Wysłany: 2012-08-16, 16:51 Problem ze wskazaniem poziomu paliwa.
Witam, mam taki problem: motorek stał przez kilka miesięcy z małą ilością paliwa, a teraz gdy już zacząłem jeździć to kontrolka poziomu paliwa pokazuje co rusz rożne informacje. Raz zapala się rezerwa, raz pokazuje full, a następnym razem pokazuje 2/3. Podejrzewam czujnik, a może ktoś się już spotkał z takim problemem. Czekam na wszelkie wskazówki.
Mi też popsuł się ten kabelek. Nie jest tani i pewnie trudnodostępny w Polsce, więc trzeba będzie go wymienić na własny jeśli się da.
Ponoć niedługo po tym jak wskaźnik zaczyna pokazywać takie dziwne wartości pompa paliwa zaczyna przerywać, bo to ta sama wiązka.
Wygląda na to że da się to naprawić domowymi sposobami pod warunkiem że nie uszkodzisz plastikowej obudowy przez którą przechodzą przewody. Pozostaje tylko zalać to taką samą substancją jaką były zalane wcześniej (nie wiem co to za substancja, jeśli wiecie, podpowiedzcie - przeyda się każdemu kto będzie próbować to naprawić).
Nowa wiązka kosztuje minimum 35 funtów; nie szukałem dokładnie, więc może da sie znaleźć taniej, ale i tak będzie to taka sama badziewna wiązka więc kiedyś się zepsuje. Poza tym 30 funtów to dużo za dużo za taki badziew.
I dalszy ciąg problemu ze wskazaniem paliwa. Kontrolka przez cały czas się świeci. Czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia tego (np. poprzez bezpiecznik). Ja i tak tankuję na licznik przejechanych kilometrów, więc wskazania nie potrzebuję. Nie bardzo mi się chce naprawiać lub wymieniać czujnika, a może Wy macie jakieś pomysły. Nowe propozycje mile widziane.
Zamiast czujnika poziomu paliwa możesz podłączyć rezystor 250-400 om (wtyczka pod bakiem, do pompy paliwa, tylko nie pamiętam które kable). wskaźnik powinien pokazywać pełny zbiornik. Jeśli nic nie podłączysz rezerwa będzie migać sygnalizując błąd połączenia z czujnikiem.
Nie robiłem takiej modyfikacji, kupiłem nową wiązkę (która też nie działa, tylko trochę inaczej :) )
No i się pomyliłem w poprzednim poście: serwisówka mówi że rezystancja poniżej 16 om to pełny bak, 250-400 to pusty.
Na poprzednim miałem jedną kreskę, teraz wskaźnik pokazuje pusty bak - dwie migające kreski (przeprogramowałem licznik tak że pokazuje litry w baku, tak jak w Futurze).
Ale ponieważ na którejś cewce mam przebicie (słyszę czasem iskrę i obroty się zmieniają) to na razie nie jeździłem i nie tankowałem, więc nie mogę na 100% powiedzieć że nie działa.
[ Dodano: 2013-06-19, 22:43 ]
Więc nowa wiązka działa. Starą mierzyłem i wszystkie kable działały, ale wskazania jednak były różne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum