hej, podaj mail to wyslę ci co i jak. Instrukcja jest niestety po niemiecku, ale są obrazki.
Hej , mam tą po niemiecku ... ale po przetłumaczeniu i tak nie widzę jasnych odpowiedzi na moje wątpliwości .Tam na przykład podają luz zaworowy 0,15-0,20 i 0,25 do 0,30 a tu na forum podaje sie w innym zakresie itd.
Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!!
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!!
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig
Grundsatzmessung lt. ROTAX: bei kaltem Motor, etwa 20° C
Bei der Verwendung der Blattlehren gilt:
Einlassventil: 0,15 mm müssen, 0,20 mm dürfen nicht passen!!! - zawory ssace
Auslassventil: 0,25 mm müssen, 0,30 mm dürfen nicht passen!!! - zawory wydechowe
Ist das wie oben, dann Suuuuper, keine Anpassung nötig
tu masz idealnie wypośrodkowane luzy.
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?
Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone
Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.
Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)
A pytanie- regulowałeś już kiedyś zaworki? Czy masz jakieś doświadczenie w tym temacie?[/quote]
Regulowałem np w Varadero XL 1000
[ Dodano: 2015-11-18, 18:40 ]
Sailor napisał/a:
Yukon napisał/a:
Teraz pytanie jakiej grubości są oryginalnie tam płytki włożone
Fabrycznie płytki są takiej grubości, żeby luzy zaworowe były w normie ...i tyle. NIkt Ci nie powie, że z fabryki silnik wychodzi z płytkami o grubości x lub y.
Zeby się dowiedzieć, jakie płytki masz zastosować, narysuj sobie tabelkę z rozpisanymi zaworami i aktualnymi luzami . Zdemontuj wałki, wyjmij płytki (nie pomyl miejscami) i zmierz mikrometrem ich grubość. Dopiero wtedy dobieraj grubości płytek do luzu, który chciałbyś otrzymać. Innej drogi nie ma ;)
Przewrotna odpowiedź Co do drugiej części to taki sposób określenia płytek jest mi znany
We wiaderku chyba hodowskim zwyczajem reguluje się śrubeczką :) więc caaałkiem inaczej :)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
I jeszcze jedna dla mnie dziwna rzecz. Np na tylnym cylindrze jak krzywka wydechowa zbliża się do góry to łańcuch rozrządu robi się luźny w miejscu górnego ślizgu !! Coś jest nie tak ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum