Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zegary...
Autor Wiadomość
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-16, 22:24   Zegary...

Witam serdecznie Capomaniaków.
Od razu przechodzę do sedna sprawy.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce okazało się, że licznik kilometrów, który spisuje całą drogową historię motocykla został zresetowany.

Po odpaleniu motocykla świeciła się kontrolka EFI. Po ponownym uruchomieniu silnika zgasła. Po zwarciu kabli diagnostycznych nie wyświetlił się żaden kod błędu oprócz EFI 1.
Wcześniej tego nie zaobserwowałem, ale z tego co pamiętam to jest to wskazanie nieistotne.
Odpięcie klem akumulatora również niczego nie zmieniło.

Oprócz tego licznik główny nie nalicza kilometrażu. Licznik przebiegu dziennego działa, ale 1km wyświetla jako 0,1km.
Nie działa prędkościomierz. Pokazuje stale 15-20km/h.

Pojawiła się również nowa funkcja, wcześniej niedostępna, ale słyszałem o niej :mrgreen:
Otóż wyświetlacz wskazuje ilość paliwa metodą liczbową, brak termometru.
Po naciśnięciu przycisku MODE wraca do standardowej metody pomiaru i wraca również termometr :mrgreen:


W zeszłą niedzielę byłem na małej wycieczce. Ostatnie 150km pokonałem w paskudnej burzy. Lało jak cholera, ale wszystko było w normie. Odtsawiłem konia do garażu i czekał sobie grzecznie do dnia dzisiejszego na mycie :mrgreen:
No i psikus :mrgreen:

Macie jakieś pomysły, sugesti odnośnie tego tematu??

Senkju i pozdrawiam :mrgreen:
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-16, 23:26   

http://www.apriliaforum.c...Capo-Dash-blues

Tutaj o tym piszą..
_________________
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 00:43   

Spoko dzięki, ale nic z tego nie kumam oprócz słowa WD 40 :mrgreen:
Czyli już wiem co mam robić :mrgreen:
Dzięki :mrgreen:

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, czy od razu wysyłać zegary do specjalistycznej firmy?? :mrgreen:
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-17, 09:05   

O w mordę jeża :mrgreen:
Wychodzi na to że zwarcie jakichś 2 kabelków zmienia temperaturę na litry :roll:
A przy okazji pewnie jeszcze któreś kabelki się zwarły i zresetowało ci licznik i teraz źle pokazuje,przejrzyj kable.
O to już mam zagadkę które kable zmieniają temp. na litry :roll:
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-17, 10:35   

Może pod wpływem zwarcia zegary wpadły w tryb serwisowy. Zmiana kresek na litry itd.

Z tego wątku który podałem wcześniej nie wynika żadne rozwiązanie. Przepatrzyłem kilka innych tematów i wychodzi że nikt nie umie ich naprawić. Gdyby całkiem padły to jest na to instrukcja.

Z lektury ich forum wynika że problem na pewno nie leży po stronie ECU bo zegary mają swoją własną wew. pamięć. Popatrzę jeszcze na forum włoskim i francuskim.
_________________
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 10:44   

Kamil. O zamienności tego wskazania już gdzieś czytałem, tylko teraz nie wiem gdzie :mrgreen:
Podobno można to zmienić przy użyciu kombinacji klawiszy MODE i SET i opcja chyba jest dostępna w RST 1000. Głowy nie dam sobie uciąć, ale na dzień dzisiejszy chciałbym, żeby wróciły prawidłowe wskazania w moim Kapciu :mrgreen:
Jakbyś czasem do tego doszedł to daj znać, bo bajerek całkiem fajny. W zasadzie można to potraktować jako gadżet, ale czemu by go nie mieć :mrgreen:

Caponord to przezajebisty motocykl. Uwielbiam go, nigdy nie kaprysił i nigdy nie nawalił. Jednak lista drobnych awarii i modyfikacji które musiałem przeprowadzić przez okres użytkowania sprawia, że czasami moja uczucie słabnie :mrgreen:

Z resztą pierwsza rzecz po kupnie jaką zaobserwowałem, to niezwykła chłonność wilgoci właśnie przez zegary. Musiałem je wybudować, rozebrać, wysuszyć i uszczelnić :mrgreen:
Ot taki dobry początek przyjaźni z włoskimi motocyklami :mrgreen:
Kolejne niedociągnięcia i drobne usterki przekonały mnie, że włoskie motocykle mają duszę :mrgreen:

Maćku dzięki za szybką reakcję. Działasz jak błyskawica :lol:
 
   
Capo 
Administrator
Capo 2002, FJR 1300


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-17, 13:46   

Wicher o tej zmianie piszesz?

TUTAJ
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 14:07   

Capo to było chyba to :mrgreen:
Wymontowałem dziś zegary. Wszystko w jak najlepszym porządku. Kable jak z fabryki,nie są poprzecierane, suchutkie, styki nie są zaśnieżałe.
Przeczyściłem wszystko i przeleciałem kontakt sprayem, ale wygląda na to, że jest to poważniejsza usterka, kryjąca się w czeluściach zegarów.
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-06-17, 14:56   

aprilia napisał/a:
O to już mam zagadkę które kable zmieniają temp. na litry


Super gadżetem byłaby możliwość takiej zmiany.

Wicher napisałem do tego synka co miał taki sam problem (autor wątku który podałem w drugim poście). Zobaczymy co odpisze. Miał tam jeszcze jakieś zdjęcia wrzucić i dać znać jak zrobi test na drodze czy wszystko działa ale zapomniał.
_________________
 
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 15:03   

Ok spoko.
Dzięki Maćku za zaangażowanie.
Póki co znalazłem dwa namiary na firmy w okolicy, które zajmują się naprawą liczników motocyklowych i samochodowych.
Jak już zajdzie taka konieczność, to będę musiał tam się udać :-|
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 41
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-17, 18:21   

Temat z włoskiego forum. Niestety tłumaczenie jest takie jakie jest.
link

Pamięć EPROM została wyzerowana. W tym momencie masz domyślną "pamięć", a jest to wersja od futury(stąd te litry paliwa) i jko że się wyzerowała, to przebieg=0

Należy wgrać nową pamieć do EPROM (o ile się fachowo wyrażam). Teoretycznie przebieg też dalej będzie zero, ale może u nas potrafią i to zrobić.
_________________
Caponord 2003
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-17, 18:46   

He he he super. Jestem uradowany :mrgreen:
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-06-17, 19:40   

Cuda te nasze sprzęty potrafią - nagle masz nowego motonga ;-) :mrgreen:
U mnie ostatnio cos się stało ze wskaźnikiem paliwa - jak zatankuje do pełna to za każdym razem pokazuje od pełnego 2 "serki" mniej - upatruję jednak coś czujnik paliwa a nie sam wskaźnik.....ale kto wie :shock:
Co myślicie o tej przypadłości???
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-06-17, 20:38   

Capo napisał/a:
Wicher o tej zmianie piszesz?

TUTAJ


Żeby to było takie proste :lol:

Z tego co wiem to nie da rady zmienić tego przyciskami,trzeba wgrać nowy sof do eepromu.

Ja za chwilę zajmę się zmianą mil i fahrenheitów,mam nadzieję że mi się uda,a później jeszcze zmianą temp. na litry :lol:

[ Dodano: |17 Cze 2012|, o 20:39 ]
Maciek napisał/a:
Cuda te nasze sprzęty potrafią - nagle masz nowego motonga ;-) :mrgreen:
U mnie ostatnio cos się stało ze wskaźnikiem paliwa - jak zatankuje do pełna to za każdym razem pokazuje od pełnego 2 "serki" mniej - upatruję jednak coś czujnik paliwa a nie sam wskaźnik.....ale kto wie :shock:
Co myślicie o tej przypadłości???


Pewnie coś z pływakiem ;-)
 
   
Maciek 
Maciek

Wiek: 48
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 784
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2012-06-17, 20:46   

Kamil - jak Ci się uda mieszanie z zegarami, to u mnie też robimy przeszczep :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Maciek
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 11