Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
zegary...
Autor Wiadomość
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-11, 19:06   zegary...

Dobra czas najwyższy się tym zająć, bo dzisiaj moje wk.....nie osiągnęło zenitu...

Mam od jakiegoś czasu problem z zegarami...
Ale zacznijmy od początku: Odkąd mam moto obrotomierz lubił mijać się o 1tys obr. Tzn czasami trzymał na wolnych 1000, a czasami było 0. Poza tym działał i nic innego się nie działo.

W zeszłym roku do tego doszło mruganie EFI i totalna demolka na blacie...
Dokładnie to wyglądało tak: Podczas jazdy włączał się EFI i mrugał cały czas, prędkościomierz przestawał działać a obrotomierz szalał, tzn na pełny zakres okdkręcenia manetki, obrotomierz dźwigał się może z tysiąc obrotów, drgając przy tym. Reszta zegarów działała przy tym normalnie tj. przebieg dzienny i całościowy, temperatury, paliwo i podświetlenie. Po jakimś czasie(nigdy nie byl to taki sam okres, raz 100m a raz pare km) Efi gasło. Musiałem się wtedy zatrzymać aby skalibrować prędkościomierz(inaczej nie pokazywał odpowiedniej prędkości) i działał normalnie przez jakiś czas(okres ciężki do logicznego ustalenia)

Dzisiaj przez 150km prędkościomierz bujnął się z 3 razy a tak to dostawałem kontrolką EFI po twarzy. Co do błędów z self diagnostic jakiś czas temu wyszedł mi błąd cewki(wszystkie cewki mam sprawne).

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Od poniedziałku przeprowadzam IIgą część serwisu, a nie chce tracić czasu na szukanie problemów w elektryce...

Jakby ktoś coś i w ogóle to będę wdzięczny bo zaoszczędzi mi to mnóstwo czasu :)

Amen!
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 596
Skąd: Piła
Wysłany: 2015-04-11, 21:13   

Pomierzyłbym napięcia dochodzące i wychodzące regulatora wg procedur opisanych w manualu. W następnej kolejności oszacował czy akumulator nie jest przypadkiem uszkodzony. Trudno mi obrazowo uzasadnić takie podejrzenia, ale kiedyś miałem problem z akumulatorem dożywającym swojego kresu i to co wyrabiało się wówczas na zegarach było przerażające. Po analizie rozkładu prądów doszedłem do wniosku, że ich bilans mógł niekorzystnie oddziaływać na pracę jednostki sterującej, co przekładało się na różne dziwne zjawiska.

Nie zapominajmy, że do poprawnej pracy naszych motocykli niezbędne jest stabilne napięcie 12V w instalacji. Jeśli brakuje jednoznacznego punktu zaczepienia dla usterki lub jednocześnie występuje kilka objawów można to przypisać wahaniom napięcia.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1847
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-04-11, 22:02   

W tym tyg Cie nawiedzę coś uradzimy.... pozornie cewka może być OK.. ale siać gów....o może równo
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-14, 20:18   

zapraszam :)

Generalnie dzisiaj znalazłem chwilę na porobienie przy moto. Wnioski:

Zegary po przejechaniu na pełnym ogniu przez jakieś 100m wracały na chwilę do normy więc zasugerowałem się problemem z aku.

Aku w pełni naładowane, napięcie 12,99 i kaplica. Cały czas to samo. Więc zabrałem się za diagnozę. Wprowadziłem moto w tryb diagnostyczny i o dziwo, w trybie diagnostycznym zegary(obrotomierz jak i prędkościomierz-sprawdzane na stopce) działały prawidłowo, a komp wywalał błąd nr. 34-cewka.

Na 90% to ona miesza. Zamówię cewkę(po wcześniejszym sprawdzeniu okablowania) jak nie wypali to będę miał przynajmniej jedną na zapasie ;)
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1847
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-04-15, 02:46   

podjadę do Ciebie dzisiaj to podmienimy cewkę i zobaczysz
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-15, 09:04   

Ok :)

[ Dodano: 2015-04-15, 16:02 ]
robert1973, Dzięki wielkie za dzisiejszą wizytę, i możliwość wypożyczenia cewki!

Oficjalnie problem rozwiązany. Za całość zamieszania odpowiedzialna była upalona cewka nr 34.
_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1596
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-04-15, 18:28   

Czyli która to będzie pod kodem 34 przednia prawa/lewa czy tylna prawa/lewa ?
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Basin raider 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 389
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-04-15, 20:55   

_________________
Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1596
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-04-16, 07:28   

No i fajnie :))
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
sosnos 


Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 646
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-04-16, 08:44   

Hejka, i taka cewka ile potrafi zdrowia napsuć :-(
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10