To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Elektryka - Zegary...

bartek8 - 2018-07-13, 08:19

Chłopaki i ja mam problem z licznikiem.
Ostatnio miałem awarię spowodowaną zbyt dużym prądem ładowania - padł akumulator i poszło zwarcie w przednią część instalacji. Był problem z zegarami, że podświetlenie paliło się nawet bez włożonego kluczyka. Mechanik twierdzi, że konieczna była wymiana części wiązki. Spaliły się też przednie żarówki.

Odebrałem motocykl i co stwierdzam:

1. licznik nie zapamiętuje godziny - po każdym wyłączeniu stacyjki, licznik gubi godzinę i wyświetla 00:00
2. dotychczas w prawej górnej części miałem wskaźnik temperatury otoczenia, teraz mam wskaźnik litrów paliwa - to mnie w sumie cieszy, nie chcę tego zmieniać. Mechanik twierdzi, że nic przy tym nie grzebał
3. podczas powrotu do domu stanąłem po drodze, kiedy włączyłem silnik powtórnie, wskaźnik obrotów zaczął zawyżać o około 2.000 - 2.500 obrotów, nawet na biegu jałowym. Co ciekawe, po kolejnym zatrzymaniu i kilkukrotnym przekręceniu kluczyka, wskazówka spadała za każdym razem o około 400, aż doszła do zera. Później już nie jeździłem, bo przyszła burza.

Czy poratujecie jakimiś radami?


Edit:
Znalazłem schematy wtyczek na apriliaforum.com
Być może pierwsza wtyczka na pinie 11 nie ma zasilania. Czy godzina w Caponordzie wyświetla się zawsze, nawet bez kluczyka w stacyjce?
I kolejne pytanie - czy po przekręceniu stacyjki na zapłon wskazówki robią "check" po całej skali licznika i z powrotem?

Stiopa - 2018-07-13, 08:51

Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .

ralph178 - 2018-07-13, 15:03

Stiopa napisał/a:
Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .


Check robią też wszystkie kontrolki i podświetlanie.

Obawiam się, że z takimi objawami możesz mieć licznik do wymiany, ale obym się mylił.

Stiopa - 2018-07-13, 15:27

ralph178 napisał/a:
Stiopa napisał/a:
Bez kluczyka na panelu nic się nie wyświetla , dotyczy to też godziny .
Po przekręceniu kluczyka wskazówki w zegarach analogowych nie ruszają się z miejsca natomiast "check" robią "serki" wskaźnika paliwa i temperatury silnika .


Check robią też wszystkie kontrolki i podświetlanie.

Obawiam się, że z takimi objawami możesz mieć licznik do wymiany, ale obym się mylił.


Zgadza się oczywiście . Wszystko oprócz wskazówek analogowych .

bartek8 - 2018-07-15, 21:55

Sprawa ma się tak: wczoraj rozebrałem plastiki i sprawdziłem w czym problem. Problem stałego podświetlenia zegarów (nawet bez włączonej stacyjki) mechanik rozwiązał w ten sposób, że odłączył od zegarów + permanentny i podpiął się pod włącznik świateł. Wskutek tego po każdym wyłączeniu stacyjki licznik traci pamięć zegara i przebiegu odcinkowego (po kolejnym włączeniu pokazuje ten przebieg sprzed awarii). Elektromechanik sprawdził mi wszystko co się dało, według niego winne są zegary. Tak więc muszę je oddać do naprawy. Czy znacie stawki za usuwanie takich awarii i czy jest możliwość, że próba naprawy przyniesie więcej szkody, niż pożytku?
Dziś zrobiłem 300 km i na ostatnich kilometrach (po postoju) obrotomierz zaczął zawyżać o 1200rppm, po wyłączeniu stacyjka zatrzymuje się na tej właśnie wartości.

Stiopa - 2018-07-16, 08:15

bartek8 napisał/a:
czy jest możliwość, że próba naprawy przyniesie więcej szkody, niż pożytku?


No prawdę mówiąc nie wiem czy może być jeszcze gorzej .
A co naprawiania zegarów to gdzieś na forum było na ten temat coś pisane , musisz poszukać .

robert1973 - 2018-07-16, 09:03

Podpytaj Fakira coś tam uzdrawiał, Junior też coś modził .... może coś doradzą
janciovodnik - 2018-07-16, 10:46

robert1973 napisał/a:
Junior też coś modził .... może coś doradzą

Junior mówił mi nawet o magicznych sztuczkach, które jego kumpel wykonał ;)
Ale co to było... nie pamiętam :/

junior - 2018-07-16, 11:18

janciovodnik napisał/a:
Junior mówił mi nawet o magicznych sztuczkach, które jego kumpel wykonał ;)


Jeśli o mnie chodzi to z kumplem ogarnialiśmy elektrykę ale tą bardziej przy regulatorze. Jeśli chodzi o zegary to u mnie się zatrzymały na 3,5k obrotów i od tego startuje. Zegar za każdym odpaleniem mam 00:00. Mam to zaplanowane do ogarnięcia na ten miesiąc. Mam dwa pomysły ale dam znać jak okażą się trafione ;)

bartek8 - 2018-07-17, 12:58

Junior, na 100% nie masz podłączonego stałego dopływu napięcia do licznika.
Ja musiałem go odpiąć, bo non stop paliło się podświetlenie, a opisany przez Ciebie problem z obrotomierzem u mnie też występuje. Bardzo Cię proszę o informacje, jeśli uda Ci się naprawić usterkę.

R2D2 - 2018-11-06, 11:02

Witam

Jestem nowy na tym forum ale mogę pomóc przy naprawie oraz modyfikacjach zegarów do coponorda.
Mam apkę RST która ma takie same zegary i jak ją kupiłem miałem zegary USA czyli mile,Fahrenheity i galony i usterkę migania i resetów zegarów co jakiś czas.
Czytając że zegary są ustawiane przez fabrykę i nie da się zmienić mil na km itd podrążyłem temat i że zajmuję się elektroniką zawodowo już sporo czasu naprawiłem i zmodyfikowałem swoje zegary.
Możliwe jest przestawienie wszystkich funkcji czyli mile, km ,galony ,fahrenheity , stopnie celsjusza oraz naprawa zegarów bo się psują.

Tomek91 - 2018-11-06, 11:04

Super to bardzo dobra informacja a powiedz ile PLN za taką naprawę (tak mniej więcej) no i podaj jakieś namiary numer czy coś 😁
KKK - 2018-11-06, 11:21

Czy to ten sam R2D2 co u afrykancow?
R2D2 - 2018-11-06, 11:25

Ten sam , Afryke też mam :mrgreen:
Kontakt 502 580 osiem ziro osiem

janciovodnik - 2018-11-06, 11:29

R2D2 napisał/a:
Ten sam , Afryke też mam :mrgreen:

Witamy :)

I zapraszamy do powitalni ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group