Heyka
miałem odpiąć do tematu przednie zawieszenie, ale łatwiej bedzie znaleźć potomnym...
Czy można wymienić olej w lagach bez wykręcania ich z półek?
ponoć tak, odkręcając korki i używając "odsysacza"
ktoś się spotkał z czymś takim?
instrukcja wskazuje wymianę po pierwszych 7500 km a ja nie miałem pierwszego przeglądu jeszcze... potem co 15 tys chyba... a co 30 tys uszczelniacze...
albo czekać aż coś samo rypnie...
co Wy na to?
_________________
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-20, 23:15
Powiem ci dlaczego lepiej wymontować lagi :)
Tuleja cylindryczna lagi, zazwyczaj wykonana jest z jakiegoś stopu aluminium.
Sprężyna oraz tuleja tłoczna(powlekana chromem technicznym) jest stalowa. Wewnątrz tulei cylindrycznej często pracuje jeszcze tuleja prowadząca, również stalowa.
Taka kompozycja wpsólpracujących ze sobą elementów powodouje w wyniku tarcia wytwarzanie sporej ilości opiłków, które zmieszane z olejem tworzą niezłą pastę ścierną.
Jak już nabierzesz luzów w układzie t.tłoczna-t.cylindryczna, to zawieszenie praktycznie do wyrzucenia ;)
Wyjmij lagi, odkręć korki, zlej stary olej. Zaopatrz się w baniak 5 litrowy rozpuszczalnika ekstrakcyjnego bądź benzyny ekstrakcyjnej i dokładnie wypłucz lagi.
Zostaw je na noc, żeby wszystko dobrze odparowało i zalej świeżym olejem :)
A tak w ogóle to ile oleju wchodzi do jednej lagi, bo nie wiem, a czeka mnie wymiana ?? :)
Wicher ma rację jeśli już coś robić to robić dokładnie :)
Sprawdzałem w instrukcji i piszą:
Fork oil (for each leg) 553 +/- 2,5 cm3
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2009-03-08, 15:55
A więc tak :)
Przy okazji wymiany opon, rozkopalem przednie lagi w celu wymiany oleju.
Niestety olej nie był pierwszej młodości, a jego ilość mocno odbiegała od wartości jakie zaleca producent :)
Podpinam się pod wątek i zapytam jak jest w przypadku, gdy w lagach są sprężyny progresywne-to znaczy czy ilość oleju w ladze jest taka sama jak w przypadku sprężyn liniowych ?>
A ja tam myślę, że należałoby zmierzyć objętość jaką zajmują progresywne sprężyny w odniesieniu do standardowych i w odpowiednim stopniu skorygować ilość oleju. Oczywiście głównie chodzi mi o to żeby się postawić w opozycji do Wichra i przez to podnieść nieco tę zimową temperaturę (na Tauzenie od wczoraj nie grzeją.... )
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Olej wymieniony na 5W Repsola. Lagi przepłukałem niewielką ilością oleju do amortyzatorów ( pozostały mi jakieś resztki}.Raczej nie polecam płukania benzyną ekstrakcyjną, już lepiej naftą oczyszczoną. Problematyczne jest tylko poluzowanie jednej ze śrub od dolnej półki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum