Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Capo
2015-03-09, 08:10
Zawieszenie tył
Autor Wiadomość
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-09, 09:04   

Amen... :)
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3195
Wysłany: 2015-03-09, 09:33   

Czarny84 napisał/a:
Co ważne ok 160 km/h dziswne uczucie turbulencji w przednim kole powyzej ok
opony Mitas (kostka)
mam się martwić?


U mnie też na Mitasach w okolicy 160 węzykowanie... No cóż kostka 50/50 a nie 100% asfalt
;P


Czarny84 napisał/a:
Tak na marginesie 100-120km/h przyjemnie, fajnie z kulturką i te spojrzenia ludzi z aut bezcenne :) i tak ma być..


No i właśnie tak jeżdżę, no czasem podciągnie się do 140 ale to raczej rzadkość.
Nie szybkość a wygoda i przyjemnośc z jazdy dla mnie najważniejsza :)
Acha... i mozna załadować sie na 2 tygodnie ;P
Ostatnio zmieniony przez janciovodnik 2015-03-09, 09:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-09, 09:35   

Wyjaśnine czyli oponki... dzięki
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1158
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 09:42   

Sprężynę przydało by się wymienić na progresywną przy okazji regenerować amorek i będziesz miał spokój, przy okazji sprawdź łożyska i uszczelniacze kiwaczki.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-03-09, 09:51   

Regeneracja amora to jakieś 400 zł w firmie w Gdańsku, co do pokrętła to zwiększa ono napięcie wstępne sprężyny czyli po prostu zawieszenie robi się twradzsze, wcześniej następuje praca sprężyny (co zmniejsza impet nacisku) ale kompletnie nie zmienia to wysokości zawieszenia - amor miałem wyciągnięty i mierzyłem jak to wygląda.

Śruba na dole reguluje odbicie czyli jak szybko amor wraca do pozycji wyjściowej (o ile dobrze pamiętam) i na dzień dobry powinna być wkręcona 18 kilków - wykręć do maksa i wkręcaj licząc kilknięcia (wyczuwalne na śrubokręcie). Następnie w trasę i co jakiś czas dokręć 2-3 kliki aż osiągniesz zadawlające cię zachowanie zawiechy.

Jeśli zawiecha po woli wraca do pozycji wyjściowej to za wolno następuje rozprężenie więc pokręć śrubą u dołu. Jeśli to nic nie zmieni w temacie to amor do regeneracji :(

[ Dodano: 2015-03-09, 09:54 ]
A ja mam taki zaworek u góry którym można nabić azotu i to też ma wpływ ale na szybkość "wybierania" dobicia przy pracy "w dół"
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-09, 09:56   

Właśnie czytałem że warto zajrzeć do tych łożysk. Tyle że jak narazie wolałbym się jeszcze troche nacieszyć sprzętem niż go rozbierać.
Za namową roberta ustawiłem na centralce postał z2-3 godziny wkreciłem pokretło prawie na max. i o dziwo moto poszło do góry. Nie wiem na jak długo ale jak narazie wróciło do normalności.
Pytanie tylko gdzie przyczyna.

[ Dodano: 2015-03-09, 10:01 ]
Wyjdzie w praniu wszystko//...
Mimo wszystko dziękuje za pomoc i rady.
Dam info co się stało.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1847
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-03-09, 10:10   

tosiek napisał/a:
Śruba na dole reguluje odbicie czyli jak szybko amor wraca do pozycji wyjściowej (o ile dobrze pamiętam) i na dzień dobry powinna być wkręcona 18 kilków - wykręć do maksa i wkręcaj licząc kilknięcia (wyczuwalne na śrubokręcie). Następnie w trasę i co jakiś czas dokręć 2-3 kliki aż osiągniesz zadawlające cię zachowanie zawiechy.

Tosiek a nie czasami na odwrót?? http://www.caporider.com/...nd/Chapter2.pdf str 48 i 49
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-03-09, 11:44   

Racja, pomyliło mi się z napięciem wstępnym sprężyny :)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
tomila xx 
tomila xx

Wiek: 40
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Poznań / Suchy Las
Wysłany: 2015-03-27, 15:56   

Łukasz 210?!muszę przyznać odważny jesteś ;-) u mnie 160 to był max,na przelotach 140 a poprzednio większość wie co miałem :-P ,zgadza się poźniej było wężykowanie przez opony 50/50,ale jak to kolega napisał co do prędkości chodzi o wygodę i kulturę. Co do zawiasu muszę przyznać,że nie grzebałem bo dla mnie było ok,ale pamiętasz przy sprzedaży mówiłem żebyś ustawił tył pod siebie ;-)
 
   
Czarny84 

Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 441
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2015-03-27, 20:27   

Tomek jednorazowy wybryk ;) Kapeć jak na moje mega stabilny na tych oponach (wiem nie są do tego) do 140 max idzie jechać na tych mitasach ogolnie jestem zadowolony w lekkim terenie daja rade jak trzeba a na asfalt też do ogarniecia.
Na tą chwile max predkość to 110km/h :) a czasami po wioskach i 30km/h a ile to idzie sobie krajobrazów obejrzeć :)))
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13