Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej lejecie do Capo?

Jaki olej lejecie do Capo?
Castrol 10W40
3%
 3%  [ 2 ]
Castrol 15w50
3%
 3%  [ 2 ]
Motul 5100 10W40
5%
 5%  [ 3 ]
Motul 5100 15W50
42%
 42%  [ 24 ]
Agip 10W40
0%
 0%  [ 0 ]
Agip 15W50
15%
 15%  [ 9 ]
Inny
29%
 29%  [ 17 ]
Głosowań: 57
Wszystkich Głosów: 57

Autor Wiadomość
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-12, 20:41   

Jacku co do twojego oleju ciężko mi coś powiedzieć "scooter" to może być "hłit marketingowy" dobrze wiemy jak ubogi jest rynek w dedykowane dla sqterów oleje, różnica między silnikami moto/sqter jest taka że brak jest sprzęgła i skrzyni biegów(wogóle tam mało trybków) więc można śmiało odpuścić sobie dodatki do oleju....ciężko coś wyrokować i mam pytanie skąd wiesz że przez ostatnie 80tyś jeździł na semisyntetic??? fabryka chce syntetyk to trza syntetyk :) a te przesądy o nagarze.... :), dzisiaj zalałem 7100 mam wrażenie że jest dećko ciszej ale może to efekt placebo, co do pracy skrzyni za mało przejechałem (30-40 km) żeby coś powiedzieć na krótkich odcinkach 300V też był ok.
Co do zalewania wlałem dzisiaj bańkę(4L) 7100 i ok 1/2L 300V (została mi a szkoda wyoutować) i mam jakiś 1 cm do max więc może Panowie nie spuściliście całości (2 śruby spustowe), no i po zalaniu przelecieć się kawałeczek :) i jeszcze jedno patrzeć na rureczkę jak moto stoi prosto(centralka)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2015-05-12, 21:06   

hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2015-05-12, 21:45   

sosnos napisał/a:
hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.


Czy;li kupujemy 5 literów ;P
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-05-13, 05:59   

sosnos napisał/a:
hej moze nie spuściłes całego oleju, jedna śruba tuż po prawej stronie filtra - spuszczasz olej z układu a druga jest pod zbiornikiem oleju, muścisz ściągnać platsikową osłonę silnika. I wazne jest ze jak wlejesz olej to przejedź się - silnik zaciagnie olej do układu i powinno wejsc 4,5 litra.


Tak, obie śruby odkręciłem i filtr. I przejchałem się wczoraj do Jaworzna aż ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-13, 07:12   

tosiek, zaprawdę dziwne rzeczy rzeczesz dla mnie to ciekawostka wczoraj jak raz napełniałem swój układ olej spuszczony na ciepłym silniku, poczekałem aż ostygnie i 4L weszło do samej "miski olejowej" czyli do zbiornika, po odpaleniu i pracy silnika poziom oleju zapikował w okolice "min" i dolałem ok 0,4-0,5L teraz mam ok 80% poziomu......dolewałem patrząc na rureczkę:)
EOT
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-05-13, 07:19   

Też rozgrzałem silnik, poczekałem aż trochę ostygł i spuciłem stary olej. Zalałem nowym, pojeździłem koło domu i mam ponad Maxa, więc poczekałem aż znów trochę silnik ostygł i spuciłem do słoika tak z 0.5 litra. Pojechałem do Jaworzna i wróciełm i poziom ustalił się na ciut poniżej Maxa.

Mogę w sumie sprawdzić ile spuciłem starego oleju bo mam go w bańce. Możliwe, że trafiła mi się bańka z 4.2 litra zamiast równo 4 ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-13, 07:26   

Jak widać trzeba stopniowo dolewać.... 4L spokojnie łyknie
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-05-13, 08:05   

robert1973 napisał/a:
fabryka chce syntetyk to trza syntetyk

błądzisz Robercik błądzisz bo fabryka to akurat zaleca półsyntetyk :))
co prawda 15W50 ale półsyntetyk
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2015-05-13, 09:20   

No to jak półsyntetyk to Motul 5100 15W50. I z tego co mówił Vtek taki mam w Kapciu ;)
Cholera trza wreszcie wziąć się za tą wymianę :)
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-13, 20:25   

Jacku może i błądzę dzisiaj wnikliwiej przebadałem sprawę aczkolwiek w dalszym ciągu jest nierozwiązana :D, sama fabryka podaje rekomendowany olej IP Extra Raid 4 15W50 tutaj występujący jako syntetyk a tutaj już jako pół :D w sumie niewiadomo na co patrzeć. Pozwolę również sobie wkleić: Engine oil (recommended): IP extra raid 4 sae 15w 50 As an alternative to the recommended oil, it is possible to use high-quality oils with characteristics in compliance with or superior to theCCMC G-4, A.P.I. SG. specifications, więc można przyjąć żeby lać syntetyka :) fakt jest taki że zalejemy taki jaki będziemy chcieli ja za pierwszym razem zalałem 300V jak poprzedni właściciel ale stwierdziłem że zmienię na 7100 i zobaczymy co czas pokaże
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-05-27, 05:33   

robert1973 napisał/a:
jako że na wypadzie zaświecił się cudowny napis "SERVICE" dzisiaj wymieniam.... testów raczej nie zrobie, może weekend ale też nie daje 100% pewności


Pytałem a że nikt mi nie odpowiedział to ponawiam:
- jak zeruje się gdy zapali się kontrolka SERVICE?

[ Dodano: 2015-05-27, 06:48 ]
Znalazłem, źle zadawałem pytanie:

1. Remove the seat
2. On the nearside of the bike behind the battery you will find two connectors. One male and one female. On my machine the female connector has two grey wires and the male has a blue/green wire. Connecting these two together puts the onboard computer into diagnostic mode. Connect these together, noting their original position for later.
3. Turn on the ignition (don't start the engine).
4. On the right hand instrument panel, "EFI" will now display above the MODE button and the number "1" will display above the SET button.
5. Press and hold the mode button.
6. While still pressing the MODE button, press and hold the SET button.
7. Keep both buttons pressed until the "Service" indicator disappears (felt like about 15 seconds on my machine).
8. Turn off the ignition.
9. Disconnect the diagnostic connectors and place them in their original position.
10. Turn ignition back on to verify indicator is out and panel displays normally.
11. Replace seat and ride safely.
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-05-27, 06:14   

odpowiedz jest na naszej stronie :) http://caponord.cba.pl/?page_id=19 tylko trzeba spróbować ze 2-3 razy bo za pierwszym niezawsze "łapnie"
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2015-05-27, 07:43   

Metoda Dziubka działa bezproblemowo pod warunkiem że klawisz zapłonu cały czas jest w pozycji ON. Przy OFF ten sposób nie działa (przynajmniej u mnie).
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2015-05-27, 07:46   

A ja po angielzku szukałem i dlatego nie mogłem się doszukać :P
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
sylworado 


Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2015-09-18, 21:40   

witam ja stosuje taki Ipone Road Twin 15W50
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13