Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja zaworów - tutorial
Autor Wiadomość
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 16:43   

wszystko masz w normie, te ślady na deklach to standard, może powiedzieć ,że u ciebie nie ma śladów :)

Odnośnie łańcucha rozrządu to nie jest on do końca luźny ale jest za pewne wyczuwalny luz na ogniwach tzn możesz je lekko odciągnąć palcem, dzieje się tak ponieważ masz napinacze hydrauliczne. Bez ciśnienia oleju łańcuch nie ma pełnego napięcia. Możesz spać spokojnie :)
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tomekz 


Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 88
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-01-28, 17:02   

Wielkie dzięki Jagiel za odpowiedź, już zaczynałem się martwić :-)

Mimo wszystko pokaże jak to wygląda, może komuś się przyda :-)

Tu byłem spokojny :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

a tu już nie ;-)
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


Jak tak ma być to składam i ogień na tłoki bo lepsze to od babrania się w oleju :-)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 17:24   

na drugim filmie nie jest dobrze, jest mega luźny, NIE ODPALAJ TEGO SILNIKA , napinacz najprawdopodobniej masz do wymiany, wykręć go i podeślij zdjęcie.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
milośnik cap699 
milośnik cap699

Wiek: 55
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 323
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-28, 18:08   

Te ślady na pokrywie zaworów są po usuwaniu nadlewu pilnikiem rotacyjnym taki nadlew powstaje podczas produkcji tych pokryw ( wlewka )
 
   
tomekz 


Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 88
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-01-28, 19:44   

jagiel napisał/a:
na drugim filmie nie jest dobrze, jest mega luźny, NIE ODPALAJ TEGO SILNIKA , napinacz najprawdopodobniej masz do wymiany, wykręć go i podeślij zdjęcie.



Ewidentnie napinacz się cofa bo widzę to teraz. Dziwne jest że tylko podczas 1/4 obrotu wału. Zawsze w tym samym miejscu. Jak tylnym cylindrze krzywka wydechowa idzie do góry to napinacz się cofa , krzywka przekroczy górę i znowu napinacz wychodzi i łańcuch jest wtedy napięty.

A może jak silnik nie pracuje to tak ma być ? ;-) Za małe ciśnienie oleju albo coś w ten deseń. Nie miałem jeszcze takiego rozwiązania i zielony jestem :-(

edit:

Oto napinacz.
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2Y19URVg3R3E1ZFk/view?pref=2&pli=1

Chodzi jak lagi z przodu ;-) Jest opór i wraca jak się przestanie wciskać.


Niem wiem jak działa taki napinacz i liczę na jakieś informację.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 11:33   

zadzwoń to powiem ci co dalej
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
tomekz 


Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 88
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-01-29, 16:06   

Dzięki Jagiel za pomoc telefoniczną :-)

Chyba przyczyną luzowania się łańcuszka było to ze motocykl kilka tygodni był nie odpalany i uciekł olej z napinacza. Może lekko przepuszcza ten zaworek kulkowy za pomocą którego dostaje się do jego środka olej ?
Opaliłem jednak motocykl na takim napinaczu i chodził normalnie. Nagrzałem silnik, poczekałem kilka godzin i powtórnie wykręciłem napinacz.
Teraz wiem jak ma działać napinacz. Wcześniejszej dawał się wciskać palcami do oporu a teraz jest to niemożliwe. Ruszy się troszkę ale po chwili stawia duży opór. Wciskam go ale nic się z niego nie wydobywa, mam nadzieję że jest sprawny :-)
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-29, 19:10   

nie ma problemu, polecam się :)

grunt ,że wszystko działa prawidłowo i sytuacja opanowana, teraz byle do wiosny :D
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
junior 

Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 119
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-02, 08:31   

Panowie pytanie o regulację. Czy silnik Kapcia ma tendencję do kasowania czy zwiększania luzów zaworowych?
 
   
wnuczek

Wiek: 55
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 49
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2017-07-29, 21:39   

tak sobie czytam o tych luzach na łańcuchu rozrządu i luzach :-/

ostatnio przerabiałem temat w moim qadzie
było tak że piznęła spręzyna napinacza rozrządu(z 2015 roku :shock: ) no i tłok z zaworami zrobił BUM :!: :!: :!:
może działał na końcu swoich możliwości :roll: a tak samo może być z hydraulikami ,MAX
i już
piję do tego, że po rozebraniu i musowym kupnie nowego łańcuszka ,okazało się że ogniw w nowym jest tyle samo ,ale stary jest o 1.5 ogniwa dłuższy od nowego :shock:
tak więc przy okazji chyba warto dołożyć trochę kasy na nowy łańcuszek
jak w paluchach się czuje luz na boki to proponuję wymieniać bo może napinacz już nie :roll:
ot tak ,może się komuś :idea:
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-08-08, 08:29   

https://www.youtube.com/watch?v=aJOq6oKYE4U natknąłem się dzisiaj na taki oto instruktarz czy to może jakis kolega z forum zrobił hmm ?
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2017-11-01, 21:55   

Będę sprawdzał zawory i w poszukiwaniu informacji trafiłem na ten tutorial:
http://geocities.ws/sl_mille/valves.html
Lepszego raczej nie znajdziecie :D

I jeszcze youtube: https://www.youtube.com/watch?v=yc2rog63YFU
 
   
GARBOS 
GARBOS

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 95
Skąd: SAMOLUBIE
Wysłany: 2018-01-11, 18:14   

Witam, przygotowując motocykl do sezonu zmierzyłem luzy zaworowe i wyszedł mi wynik taki jak na zdjęciu. Na drugim cylindrze w normie natomiast na pierwszym cylindrze ciasno. W związku z tym mam pytanie, czy ciasne luzy zaworowe mogą być przyczyną twardej pracy silnika i (kurczę jak to opisać) podczas gwałtownego dodania gazu takiego dźwięku jakby ktoś młoteczkiem stukał w zaworki z delikatnym chrupnięciem???

pomiar luzów zaworowych.png
Pobierz Plik ściągnięto 3156 raz(y) 14,47 KB

_________________
CAPONORD ETV 1000 - VSTROM DL 650
CBR 1000F - VFR800i
MZ TS250
SHL M11
WSK 125
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13