To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Praca sprzęgła

maxx - 2018-07-19, 10:06
Temat postu: Praca sprzęgła
Cześć!

Mam pierwsze pytanie, mianowicie - gdy wrzucam bieg i trzymam sprzęgło, to w momencie dodania gazu, czuję że klamka sprzęgła jakby chciała odbić. Czy to jakieś ała, czy kwestia sprzęgła hydraulicznego?

Co więcej, wydaje mi się, że delikatnie słyszę sprzęgło na luzie - to poważna oznaka?

Pozdrawiam

ralph178 - 2018-07-19, 13:17

Witaj,
Z klamką sprzęgła, jeżeli nie dzieje się nic złego typu ślizganie sprzęgła lub problem z całkowitym wysprzęgleniem lub znalezieniem luzu to raczej nie masz się czym przejmować i może to faktycznie tylko kwestia przyzwyczajenia bo w tych silnikach na oryginalnej pompie sprzęgła i wysprzęgliku jest dosyć ciężka praca klamki.

W temacie słyszenia sprzęgła na luzie to też normalne w tych silnikach - z czasem wyrabia się delikatnie koszyk sprzęgłowy i powstaje niewielki luz powodując takie właśnie odgłosy. W moim poprzednim moto (FALCO) miałem tak przez 60 kkm i nic złego się nie działo (oczywiście można wymieniać koszyk ale technicznie nic nie poprawisz tylko wydasz trochę kasy).

maxx - 2018-07-19, 13:28

Dzięki - głośność jest znikoma, więc olewam temat. Co do szukania luzu, wczoraj odpaliłem maszynę po 2 dniach stania, trochę rozgrzałem, by przestawić kilkanaście metrów dalej. Miałem delikatny problem z luzem. Pytanie czy może jeszcze sprzęgło się nie rozgrzało?
sosnos - 2018-07-19, 13:35

Hejka, może to kwestia tez oleju?

A to ze słychac kosz sprzegłowy na luzie - to chyba najbardziej słyną z tego hondy i suzuki DL 1000 :-)

maxx - 2018-07-19, 13:50

Sprawdzę, mam go od 2 dni. Jeszcze nie miałem okazji podjechać do znajomego mechanika, który to wszystko okiełzna. Po weekendzie sprawdzimy co tam mu dolega :) Dzięki


// P.S.
Zauważyłem, że jak stoi na centralnej, to przy wrzuceniu biegu i wciśnięciu sprzęgła tylne koło kręci się. We wcześniejszych moto tego nie sprawdzałem.

ralph178 - 2018-07-19, 16:47

maxx napisał/a:
Dzięki - głośność jest znikoma, więc olewam temat. Co do szukania luzu, wczoraj odpaliłem maszynę po 2 dniach stania, trochę rozgrzałem, by przestawić kilkanaście metrów dalej. Miałem delikatny problem z luzem. Pytanie czy może jeszcze sprzęgło się nie rozgrzało?

Spróbuj podregulować sobie klamkę sprzęgła tak żeby była możliwość większego wciśnięcia i zobacz czy dalej ciężko wrzucić luz. U mnie dobrze wchodzi i na zimnym i na ciepłym.

[ Dodano: 2018-07-19, 16:50 ]
maxx napisał/a:
// P.S.
Zauważyłem, że jak stoi na centralnej, to przy wrzuceniu biegu i wciśnięciu sprzęgła tylne koło kręci się. We wcześniejszych moto tego nie sprawdzałem.

To już praktycznie masz odpowiedź dlaczego ciężko znaleźć luz - reguluj klamkę a jak nie pomoże to najlepiej odpowietrz układ przy okazji najlepiej wymieniając płyn i czyszcząc wysprzęglik.
Koło w sumie może się delikatnie kręcić szczególnie na zimnym silniku ale powinna być możliwość bezproblemowego zatrzymania go ręką.

jagiel - 2018-07-19, 23:27

wymień łożysko oporowe docisku i ciesz się jazdą, jeśli tak to zostawisz będziesz szukał kulki w..... no waśnie gdzieś w silniku ho ho :)
bartek8 - 2018-07-20, 08:52

Jagiel mówisz o elemencie nr 8 - AP0632130 - Ball bearing 16004 ?
jagiel - 2018-07-20, 17:51

dokładnie
Tomek91 - 2018-07-20, 21:15

no dobra czyli reasumując jakie są objawy zużycia tego sprzęgła ?
maxx - 2018-07-21, 18:04

jagiel napisał/a:
no waśnie gdzieś w silniku ho ho :)


a konkretnie?

Dziękuję za szczegółowe info!

jagiel - 2018-07-21, 23:30

odpowiedź już padła " w silniku " to tak dosłownie ;)
maxx - 2018-07-21, 23:38

Jak to z ogarnięciem? Z tego co widzę, to łożysko? Duże koszty naprawy?

p.s. nie powinienem latać nim?

ralph178 - 2018-07-21, 23:44

Koszt bardzo niewielki - cena dobrego łożyska ok 30 PLN + godzina może dwie przyjemności z wymianą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group