To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
APRILIA ETV 1000 CAPONORD

Modyfikacje - Wgrywanie map paliwowych - sukces bez TuneBoya :)

Sailor - 2015-05-11, 14:08

Ja swoim jeżdżę na catfishu2011 i nie narzekam... aczkolwiek w ramach testów za jakiś czas wrzucę starego catfisha a potem tą poprawioną fabryczną i zobaczymy ( też nie mam pewności , która to ;) ) . Póki co nie szarpie, nie falują obroty , spalanie w ostatni weekend 5,6 l/100 km , 300 km w granicach 110-130 , kolejne 300 km już w nocy krętą drogą 80-110 .
radekch - 2015-05-11, 17:16

która to jest poprawiona fabryczna ???
robert1973 - 2015-05-11, 19:06

no to walnę 500tnego posta :)
Tosiek masz kabel masz dowolność co wgrasz catfish/catfish2011 najważniejsze żeby potem jechać na skład CO, o takich drobiazgach jak czysty filtr i synchro nie będę wspominać :)......mogłeś jednak się przejechać moim byś poznał różnicę a ja w tym tyg ruszę fejsa i kompa to dam znać co daje różnica między zwykłym a 2011....zresztą można porównać mapy w edytorze ale najlepiej na żywca jak się sprawuje na sprzęcie
ps bez kata i sondy 051123 pliczek

KKK - 2015-05-11, 19:37

Nie wiadomo jaką ale jedną mapę miałeś okazję przetestować.
robert1973 - 2015-05-11, 21:11

fakt nie wiem bo skleroza Ci u mnie wielka z tego co pamiętam coś tam jeszcze dłubnołem przy niej..... ale niewiele...coś z dawkami na zimnym i w okolicach 2,5-4k obr/min, jak dogadam nowego kompa z moto to oblookam co i jak

[ Dodano: 2015-05-13, 21:32 ]
Dzisiaj pasmo porażek i w serii niepowodzeń nie zgrałem mapy z ECU tylko zapodałem nową (catfish2011) niejako "przy okazji" wyszedł paszkwil w postaci 67%TPS przy manetce odkręconej na MAX...nie pamiętam czy tak miałem czy może Ktoś to sprawdzić jak jest u niego???

tosiek - 2015-05-14, 08:39

Przyszedł interfejs i kabelki - co prawda kolor kabelków nie zgadzał się z tymi ze strony TuneECU ale metodą eliminacji udało mi się wszystko podłączyć i zapaliła się zielona dioda na interfejsie. Następnie podłączenie laptopa i instalacja przebiegły bez problemów.

Po uruchomieniu TuneECU połączył się sprawnie i byłem w stanie odczytać i ściągnąć mapę. Nawet przeprowadziłem testy wiatraka i i pompy.

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia - nie odczytałem parametru "Long term fuel trim" - pole było puste.

Druga sprawa to regulacja na analizatorze - regulację dokonuje się za pomocą parametru IFT i to wszystko?

[ Dodano: 2015-05-14, 10:37 ]
A i jeszcze jedna rzecz, jak odpalałem silnik to TuneECU nie mógł się połączyć z ECU motocykla.

Sailor - 2015-05-14, 11:33

Jeśli nie masz lambdy, to i LTFT też nie będzie , a przynajmniej byc nie powinno. Problem połączenia lub też zrywania połączenia po uruchomieniu silnika dotyka wielu użytkowników i jak na razie nie ma jakiejś sensownej rady, oprócz oddalenia kompa i interfejsu z przewodami od motocykla a zwłaszcza od cewek zapłonowych. Co ciekawe przez ELM-a na BT połączonego z jakimś programem androidowskim w tel. połączenia nie zrywa i wszystko hula jak należy. No, ale z mapami się wtedy człowiek nie pobawi..
tosiek - 2015-05-14, 14:53

Dzięki za wyjaśnienie! Spróbuje owinąć kable folią aluminiową aby zrobić ekran i zobaczymy co to da.

[ Dodano: 2015-05-14, 15:41 ]
Chyba jednak źle podłączyłem kabelki wczoraj, dzisiaj jeszcze raz sprawdzę i oznaczę kabelki żeby się nie mylić na przyszłość :)

Sailor - 2015-05-14, 18:01

tosiek napisał/a:
Dzięki za wyjaśnienie! Spróbuje owinąć kable folią aluminiową aby zrobić ekran i zobaczymy co to da.


U mnie nic nie pomogło, komp stacjonarny oddalony o ok 3 m od moto, kabel interfejsu ekranowany siatką miedzianą i folią alu i nadal raz zrywa, a raz działa bezproblemowo. Co zauważyłem, szybciej zrywa połączenie, kiedy tuneecu jest bezczynne, czyli niczym się nie bawię. Kiedy po odpaleniu zaczynam podglądać mapy, wskaźniki i ogólnie klikam w programie to połączenie jest aktywne.

erem - 2015-05-14, 19:32

Feryty rozwiązują problem oraz zawiązanie gdzieś w połowie pętelki na przewodzie usb. Nie które interfejsy np: viakena są spinane z usb za pomocą złącza rs, które warto wywalić i bezpośrednio przewody przylutować do płytki.

Ważny też jest laptop, oczywiście pracować musi na baterii. Zawsze wsadzam go do kufra hehe, nie wiem czy to coś pomaga ale kiedyś popołudnie poświeciłem z oscyloskopem i taka konfiguracja jest najlepsza.

Mam tunceecu na androida :) fajnie śmiga ale mapy nie odważyłbym się wgrać chyba hehe

tosiek - 2015-05-15, 08:30

Dzięki za podpowiedź - faktycznie stosuje się feryt na kblach, nawet gdzieś miałem taki do zapięcia.

A wracając do regulacji CO - muszę podjechać na analizator i kręcić IFT?

robert1973 - 2015-05-15, 08:34

tak...najlepiej mieć znajomka na stacji bo to "chwilę" może potrwać, a też diagności nie są skorzy do "współpracy"
tosiek - 2015-05-19, 06:53

No i ciągle porażka :( Po odpaleniu silnika po kilkunastu sekundach mnie rozłącza i nie da się już połączyć :( Pociągnięcie zasilania wprost z akumulatora poprawiło ciut długość trwania połączenia. Założenie ferrytu nie wiele dało tak jak i robienie pętelek na kablu usb.

Jeszcze jakieś pomysły?

jagiel - 2015-05-19, 09:43

Po co ci ciągle podłączenie z kompem na włączonym silniku ? ja używając tune ecu nigdy nie miałem możliwości utrzymania połączenia z pracującym motocyklem we wszystkich przypadkach a było ich wiele. Szkoda chyba czasu na to :)
tosiek - 2015-05-19, 09:47

A jak ustawię CO po wgraniu mapy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group