To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

radekch - 2014-06-13, 09:42

u mnie tez tak było, dopiero kilkakrotny reset tps pomógł. robiłem na zgaszonym jak i na odpalonym silniku dopiero wtedy był rezultat. Dodam ze w zeszłym sezonie jak wgrywałem mapy to z obrotami było ok tym razem po wgraniu innej mapy obroty wzrosły :)
fakir - 2014-06-13, 10:35

hmy faktycznie resetu po wgraniu nie robiłem , tylko irytuje mnie to że tak naprawdę to nie wiem czy został zresetowany ! oczywiście komp informuje o zrobieniu reseta ale... czy przy resecie silnik musi być ciepły ? która metoda przy resecie u Was jest bardziej skuteczna ( na odpalonym czy zgaszonym silniku ?)
Wilk stepowy - 2014-06-13, 21:32

Reset TPS wykonuje się na uruchomionym silniku, na wolnych obrotach, nie ma znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku.
robert1973 - 2014-07-13, 21:02

Panowie mam pytanie do mądrych głów obeznanych z tematem regulacyji kapciowych co to za parametr IACV ( w Tune ecu jest "pod" ITF) i za co on odpowiada? Skąd pytanie a to dlatego że jestem troszkę niezadowolony z osiągów i spalania mojego kapcia... ostatnio troszkę za dużo siorbnął wachy jakieś 8.8 l/100km przy prędkości.... 170-200 km/h z 3-ma kuframi przy czym na owe 200 trzeba było czekać :-/ do 190 szedł przyzwoicie, dzisiaj owy parametr(IACV) z -3 przestawiłem na -1 i silnik zaczął ciszej pracować, lepiej odpalać, płynniej przyspieszać tylko..... przy 180km/h jakby pary mu zabrakło i ni huhu prędzej ..... do 200 nie doszedłem bo były już światła....naprawdę długo to trwało a spalanie na odcinku katowice-salmopol-katowice (200km) poniżej 6l/100 przy prędkościach ok 110-120 + parę prób przyspieszeń/ prędkości max no i śmiganie po górkach :)
tosiek - 2014-07-13, 21:30

To ja bym nie ruszał ;-) 180 w takiej konfiguracji to i tak super :D
jagiel - 2014-07-13, 22:39

masz zatem wzorowe spalanie, jazda kapciem przy tak wysokich prędkościach... no niestety nie jest to opływowa R1 :-)

a parametr o który pytasz to ustawienie obrotów jałowych, regulacja silniczka krokowego ;-)

robert1973 - 2014-07-14, 08:35

Wujku fakt R1 to nie jest ale zapier.. a podobnie :-D a teraz pytanie "apel" jak macie/powinien być ustawiony IACV? bo jak mi się coś kojarzy to przy pierwszych próbach z softem do kapcia też coś tam pogmerałem :-/ dla ścisłości wersja bez lambdy
Basin raider - 2014-07-14, 20:57

heh, ja bym nie powiedział że kapeć zap....la. A co do spalania to mój rekord to 10l ale to przy bardzo agresywnej jeździe i szczelaniu kołem w niebo ;)
jagiel - 2014-07-14, 21:28

powinien być ustawiony tak aby kapeć miał właściwe obroty, ma odpalać bez gazu i od cała filozofia :-)
robert1973 - 2014-07-23, 19:34

Witam co do ustawień IACV nie wiem o co kaman ale.... z -1 samo się przestawiło na -4 chyba sobie odpuszczę ten temat bo ten parametr ma "swoje życie" :) chyba że reset TPS ma coś wspólnego z tym....przy takim "ustawieniu" max to 210km/h niestety nie zauważyłem "zadyszki" bo nie było czasu na obserwacje :D co do spalania....jeszcze nie tankowałem ale po "serkach" widzę że tragedii nie ma..... chyba już się przyzwyczaiłem do spalania
RESPIRATOR - 2014-07-23, 19:44

Nie wiem co Wy macie z tym spalaniem. Mój w trybie jazdy typu "mocher" czyli 110-130km/h, na fabrycznej mapie pali 5-5,5 L/100km z trzema kuframi i moimi 120kg.
jagiel - 2014-07-23, 20:09

Regulujesz ustawienie TŁOKA który steruje obrotami....... myślisz ,że jak jak on reguluje te obroty, stojąc w miejscu ??? rusza się w górę i w dół w ten sposób podając do przepustnicy więcej lub mniej powietrza.... to jak chcesz aby ten parametr wyrażony w liczbie był niezmienny? na pracującym silniku będzie się wahał i będzie rożny... w zależności od poleceń płynących z ECU.

Nie ma on natomiast żadnego wpływu na spalanie.

[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa 8-) :-)

[ Dodano: 2014-07-23, 20:13 ]
jako że już się rozpisałem to wyjaśnię jeszcze to

TPS - Throttle position sensor - urządzenie dzięki któremu ECU wie w jakim stopniu otwarta jest przepustnica.

GrzeTom - 2014-07-23, 22:53

jagiel napisał/a:


[ Dodano: 2014-07-23, 20:11 ]
Jacek twój kapeć pali ile pali przecie był na Spa 8-) :-)

no wiesz Jagiel moj po SPA pali litra wiecej.. mimo ze tez jeżdze jak mocher...
Zatem chyba Jackowe SPA było lepsze niż moje.. że nie wspomnę ze ostatnio nawet Capcia nie umyłes.. :evil: :?: :mrgreen: :?:

jagiel - 2014-07-23, 22:59

wszystkiemu winne nieopływowe halogeny :-) :-P
GrzeTom - 2014-07-23, 23:07

jagiel napisał/a:
wszystkiemu winne nieopływowe halogeny :-) :-P

a co maja halogeny do mycia??????/ He?????
8-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group