Temat mojego regulatora nie dawał mi spokoju, a zwłaszcza wyniki pomiarów na poziomie 13.6-13.8V. Po założeniu nowego akumulatora wyniki nie zmieniły się.
To, że regulator może się grzać, to wiem. Moim niefachowym zdaniem grzał się za mocno. Wskazania miernika po dłuższej pracy silnika nie były zbyt stabilne.
Na tym też się nie znam, więc wmówiłem sobie, że tak nie może być
3/4 oryginalnej wiązki w Capo idzie od regulatora przewodami 2,5mm2, a ostatni kawałek od kostki pomiędzy cylindrami, a uzwojeniem to już 1,5mm2.
Wypatroszyłem znowu wiązkę, która poprowadziłem(1.5mm2). Zastosowałem 2,5mm2 z nadzieją, że coś się poprawi i z obawą, że może być znaczny spadek napięcia ładowania
Sprawdziła się ta gorsza wersja. Wynik pomiaru na biegu jałowym 13.4, natomiast na 4tys.obrotów 12.8V.
Pomiarem organoleptycznym stwierdziłem, że regulator praktycznie się nie grzeje. Cóż zawsze to jakieś pocieszenie
Żeby nie poddać się za wcześnie, tak jak poprzednicy puściłem od zacisków akumulatora do kostki prądowej(?)regulatora po dwa przewody 1,5mm2.
Odpalam piec i czekam aż się zagrzeje.
Bieg jałowy bez świateł 15V
Bieg jałowy ze światłami 14.7V
4tys.obr na światłach mijania 14.4V
4tys.obr światła drogowe, grzanie manetek, światło stop 14.1-14.2V
Pomiary powtarzałem kilkakrotnie i nie ulegały zmianie.
Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać?
Cóż, zajarałem fajana, wyszedłem przed melinę i odlałem się na biały śnieg zostawiając na nim napis Caponord, jednocześnie zadając sobie pytanie: Ciekawe jak długo będzie tak dobrze to działać?
Hahahaha to nie będzie na temat Wicher chyba właśnie takiego poczucia humoru mi dzisiaj było trzeba dzięki
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-27, 19:15
Na przewodach nawet bardzo cienkich może być napięcie ładowania dobre,a grube przewody odpowiadają za obciążenie czyli za to ile watów może przepłynąć przez niego i tyle,także czy masz kable cienkie czy grube napięcie powinno być takie same,chyba że na kostkach ucieka.
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-27, 19:56
Długość też nie ma znaczenia jak masz np. 20 metrów kabla i podasz napięcie to na drugim końcu będzie takie samo,jak masz kabel 2cm to tak samo.A jak masz przewód o przekroju 5mm i zechcesz odpalić kablami takimi samochód to nie pójdzie bo ma za małą średnicę przewodu nie zmieszczą się ampery i nie przejdą na drugi akumulator
[ Dodano: |27 Sty 2012|, o 20:09 ]
A jednak myliłem się chyba:
Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-28, 08:07
[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.
[ Dodano: |27 Lut 2012|, o 16:17 ]
Zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz z ładowaniem,im więcej odbiorników prądu włączam tym więcej ładuje normalnie ładuje na wolnych 14,1V jak połączam grzane manetki,światła wszystkie i stop to ładuje 14,4 co nigdy w motorze mi się nie zdarzyło,a przy 4 tyś. obr. 14,5 V wogóle mi nie spada ładowanie tak jak innym
A zrobiłem tylko jedną rzecz wyczyściłem i dogiąłem styki w tej kostce koło regulatora,a przed tym miałem 14,1 cały czas.
Tak ma byc, większe obciążenie = większy prąd ładowania , do tego służy regulator. Słabe i zaśniedziale styki powodują mniejszy przepływ prądu i tym samym większy spadek napiecia oraz ciepło- wynik większego oporu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum