści - oczywiście poza kondensatorami które równie często są wypukłe jak bycze jaja...RESPIRATOR - 2017-08-15, 18:26 Zegary rozebrane i naprawione przez zegarowego magika
Co było ? Dokładnie nie wiem ale coś padło i to podobno bez związku z podłączaniem halogenów i zrobieniem zwarcia. Zbieg okoliczności taki . Więcej informacji w Serpelicach od Tomka bo ja nie zakodowałem co tam, gdzie i dlaczego.robert1973 - 2017-08-15, 19:22
RESPIRATOR napisał/a:
Zegary rozebrane i naprawione
to cieszyelefant - 2017-08-15, 20:56 Rewelka :)janciovodnik - 2017-08-15, 22:31
RESPIRATOR napisał/a:
przez zegarowego magika
Rzeczywiście musiał to byc niezły magik :)team 17 - 2018-04-01, 15:48 Witam.
Mamy jakiś fachowców, szpeców, zegarmistrzów od liczników?? Dajcie jakiś namiary. Czujnik chodzi prawidłowo, a wskazówka stoi.Mondi - 2018-04-27, 19:12 Bry. Napiszę od razu, że przeczytałem cały ten wątek, ale niestety "elektryka" i związane z tym zagadnienia są dla mnie zbyt skomplikowane :/
Problem polega na tym, że kilka dni temu uwalił mi się prędkościomierz. Po prostu przestał wskazywać prędkość Capcia. Zdarza się, że czasem się budzi i wtedy jest ok, ale to z 2km na 50km.
Co ciekawe, a może i na moje szczęście CAŁA reszta działa. Kilometry zlicza, obrotomierz działa, wyświetlacz ciekłokrystaliczny też.
Jeśli byłby ktoś tak miły to proszę niech kliknie "parę" słów, albo da namiar na priv żeby pogadać telefonicznie.
Ave ludkowie :)elefant - 2018-04-27, 19:47 Mogę pomóc :) zegary do Słonia na stół :) tajemnicy o co kaman nie zdradzę - wybacz :)
P.S Jeśli jednak się nie zdecydujesz to tak jak zawsze Robert pisze "czytać,czytać jeszcze raz czytać :) no i szukać w przepastnych czeluściach neta jest wszystko.
I oto kliknołem kilka słów Tomek91 - 2018-04-27, 19:54 może czujnik prędkości padł ?elefant - 2018-04-27, 20:00
Cytat:
Tomek91 napisał/a:
może czujnik prędkości padł ?
W pierwszej kolejności do sprawdzenia, może być że padł lub wiązka el. coś po drodze kulaMondi - 2018-04-27, 20:03 elefant, poczytałem z translatorem nawet forum Aprilii podany przez Wojtka, ale co z tego :-p
Tomek91, czujnik prędkości ten przy tylnym kole?... Odkręciłem, luknąłem, przykręciłem
Jest to wg standarcik jakiś, że TYLKO prędkościomierz pada, z tego co poczytałem to jak już pada to więcej wskaźników ;)?
Jak sprawdzić ten czujnik? Dajcie jakiś link plizz ;)Tomek91 - 2018-04-27, 20:46
Mondi napisał/a:
Jak sprawdzić ten czujnik?
hmm no chyba najlepiej będzie podniemić na sprawny na pewno sie da sprawidz go jakos elektrycznie ale jak to niech sie wypowie bardziej ogarnięty ode mnie na pewno musisz miec jakieś dane do których się odniesiesz może w instrukcji cos pisze ?
http://www.apriliaforum.c...nsor-rear-wheel tutaj coś masz o tym czujnikuMondi - 2018-04-27, 22:31 Tomek91, dzięki 👍