To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Mechanika - Tylny amortyzator

RedX - 2011-08-14, 21:26

Ja mam u siebie założone Daytony. Na razie sprawdzają się bez zarzutu, ba, nawet grzeją jak cholera już na 1 "biegu". Zobaczymy, co będzie dalej :-)

A propos amorka, to po reanimacji już widzę ponowny ubytek oleju. Obawiam się, że to była tylko chwilowa naprawa. Ciekaw jestem, gdzie jest wyciek. Amorek wygląda na brudny w oleju, ale nie wiem, czy to z połączenia wężyka od regulacji przy amorku, czy przy regulacji (trudno zobaczyć, bo dostęp jest minimalny). A Wy jakie macie sugestie?

eterum - 2011-08-14, 22:16

U mnie wyciek był w okolicy śruby łączącej wężyk z regulatorem napięcia. Niestety próbując dokręcić śrubę mocniej uwaliłem ją w połowie. Musze teraz dokupić nową i spróbować raz jeszcze.

Obawiam się jednak że masz rację i ten sposób naprawy jest albo nie pełny albo od początku nieskuteczny. Może ktoś z większym doświadczeniem mechanicznym coś by podpowiedział.

RedX - 2011-08-15, 07:56

Na tej śrubie są takie podkładki miedziane (tak sądzę). Czy one mają za zadanie "uszczelniać" ten system? A może zapakować tam jakieś inne uszczelnienie?
Anonymous - 2011-08-20, 12:43

Tak.Te podkładki mają uszczelniać ten system.
RedX - 2011-08-22, 10:52

No to sie jakoś nie sprawdzają :evil:
Anonymous - 2011-08-23, 13:54

Wymienić na nowe.
B3stia - 2011-11-08, 15:20

Ja jakieś 20kkm temu krótko po kupnie regenerowałem je gdzie na pomorzu , wyciek był na uszczelniaczu elementu dociskającego sprężynę. No i niedawno ponownie w tym samym miejscu puściło. Mam nie odparte wrażenie że największym błędem jest kręcenie regulację kiedy amor jest cały zafajdolony. Jeśli jest oring może on nie dawać rady.
Krzysiek - 2011-11-14, 10:03

Jak zaczynałem ten temat, mając problem z amortyzatorem zdecydowałem się oddać go do specjalistycznej naprawy... razem z przesyłką kosztowało to 150PLN i ponad rok nic się z nim nie dzieje złego, a często zmieniam ustawienia (teren, asfalt, a'la wielbłąd, itp).
Naprawy dokonałem w firmie z Trójmiasta. Tutaj namiary : http://www.nagengast.pl/www/
Pozdrawiam

B3stia - 2011-11-15, 11:25

O tak to jest to samo miejsce w którym ja wykonałem naprawę.
Zobaczymy czy dłużej pojeździsz do wycieku ;)

[ Dodano: |12 Mar 2012|, o 16:59 ]
Odgrzeję rozebrałem i teraz już wiem, że przyczyną wycieku jest przyszczypnięty oring (prawdopodobnie w pełnym skręceniu blisko jest krawędź tłoczka i to ona uszkadza oring) z drugiej strony dziwne, powinna być tutaj kwadratowa uszczelka jak w zaciskach hamulcowych i taką sobie kazałem dorobić. Zobaczymy czy rozwiązanie będzie skuteczniejsze.

Krzysiek - 2012-07-31, 10:51

DWA... dwa lata wytrzymał i teraz połowa zakresu regulacji jest luźna
Wpadłem dwa razy w paskudną dziurę w asfalcie w dwie osoby i to chyba go dobiło, bo ustawiony był miękko.
Wysyłam im jeszcze raz do naprawy. jeśli wytrzyma dwa lata znowu to luzik ;-)

Jak skończyła się wasza przygoda z tymi amorkami? dalej dolewacie płynu, kupiliście nowe, czy regenerowaliście?

RedX - 2012-07-31, 14:10

Ja swój oddałem do regeneracji i na razie wytrzymuje już 5000 km.
larry - 2012-07-31, 14:41
Temat postu: ...
Ja muszę swój oddać do regeneracji, ale nie wiem czy po wymontowaniu trzeba podwiesić tył motocykla ???
Krzysiek - 2012-07-31, 14:46

jak masz centralkę to bez udziwnień :mrgreen:
eterum - 2012-07-31, 15:18

Mój po uzupełnieniu płynu (raz olejem a raz płynem hamulcowym) teraz działa bez problemu. I tak już chyba z rok mimo, że nie unikam lekkiego terenu.
major - 2012-07-31, 20:09

Ja napełniłem swój płynem hamulcowym i po prawie 10 000 km regulacja nadal działa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group