Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Silniczek krokowy - czyszczenie
Autor Wiadomość
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-28, 14:27   Silniczek krokowy - czyszczenie

Zauważyłem wczoraj , albo mi się tylko wydawało, ale chyba raz mi trzyma 1350 a... a czasem 1500 na wolnych obrotach.. Rzecz taka oczywiście nie może mieć miejsca, więc chyba muszę przeczyścić silniczek krokowy..

Jako że nigdy tego nie robiłem, byłbym wdzięczny za wszelakie sugestie jak podejść bezpiecznie do tego tematu..
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-05-28, 19:31   

Rozkręć filtr powietrza wyjmij silniczek krokowy i wymyj środek, nic tam skomplikowanego nie ma na pewno nic nie zbabrasz ;-)
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-05-29, 08:01   

A czym to będziesz czyścił?
_________________
 
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 08:49   

Wilku a kiedy ostatnio synchronizowałeś cylindry / przepustnice? Nierównomierna praca pojawia się przy ciepłym silniku ?
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-29, 11:18   

Cytat:
A czym to będziesz czyścił?

Jeszcze nie wiem, a czym sie powinno?

Cytat:
Wilku a kiedy ostatnio synchronizowałeś cylindry / przepustnice? Nierównomierna praca pojawia się przy ciepłym silniku ?

Synchro robiłem, ok 8 tys km temu.. On nie faluje, czy tez nierówno pracuje, nie nie.... Tylko ..tylko w zasadzie w niedzielę go wyciągnąłem na dłuższą przejażdżkę, a tak to stał od października ( na przeglądzie byłem miesiąc temu to może 20km zrobiłem - było ok).. I zauważyłem, że nie schodzi z obrotów tak szybko jak zwykle i za słabo hamuje silnikiem, po czym zauważyłem, że wolne ma na poziomie 1500... po ok 150km zaczął już schodzić do normalnego poziomu ~1300. Stwierdziłem więc, że albo skończył już resztki paliwa "październikowego" , albo właśnie ten silniczek krokowy się "zastał"...zabrudził ... czy coś .. myślę że nie zaszkodzi go przeczyścić.. byle by nic nie zepsuć :mrgreen:

--------------------------------------------------------------------------------------------------

A tak w ogóle to chyba w tym roku popróbuję mu wolne ustawić troszkę niżej.. 1200-1250. Odnoszę wrażenie (może mylne), że on ma te 1340 ustawione tylko dlatego, aby mniej szarpał przy zmianie obciążenia (aspekt turystyczny). Zobaczymy jak to będzie działać. I chyba zmodyfikuję proces nagrzewania tego silnika.. Nie wiem dlaczego właściwe wolne uzyskuje dopiero osiągając 70stC !? Obserwując inne silniki... to wolne 1300 mógłby spokojnie mieć już przy ok 50stC...

Zwróciłem na to uwagę jak np. w gorący letni dzień zostawiam go gdzieś na pół godziny ...wracam, odpalam a on ma powiedzmy 50stC i pracuje na ponad 1500obr...


(to jest tabelka z mapy chyba catfisha, na oryginalnej mapie dodatkowo zwiększa obroty powyżej chyba 90stC na 1400 lub 1450, co rzeczywiście ma swoje uzasadnienie i nie wiem czemu catfish z tego zrezygnował.)

Jak piszę bzdury to wyprowadźcie mnie z błędu..



(podczas sychro rok temu miałem przez kilka godzin ustawione moto na wolne 1200-1250.. i naprawdę pracował ładnie, równo, nie gasł ... jak dla mnie pracował fajniej - dużo lepsza tzw. "kultura pracy".
_________________
Caponord 2003
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-05-29, 18:10   

Ale co masz a problem z obrotami,w tej tabelce po prostu wpisz że przy np. 30 stopniach ma już mieć obroty 1300 i tyle ;-) ja też to zmniejszyłem tylko nie pamiętam do ilu.
 
   
Wilk stepowy 

Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 1229
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-29, 21:32   

aprilia napisał/a:
Ale co masz a problem z obrotami,w tej tabelce po prostu wpisz że przy np. 30 stopniach ma już mieć obroty 1300 i tyle ;-) ja też to zmniejszyłem tylko nie pamiętam do ilu.


No dobra, ale jeszcze masz tabelkę A/F (WARM UP), przy zmianie tamtego w tej tabelce też należy chyba coś poklikać...
_________________
Caponord 2003
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-05-30, 11:58   

Wilk stepowy napisał/a:
Cytat:
A czym to będziesz czyścił?

Jeszcze nie wiem, a czym sie powinno?


No można jakimiś ultradźwiękami czy innymi cudami albo benzyną ekstrakcyjną. Ja wybrałem drugą opcję. Teraz spróbuję przeczyścić go raz jeszcze bo mi też coś falują. Dużo delikatniej niż kiedyś ale jednak.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 34
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-05-30, 19:24   

Tabelki A/F nie ruszaj wogóle tylko od np. 34 stopni po kolei dalej wpisz obroty takie jak masz na normalnej pracy (nie wiem ile masz) ja mam 1320 i od 50 mam wpisane takie obroty i tyle zapisz zmiany zobaczysz jak będzie zimny :lol:
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-05-22, 20:18   

a gdzie dokładnie jest ten silnik krokowy ? trzeba zdjąc całego airboxa ? wymieniłem filtr powietrza(papierowy) i świece silnik zacza mi nierówno pracowac tylko jak jest zagrzany tzn faluja obroty o 50+/- wcześniej tego nie było niedawno kupiłem motor więc nie wiem kiedy była tam robiona jaka kolwiek synchronizacja przepustnic ale te objawy bardziej wskazują na silnik krokowy czy na brak synchronizacji a może cewka ? bardzo prosze o pomoc :)
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2016-05-22, 22:42   

silniczek krokowy jest przykręcany dwiema śrubami na "krzyżak" od dołu do air-boxa
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-18, 09:31   

Odświeżam temat.
Prawdopodobnie mnie też dopadł problem z silniczkiem krokowym. Objawia się to tym, że po porządnym rozgrzaniu moto obroty silnika utrzymują się na poziomie 1900-2000. Nie następuje to zaraz po osiągnięciu nominalnej pracy silnika 75°, ale dopiero po zrobieniu kilku kolejnych km. Rolgaz jest ok, nic nie daje kręcenie w "drugą" stronę ;) Po lekturze na tym forum i w innych miejscach stwierdziłem, że prawdopodobnie muszę przeczyścić krokowca i sprawdzić "rurki podciśnienia" - nie wiem czy dobrze napisałem.
Cały problem polega nie na tym, że miałbym problem z wyczyszczeniem krokowca co z dostaniem się do niego. Capo to dla mnie jeszcze duża zagadka i boję się brać za zaciąganie baku itp chyba, że miałbym jakiś dokładny manual jak to zrobić ;-) Jeśli nie jest to skomplikowane to wolałbym sam wziąć się za to i poznać budowę kapcia niż oddawać moto do mechaniora.
Może komuś w podpunktach chciałoby się poinstruować mnie jak to zrobić ;-)

Tak poza tematem to od ok. 10 lat jestem na forum mondeo klub Polska, i tam trzeba przyznać dział "jak to zrobic" jest zajebiscie rozwinięty / fotki, filmy, itp/, można za ich pomocą rozkręcić i złożyć na nowo mondka :mrgreen: - nie raz uratowali mi dupe i wybronili od mechaników ;-)
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-03-18, 09:42   

Weź się za podciśnienia, krokowiec powodowałby raczej falowanie obrotów a nie ich utrzymywanie na wyższym poziomie.
Z drugiej strony, w mojej ocenie źle wróży powodzenie samodzielnej naprawy skoro boisz się nawet spróbować zdemontować zbiornik bez instrukcji.
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2017-03-18, 09:56   

RESPIRATOR, ja na prawdę nie mam "dwóch lewych rąk", ale wolałbym wesprzeć się czyimś poradami... ;-) Jeśli chodzi o te wężyki podciśnia to dojście do nich jest z "zewnątrz"?
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-03-18, 10:09   

No nie, z zewnątrz to nie dasz rady chyba że masz przenikliwe spojrzenie :)
Nawet po zdjęciu zbiornika nie jest łatwo, bo jest ich tam trochę i są dobrze pochowane cholery :))
Zgodnie ze sztuką powinno się każdy z nich zdemontować i dokładnie obejrzeć przy dobrym świetle bo często nie widać na pierwszy rzut oka że są popękane.
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10