Czy ktoś demontował tłumik szumów ssania powietrza do filtra, czy jak to zwał... Tą gumową rurkę łączącą przód ramy z airboxem??? Podobno jej demontaż ma wymierne skutki dodatnie... od lepszego dźwięku, przez mniejsze spalanie, po lepszy moment na dole
No ale moze ona chroni filtr przed dodatkowym syfem ?
Może przy okazji i też, ale chyba to nie jej główne zadanie....
Jednak po tym co przeczytałem na pewno spróbuję jak zachowa się mój sprzęt po takiej modernizacji. Niech no tylko wiosna przyjdzie. Napisze o odczuciach
Szybki cytat:
"WELL I DID IT!!!!, I removed the intake rubber snorkle from the front of the Airbox, what a difference, the bike is much improved. I could not believe it!!!! it now pulls like a train, from 2K it takes off, no missing, no hesitation, "
oraz
"I have removed snorkel completely and I have o say Woooow !!!
After drilling holes in my OEM exhausts, iridium sparkplugs and KN filter , this is major thhing !
I can clearly feel the diference, engine picks up much easier and at 1500-2000rpm its already pulling like at 4000 before removing snorkel !
And the roar ! Guys ...try it just for that sound !"
_________________ Moja Alfa pochłania fortunę na ubezpieczenie, serwis i paliwo. Ale kiedy ją prowadzę, czuję się, jakbym miał milion dolarów i uśmiech na mej twarzy trwa cały dzień! Mówi się, że Alfę kupujesz sercem, nie głową - podobnie z Aprilią
Nie dziergałem. Przyznam się bez bicia, że zapomniałem o tym temacie.
Postaram się w tym tygodniu ruszyć ten dolot i pośmigać trochę po okolicy.
Ciekaw jestem jakie będą efekty.
Zdjąłem ten gumowy kolektor....Szału nie ma ale rzeczywiście czuć różnice do 3-4 tys obrotów, szczególnie na delikatny ruch manetką gazu z wolnych i niskich obrotów... jest mocniejsze szarpnięcie.
Przedtem pociągnął zdecydowanie ale dostojnie, teraz rzucił mi kamorami z pod koła
Pojeżdżę z tymi chwilę ale nie wiem czy nie wrócę do oryginału.
No i do czasu aż nie osiągnął swoich magicznych 73C zakrzusił się przy gwałtowniejszym ruchu manetką, czego nigdy wcześniej nie robił.
_________________ Caponord 2003
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2011-04-25, 21:51
Ja też zdjąłem w końcu ten kolektor. Maszyna deczko żwawiej zbiera się w dolnym zakresie obrotów, ale piorunem bym tego nie nazwał
Bardziej na plus dźwięk, jaki wydobywa się z okolic zbiornika paliwa.
Narazie tak zostawię,bo nie chce mi się znowu zdejmować zbiornika
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 126
Wysłany: 2011-04-26, 07:10
tangy napisał/a:
Te filtry mają jedną podstawową wade - poza duzą ilością powietrza przepuszczają tez czasem malutkie kruszywa piasku. Filtry te stosuje sie glownie w silnikach sportowych gdzie ich zywotnośc nie ma tak duzego znaczenia jak moc którą sie osiąga. Ostatnio widzialem w CBRf4 filtr KN i po sciągnieciu filtra pod spodem był.... piasek. Wlasciciel jak to zobaczyl to prawie zbladł i odrazu zakupil orginalny filtr Hondy.
Potwierdzam, filtry sportowe przepuszczją syf, który w silniku działa razem z olejem jak pasta polerska.
Moj kolega - tuningowiec, scigający sie w rally crossie - twierdzi że takie filtry są jedynie do wyczynu i skutecznie zabijają silniki.
A ja polecam oryginalny filtr. Wyrzuciłem ten od ciequecento i wsadzidłem oryginał.... Od razu odczułem lepszą reakcję na ruch manetką oraz odnotowałem niższe zużycie paliwa i to nie małe, bo szacuję je na 0,3-0,5l/100km. Dokładniejsze dane nt temat wkrótce w odpowiednim dziale
Edit, trzy tygodnie póżniej.
Poprawka. Chyba jechałem wtedy z wiatrem, bo kolejne pomiary nie potwierdzają wcześniejszych wyników. Pali tak samo dużo jak na filtrze od fiacika.
_________________ Caponord 2003
Ostatnio zmieniony przez Wilk stepowy 2011-05-13, 10:11, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum