Ktoś wie gdzie można kupić takowe? Ta sama nakrętka jest stosowana do mocowania ośki wahacza a że traktuje się je 90Nm to chciałbym wymienić je na nowe. Tym bardziej że obie wyglądają na mocno zmęczone
A jeśli nie oryginalne to jakieś sensowne zamienniki?
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2016-09-29, 19:34
Nie będę tworzyć nowego tematu i kilka słów o nakrętce tylnego koła podpinam w tym miejscu. Przede wszystkim publicznie składam wyrazy wdzięczności dla Jagiela, który sprowadził mnie na dobrą drogę (najwyższy czas) i przy okazji uratował kilkadziesiąt PLN w skromnym budżecie.
Każdemu z nas zdarza się przynajmniej raz w sezonie podciągnąć łańcuch. Póki nakrętka miała idealny sześciokąt, robiłem to kluczem oczkowym 27 i tyle razy ile odkręciłem, tyle samo dałem radę zakręcić. Do czasu!
Do czasu, kiedy nakrętka trochę poślizgała się w kluczu i już nie dało rady ruszyć. Klucz miał swoje lata, więc wyłuskałem parę złociszy na piękną, błyszczącą nasadkę 27 ze stali Cr-V. Dziarsko założyłem na nakrętkę i... kicha! Jak kręciło przy poprzednim, tak kręcić nie przestawało na nowej nasadce. Zwróciłem się więc do Jagiela z pytaniem i uniżoną prośbą o wsparcie nową nakrętką. Niestety, akurat nie miał na składzie, lecz przy okazji zauważył, że obsługujemy połączenie nietypowym kluczem 26! Taką nasadkę nabyłem drogą kupna, poprawiłem sześciokąt i działa jak ta lala
Tak więc Koledzy i (nieliczne) Koleżanki, pouczony przez naszego guru pozwalam sobie zwrócić uwagę na właściwy dobór klucza do tylnej osi i wahacza. W standardowych zestawach wszelkich kluczy nie znajdziemy 26 co spowodowało, że nieświadom skutków posługiwałem się ciut większym. Nie chadzajcie tą drogą!
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
Ostatnio zmieniony przez Wojtaq 2016-09-29, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
A ja mam na wyposażeniu - klucz do tejże nakrętki -w komplecie oryginalnych narzędzi miałem.
Ale zanim mnie oświeciło - nabyłem klucz 26, nasadkę - za nie za duże w sumie pieniążki :)
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wiek: 69 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 586 Skąd: Piła
Wysłany: 2016-10-03, 09:51
Martinezz napisał/a:
A ja mam na wyposażeniu - klucz do tejże nakrętki -w komplecie oryginalnych narzędzi miałem.
Myślę, że każdy wozi pod siedzeniem worek z narzędziami. Tyle, że korzystamy z nich zazwyczaj w drodze, a mniej w garażu. Opisane wyżej zachowanie jakiego się dopuściłem, wynikało z hołdowania schematom. Do czasu klucz kręcił, więc nie wysilałem ubożejącej masy szarych komórek. Dopiero potrzeba wsparta sugestią Jagiela doprowadziła do sensownego finału. Pocieszam się, że mogę nie być jedyny w powielaniu podobnych błędów, stąd na poły poważna, na poły żartobliwa dywagacja o własnej marności, jako przestroga dla innych
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wojtaq, tylko proszę o marności nie wspominać proszę ;)
Ot historia pouczająca i przydatna.
Ja, jakoż iż z urodzenia ostrożny jestem - takoż i ze strachu by nie spierniczyć, nakrętkę pomierzyłem... a jak klucza nie znalazłem - kupiłem ;)
Więc Tyś człek zacny i odważny, ja - ot i cykor ;)
_________________ Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum