To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - regeneracja lag lub wymiana rur nośnych

Bravo Jasiu - 2015-03-01, 19:41
Temat postu: regeneracja lag lub wymiana rur nośnych
Ktoś już może przerabiał temat regeneracji powierzchni rur nośnych ( lag ) ? będę się kontaktował z firmą tecrol tlt motor z Bielska czy jest możliwość regeneracji lub jaki jest koszt dorobienia nowych rur nośnych.
U mnie "serwisanci" pożal się boże napchali smaru w trakcie wymiany uszczelniaczy i ten smar pięknie zbierał brud z rury i pouszkadzał powierzchnię rury. Chciałbym się zorientować w kosztach. Po 10 tys km od wymiany uszczelniaczy jedna laga już się zaczyna pocić.

Basin raider - 2015-03-01, 21:09

w tecrolu rura 350zł detal dla klienta. Osobiście tego nie robią tylko gdzieś zamawiają. Osobiście zamawiam od nich towar i ostatnio 2 tyg czekałem na rury do VS 800 bo skądś szły...
jagiel - 2015-03-01, 21:13

robią je na miejscu, czekają na materiał po prostu :) też polecam ich wyroby bardzo dobra jakość
fakir - 2015-03-01, 21:31

może nie w temacie ale jeśli mogę cóż to za serwis?
jagiel - 2015-03-01, 21:42

Tecrol producent lag do motocykli min.
Bravo Jasiu - 2015-03-01, 21:49

czyli pod 700 zł , grubsza inwestycja :(, plus uszczelniacze, olej no i progresywne sprężyny wypadałoby założyć :)
jagiel - 2015-03-01, 21:55

grubsza? normalnie jedna laga kosztuje ok 1700zł więc chyba nie masz co narzekać ;)
Bravo Jasiu - 2015-03-01, 22:04

z ciekawości napiszę do firmy we Wrocławiu jaki byłby koszt ściągnięcia warstwy chromu i nałożenia nowej warstwy chromu technicznego, jak będę miał info to napiszę jak sprawa wygląda

[ Dodano: 2015-03-01, 22:10 ]
normalnie to italiani lubią kroić :) techniczny koszt wykonania x przelicznik marży wynoszący 10 i wychodzi ich cena :)

sosnos - 2015-03-02, 08:25

Hejka, ciekaw jestem jak wyszłoby chromowanie - bo powierzchnia musi być idealnie równa na moje - pewnie jakoś maszynowo to polerują pod nowe chromowanie?

[ Dodano: 2015-03-02, 08:26 ]
ach i nie koniecznie musi to taniej wyjść - bo to mozolna praca. Chyba lepiej zamówić te za 700 zł nowe

Basin raider - 2015-03-02, 10:33

kiedyś regenerowałem rurę nośną od Crf 450 i pamiętam że wychodziło taniej niż nowa rura. Mam dojścia do chromowania, anodowania itp. mogę się zapytać, tylko kto się odwarzy poświęcić rury na próbę :D

A co do polerowania... Wszystko jest nakładane metoda galwaniczną więc jeżeli materiał bazowy nie jest uszkodzony to grubość warstwy chromu jest taka sama w każdym miejscu (jeżeli wszystko było odpowiednio przygotowane). Metodą wyprowadzenia powierzchni w przypadku uszkodzenia korozją itp jest miedziowanie, niklowanie, polerowanie potem znowu miedziowanie, niklowanie i na koniec chrom. Na pewno rury nośne nie są miedziowane, bo już różne cuda robiłem ze starymi rurami i nigdy miedź mi nie wyszła :D
Jeżeli macie ochotę, mogę dać do zbadania jedną starą rurę i zapytać o koszt wykonania takiej powierzchni :)

Bravo Jasiu - 2015-03-02, 11:11

ściągają starą warstwę chromu w kwasach i nakładają nową warstwę chromu technicznego, tak regenerują m.in. rury tłoczysk siłowników hydraulicznych


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group