Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Maksymalne odchudzanie Kapcia.
Autor Wiadomość
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-20, 20:50   Maksymalne odchudzanie Kapcia.

Witam wszystkich Capomaniaków.
Po mojej podróży po Kaukazie i okolicach przyszło mi do głowy, że muszę na następną wizytę w tamtych okolicach maksymalnie odchudzić Kapcia. Doświadczenia np. z Kazachstanu dowodzą, że normalny Kapeć jest za ciężki na takie wyprawy.
Dlatego ogłaszam konkurs na realne i sprawdzone pomysły na odchudzenie Kapcia.
Ruszać dyńkami i proponować :)
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1087
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-20, 21:29   Re: Maksymalne odchudzanie Kapcia.

RedX napisał/a:

Dlatego ogłaszam konkurs na realne i sprawdzone pomysły na odchudzenie Kapcia.
Ruszać dyńkami i proponować :)

np XT660Z ... F850 GS.... rozumiesz "kierunek".... wtedy ze 20 kg zyskasz...
a tak na poważenie.. to Kapec i tak nie jest super cieżki jak na swoje gabaryty i pojemnośc..
Ot trzeba zaczać na siłkę chodzić...;-]
.. codziennie to sobie powtarzam... i jakoś mi nie wychodzi :(
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-20, 21:41   

Konstruktywne napisałem :-)
Takie pomysły też rozważam :-)
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1087
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-20, 21:50   

RedX napisał/a:
Konstruktywne napisałem :-)
Takie pomysły też rozważam :-)

siłkę?? czy zmiane?
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
erem 

Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-07-20, 22:31   

Coś z kominami można wymyślić ... ważą z 10kg lekko...
_________________
"breakdowns are part of adventure"
 
   
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-21, 06:14   

Na zmianę nie mam kasy a poza tym Kapec się sprawdził ;)
A siłkę mam w planach ;)
Na pewno myślę o centralce, stelażach do kufrów oraz wydechach.
Oczywiście zupełnie inne zapakowanie: rogal i mały namiocik... i koniec :-)
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2014-07-21, 13:22   

pytanie ile docelowo ma ważyć nasz kapeć??? rozsądna waga dla enduro to 180-200, odchudzić kapcia o 50 kg??? "ne Pane Havranek to se tak neda :)
Aczkolwiek fakt masa Kapcia mnie również trochę boli ;/ tak czy inaczej ciekawy temat :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1087
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-07-21, 15:33   

robert1973 napisał/a:
pytanie ile docelowo ma ważyć nasz kapeć??? rozsądna waga dla enduro to 180-200, odchudzić kapcia o 50 kg??? "ne Pane Havranek to se tak neda :)
Aczkolwiek fakt masa Kapcia mnie również trochę boli ;/ tak czy inaczej ciekawy temat :)

Żeby zejść 50 kg.. to trzeba by wyciąć wszystkie owiewki, zbędne siedzenia, wydechy, stelaże i chyba z 1 cylinder..:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-21, 17:54   

Zejście o "wysokie" 30 kg już będzie mocno odczuwalne.
Kapeć nigdy nie będzie latał jak prawdziwe enduro, ale skoro mi, człowiekowi bez doświadczenia udało się przeżyć i przejechać kazachski step sumarycznie ważąć ponad 400 kg, to o 30 kg mniej będzie tylko łatwiej ;-)
Doświadczenie mi też podpowiada, że pomimo pokusy bezpieczeństwa cała masa musi być na Kapciu, a nie wkoło niego.
Dlatego zero kufrów, torba zamiast pasażera i wszystko.
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 388
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-07-21, 22:32   

zmień przede wszystkim puszki. Aluminiowy Leo Vince waży ok. 1,5 kg a oryginalny 10-12 Kg.
Mogę dokładnie zważyć, bo na dniach dojadą do mnie puchy z Leo :)
Wg mnie nie ma sensu zmniejszać masy bo tego nie odczujesz. Lepiej wzmocnić podwozie dokładając progresywne sprężyny na przód i tył. Capo i tak będzie krową która w terenie będzie zaliczać gleby... Jeżeli chcesz mieć litrowe enduro którym będziesz w miarę poruszać się w terenie to niestety zostaje Ci KTM Adventure, który z kolei kanapą rozetnie Ci dupę na dwa kawałki :)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-22, 12:55   

Progresy już są i Kapeć daje radę latać w terenie o czym przekonałem sie podczas szkolenia w Akademii Enduro. Ograniczeniem są moje umiejętności a nie możliwości motocykla ;)
A odchudzanie ma na celu poprawienie głownie zachowania moto podczas wolnych przelotów, takich bardziej technicznych, gdzie każde 10 kg jest odczuwalne.
Wiadomo, że nie ma co porównywać do lekkich endurek, ale podróże dalekiego zasięgu nie polegają na zapierdalaniu na dzidę przez off. Po prostu czasem trzeba przejechać gdzieś kawałek mniej lub bardziej zwartym offem lub leśnym duktem.
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
Karpik 
Capofan


Wiek: 39
Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 673
Skąd: Bydgoszcz/Poznań
Wysłany: 2014-07-22, 22:24   

A może zamiast odchudzać kapcia po prostu mniej pakować :mrgreen:
_________________
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
Życie liczy się w kilometrach
>>> www.MOTOmostowcy.pl <<<
>>> www.motokm.pl <<<
 
 
   
RedX 
Marcin


Wiek: 51
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 72
Skąd: Warszawa - Białołeka
Wysłany: 2014-07-23, 01:42   

Jedno absolutnie nie wyklucza drugiego ;)
_________________
Był Prawie RR ;)
Tuono Factory
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2014-10-21, 20:35   

Można jeszcze wymienić aku, wujek Jagiel podesłał mi przy okazji nakrętek trochę spamu i tam był aku który ważył niecałe 1.5 kg (gdzie normalnie ponad 3 kg)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2014-10-21, 23:37   

tosiek napisał/a:
Można jeszcze wymienić aku, wujek Jagiel podesłał mi przy okazji nakrętek trochę spamu i tam był aku który ważył niecałe 1.5 kg (gdzie normalnie ponad 3 kg)

Jakieś info co to za ustrojstwo ??
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 10