Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
układ chłodzenia-odpowietrzanie
Autor Wiadomość
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-03, 19:54   układ chłodzenia-odpowietrzanie

Dzis składałem moto po sprawdzaniu zaworów .Pojawił mi się problem z temperatura silnika ,bo osiąga ponad 100 stopni ,wentylator sie załącza a temperatura nie spada.Podejrzewam ,ze zapowietrzył sie układ chłodzenia ,bo do ściągnięcia pokrywy rozrządu musiałem odpiać jeden wąż.Pytanie brzmi jak skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia??
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2015-12-03, 20:10   

Ponad 100 to ile bo może być 101 do 199.To tak nawiasem mówiąc .Zapal sieczkarnie jak osiągnie temp.wg Ciebie krytyczną to wyłącz ją ,poczekaj chwilkę i potem odkręć korek i zostaw na jakiś czas.Ewentualne banki powietrza ulotnia się ,płyn opadnie i uzupełnisz do stanu nominalnego.
Żadnej filozofii nie ma.
_________________
B2,V8,R5
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-03, 20:30   

Doszlo do 104 stopnie i zgasiłem ,dolalem do wyrównawczego ale Malo co weszło ... Normalnie odpowietrzałem odkręcając korek chlodnicy ale tu takiego nie widzę 🙈
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-03, 23:06   

układ chłodzenia w kapciach odpowietrza się samoczynnie ... chłopie z całym szacunkiem, robisz zawory a nie wiesz gdzie masz korek od chłodnicy ? z prawej strony pod owiewką, może płyn już marny albo za dużo koncentratu..
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2015-12-03, 23:12   

może go dopadła "pomroczność" a to pewno każdemu z nas się to zdarza ! Patrzysz na coś i tego nie widzisz !
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-03, 23:13   

teraz już wiem gdzie mam;-) a co ma piernik do wiatraka ?!Kumam... taka Polska specjalność ,ze zawsze trzeba komuś przywalić i jakąś mądrość wygłosić .Więcej luzu ;-)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 00:14   

Fakir to ciekawa ta " pomroczność ", jeśli nie wie gdzie jest korek to którędy wlał płyn , który wcześniej spuścił ??

o zobacz, znalazłem rozwiązanie problemu , tak na luzie ;)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-04, 13:43   

No widzisz !!! jak myślisz swobodniej to od razu lepiej ;-) Ogólnie sytuacja wyglądała tak ,że odpiąłem waż z płynem chłodniczym , ten po lewe stronie przy pokrywie pierwszego cylindra , tam sobie wyleciało trochę płynu ( a odpiąć trzeba , bo trudno dostać się do śruby pokrywy ). Jak już wszystko poskładałem to dolałem trochę płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo było pusto i tyle ... Motocykl odpaliłem ale temperatura rosła do ~ 104 a mimo pracy wentylatora nie obniżała się .Zapytałem więc na forum jak najlepiej odpowietrzyć i przy okazji chciałem uzyskać info gdzie jest korek chłodnicy , bo boczki miałem pozakładane i nie rzucał się w oczy... oto i cała filozofia .
Nie ma problemu , mogę być sprowadzony do roli "półgłówka " jak tylko komuś to potrzebne ... no problem . Przecież aby ktoś był mądry musi być i ktoś głupi . ;-)

Dobrego weekendu
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 20:15   

Chyba nie mnie potrzeba luzu.... nikt do poziomu półgłówka cię nie sprowadza ;) jestem techniczną osobą więc i myślę schematami, przy regulacji luzu zaworowego w kapciu bez zdejmowania owiewek trzeba mieć tajemnicze azjatyckie dłonie lub ujeb... trzy palce każdej ręki aby podejść do odkręcenia przedniego garnka :) następnym razem zdejmij sobie boki, spuść płyn chłodzący spustem, najwygodniej jest zdemontować sobie chłodnicę ( przy okazji ją wyczyścić z piachu, kamieni itd... ) masz wówczas idealne dojście do przedniej śruby. Odkręcasz też wąż od termostatu , demontujesz go i wszelkie problemy z podejściem do śrub znikają. Po całym zabiegu składasz, nalewasz płyn do chłodnicy , odpalasz i po temacie.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Yukon 

Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 73
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-12-05, 16:49   

Wracając do meritum , najszybciej odpowietrzyć układ chłodzenia można poprzez zalanie pod korek chłodnicy płynem i dać popracować silnikowi kilka minut bez korka chłodnicy i korka zbiorniczka wyrównawczego . Wentylator załącza się przy 97 stopniach i skutecznie obniża temperaturę silnika .Tak wynika z mojego własnego wczorajszego doświadczenia.
PS
super dziś pogoda wiec pośmigałem sobie po okolicy , taki Grudzień to ja rozumiem ;-)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 18:59   

możesz zakręcić korki, efekt będziesz miał ten sam
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2015-12-05, 22:37   

hmmm 3-y moje grosze układ prosty jak budowa cepa i filozofii tu nie ma trza wlać płyny do pełna, zagrzać do pełnego otwarcia termostatu ( nie jest to równoznaczne z zał went ) i troszkę dać po obrotach coby płyn nabrał vigoru następnie uzupełnić braki i tyle...... do każdej roboty trzeba się przygotować merytorycznie wtedy możemy się ustrzec "niespodziewajek"
Tak czy inaczej fajnie że wszystko ok
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
burtg_bb 
Bartek

Wiek: 47
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-04-21, 15:26   PROBLEM Z WENTYLATOREM

Witam

Mam pytanko, bo nie mogę znaleźć w instrukcji.

Mam problem z wentylatorem - nie załącza się po nagrzaniu silnika, poprzedni właściciel zamontował dodatkowy włącznik do wentylatora na kierownicy (silnik wiatraka pracuje po włączeniu), niby tylko dlatego by było dodatkowe chłodzenie, bo gśsciu mieszkał w górzystym terenie. Co ewentualnie może być strzelone: termostat, czujnik temperatury czy termowłącznik na wentylator (czujnik temperatury jest raczej sprawny bo pokazuje ile jest nagrzany silnik).

I prośba, gdzie mamy zamontowany czujnik temperatury ( nie jestem mechanikiem ).
Drug sprawa , że moto pali koło 10l /100km może i nawet 12 weźmie. Mam takie wrażenie, że termostat jest cały czas otwarty. jest może ktoś w okolicach Bielska, kto ma mzzliwość podpięcia kompa z TUNEECU? Byłem na analizie spalin i mam za bogatą mieszankę około 5,35 ,5,40.



Proszę o pomoc.

Bartek
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2018-04-21, 18:13   

A coś Ty za rzeźbę kupił !!!
W życiu nie słyszałem o takich usterkach w Kapciu.
Ile dałeś za to zjawisko ?
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-04-22, 09:34   

Co to jest po nagrzaniu silnika o jaką temp.Tobie chodzi?
Właściwa to 73-75 stopni Celsjusza w zależności od pory roku.
Wentylator włącza się około 95-97 stopni.
_________________
B2,V8,R5
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 10