Wczoraj wymienilem płyn chlodzacy w Capo. Wszystko zgodnie z manualem tj spuszczenie płynu przez taką srubę zlokalizowaną za zbiorniczkiem wyrównawczym, zalanie przez zbiorniczek, odpalenie moto, czekanie aż zassie, dolanie do stanu i wsio.
W praktyce było tak: spuściłem stary, zalałem nowym i pojawił się problem. Zalał się tylko zbiorniczek wyrównawczy, odpaliłem i nie zassał dalej. Temperatura zaczęła niebezpiecznie wzrastać. Heee? Miał ktoś tak? W końcu zalałem chłodnice, odpaliłem moto i wszystko niby działa ok. Przy 97 st. włącza się wiatrak, zbija temp do 94 st. tak jak było na starym płynie. Ktoś wymieniał chłodziwo? Jakieś doświadczenia w temacie?
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-30, 18:45
Jakie tam wlewanie przez zbiorniczek wyrównawczy
Chyba ktoś pisał tego manuala po niezłym sake
Zlewasz stary płyn, ja zazwyczaj robię to w najniższym punkcie układu chłodzenia.
Zalewasz chłodnicę pod sam korek, zakręcasz. Zbiorniczek uzupełniasz do 1/4 jego pojemności. Odpalasz konia, czekasz do momentu otwarcia się termostatu.
Gasisz silnik, czekasz aż koń nieco ostygnie.
Sprawdzasz poziom chłodziwa w chłodnicy. Uzupełniasz braki.
Sprawdzasz stan w zbiorniczku.Uzupełniasz braki, skręcasz konia do kupy i ogień
A jaki płyn chłodniczy lejecie do swoich Capo???
Jakieś specjalne upodobania?
_________________ Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-18, 21:20
Przez długi okres we wszystkich motocyklach stosowałem płyny Motul.
Na dzień dzisiejszy preferuję Dynagel(5 lat od wymiany do wymiany), lub Prestone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum