Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana silnika
Autor Wiadomość
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-13, 20:30   wymiana silnika

Cześć.
Mam pytanie , czy silnik od Aprilia SL 1000 Falco pasuje do naszego kapcia , Falco ma 120 KM , na zdjęciach wygląda podobnie , ale czy można go przekładać ? Czy to tylko elektronika , wgrywamy mapę i mamy 120 KM .
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-04-13, 20:44   

W RSV podobno są inne krzywki wałka rozrządu i coś tam jeszcze,a jak jest w falco ciekawe chciałbym to kiedyś sprawdzić,myślę że jest coś zmienione samą mapą w capciu chyba nie da rady 130 km wycisnąć,a fajnie by było mieć tyle :lol: ,ja jak już wszystko u siebie porobię (pododaję i pozmieniam) to czepię się takich rzeczy jak zwiększenie mocy itp.,zawsze jak już nie mam nic co robić przy moto to szukam commanderów i różnych rzeczy żeby zwiększyć moc :mrgreen:
 
   
Dziubek 
Capo 2005


Wiek: 52
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 1329
Skąd: Zürich / Warszawa
Wysłany: 2012-04-13, 21:12   Re: wymiana silnika

pumex napisał/a:
Cześć.
Mam pytanie , czy silnik od Aprilia SL 1000 Falco pasuje do naszego kapcia , Falco ma 120 KM , na zdjęciach wygląda podobnie , ale czy można go przekładać ? Czy to tylko elektronika , wgrywamy mapę i mamy 120 KM .


ten silnik ma wiecej mocy i wiekszy moment, ale w wyzszym zakresie obrotow

wiec bedzie go trzeba mocniej krecic, a nie wiem jak skrzynia jest zestopniowana
W gorach na zakretach nie wiem jak bedzie to dzialac.
_________________
Aprilia Caponord ETV 1000
Mercedes E 270 CDI


www.podrozewkasku.pl
podrozewkasku@op.pl
...............
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-04-13, 22:10   

Jakiś turas na youtube pokazywał swojego capo z silnikiem bodaj z RSV. Był też żywy wątek na hamerykańskim forum. Ciekawy temat. Najbardziej mnie interesuje ile czasu zajmie przełożenie silnika.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-04-14, 07:59   

Przełożenie silnika w capo myślę że uporałbym się w 2 dni. A z silnikiem z rsv nie jest tak że on nie jedzie na niskich obrotach wogóle,on też całkiem ładnie ciągnie tylko tego największego powera ma przy wysokich obrotach :lol:
 
   
pumex 

Wiek: 51
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-04-14, 08:44   

Przekładałem silnik od capo , zajęło mi to jakieś 15 godzin , nie jest to specjalnie trudne :mrgreen:
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-04-14, 08:54   

To tak jak mówię 2 dni robocze po 8 godz. i zrobione :mrgreen:
 
   
eterum 
myśli o Capo


Wiek: 42
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 820
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2012-04-14, 20:28   

To mnie cieszy. Myślałem że z ty jest więcej roboty. Jak kiedys wysiądzie serducho mojego kapcia to trzeba bedzie zrobic przeszczep.
_________________
 
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-08-01, 20:39   

Jeszcze chwilkę i będzie u mnie takie coś:

140KM na silniku-130KM na kole ! 8-)

[ Dodano: |1 Sie 2012|, o 21:08 ]
No i tak silnik capo 98KM :
-stopień sprężania 10,4
średnica przepustnicy 47mm

silnik futura 114KM:
-stopień sprężania 11,8
średnica przepustnicy 51mm

silnik rsv 140KM:
-stopień sprężania 11,8
średnica przepustnicy 57mm


Również różnią się wałkami rozrządu,ale zaworami już nie zawory w tych trzech motocyklach są takie same,wałki w rsv jak i w futurze są takie same.Wałki różnią się tym że otwierają więcej zawory i tyle.Różnią się też głowicą w capciu jest inna w rsv i rst taka sama, prawdopodobnie wysokością komory spalania.
Kolektory nie różnią się wogóle we wszystkich trzech moto są takie same tylko przepustnicami się różnią no i oczywiście filtrami powietrza.

Teraz pytanie czy zmieniać wałki,głowice i przepustnice czy cały silnik :lol:
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-01, 21:35   

Ja bym wymienił cały silnik :mrgreen:
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-01, 21:43   

odesłać cylindry na rozwiercenie do 1060ccm

http://www.af1racing.com/...?idproduct=4596

chyba taniej wyjdzie :-)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
aprilia 
Kamil


Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 1241
Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-08-02, 08:41   

Na pewno taniej nie wyjdzie ;-) ,jeżeli bym zmieniał nie silnik tylko poszczególne części to w 1200zł bym się zmieścił :lol:
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10