Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wysokie wskazania na analizatorze spalin
Autor Wiadomość
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-20, 08:15   Wysokie wskazania na analizatorze spalin

Cześć,

wczoraj byłem na przeglądzie okresowym na stacji diagnostycznej i diagnosta mierzył skład spalin na analizatorze. Wskazania CO miałem strasznie duże bo normy dla motocykli to około 3.5% a ja na jednym wydechu miałem 7% a na drugim prawie 8%( po chwili włączyły się na stacji wentylatory takie było stężenie).
W Capo mam wydech Leo Vince SBK i filtr powietrza K&N, silnik był zagrzany do 75C.
Macie może jakieś pomysły co z tym zrobić? Przegląd przeszedłem ale wskazania nie są super, dodatkowo na biegu jałowym obroty potrafią falować.

Za wszystkie rady i wskazówki dzięki :)
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-04-20, 09:14   

TuneECU i zabawa mapami - jest cały wątek na forum jak to zrobić
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-04-20, 09:55   

mapy-mapami, laptop w dłoń i na stację podłączyć kompa i regulować ITF.... pytanie masz sondę,wgrane mapy? i ile pali.......miałem raz przy "zabawach" złą mapę wgraną i palił jak smok a o właściwym przyspieszeniu taż mogłem pomarzyć, mieszanki nie musiałem sprawdzać.... kumpla za mną "okopciłem" i przyduszałem :)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-20, 10:15   

Ja w mapach nic nie grzebałem i szczerze nie pamiętam czy Soze coś z nimi robił. Spalanie wg motostat oscyluje w granicach 6,5-7,5l/100km więc raczej w normie. Co do sondy to chyba nie ma,sprawdze jeszcze na pewno i dam znać.
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2016-04-20, 10:34   

rzeżucha napisał/a:
Ja w mapach nic nie grzebałem i szczerze nie pamiętam czy Soze coś z nimi robił. Spalanie wg motostat oscyluje w granicach 6,5-7,5l/100km więc raczej w normie. Co do sondy to chyba nie ma,sprawdze jeszcze na pewno i dam znać.

Te normy to są różne. Jak w zeszłym roku w maju jechaliąmy do Firleja to mi łyknął ok. 6,5 a Adasiowi 5 z małym hakiem. Kapeć Kapciowi nierówny :)
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-20, 10:39   

janciovodnik napisał/a:
rzeżucha napisał/a:
Ja w mapach nic nie grzebałem i szczerze nie pamiętam czy Soze coś z nimi robił. Spalanie wg motostat oscyluje w granicach 6,5-7,5l/100km więc raczej w normie. Co do sondy to chyba nie ma,sprawdze jeszcze na pewno i dam znać.

Te normy to są różne. Jak w zeszłym roku w maju jechaliąmy do Firleja to mi łyknął ok. 6,5 a Adasiowi 5 z małym hakiem. Kapeć Kapciowi nierówny :)


Jancio jasne ale czytałem na forum, że niktórym Kapeć potrafił spalić 9l/100km dlatego te 6,5l jest dla mnie normalnym wynikiem :)
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2016-04-20, 11:01   

Jeździ, pali dobrze,mało spała paliwa?
Jeżeli tak nie ruszać,nie dziubać!!!
_________________
B2,V8,R5
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-20, 11:06   

Krzysiek, niby masz rację ale normy przekroczone są ponad 2 razy i przegląd przeszedłem tylko dlatego, że diagnosta był miły. Gdzie indziej może być problem :-/
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2016-04-20, 13:27   

Panowie najlepsza mieszanka to ok 3% tak powiedział Pan Catfish który pisał mapki i tego się trzymajmy .rzeżucha, pytaj Soza czy robił mapki.... a jak nie to zrób :):P i z lapkiem i flaszką do miłego diagnosty celem regulacji :) i będzie po problemie
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
mr_soze 
Tiger 1200


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 40
Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 296
Wysłany: 2016-04-20, 14:51   

Służę rozwiązaniem problemu.......ten egzemplarz ma wywalone katalizatory, mapy są Catfisha...pozdrawiam
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-20, 15:22   

Dzięki Soze ;-) powiedzcie mi jeszcze proszę czy w takim razie i tak podpiąć Kapcia pod kompa i próbować coś podziałać z wartościami CO?
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-04-20, 22:57   

O ile dobrze pamiętam z tabel na stacji diagnostycznej to dla motocykli norma wynosiła do 4,5% CO . Innych parametrów analizy spalin nie bierze się pod uwagę. Jednak pomimo że analizatory na stacjach są skalibrowane i atestowane to na każdej pokazuje inaczej. Przerabiałem temat po wgraniu nowych map i zabawą z kompem na kilku stacjach. Wartości jakie podawały urządzenia oscylowały od 3,1 do nawet ponad 7 % CO. Ot taka Polska :-)
_________________
Caponord 2001
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 23:45   

Przy 7% motocykl kotłował by ci ok 8-10L na 100/km. Pojedź dla porównania i sprawdź na innej stacji może na nowszym urządzeniu ... jeśli odczyt będzie podobny ustaw IFT tak aby wskaźnik CO oscylował w okolicach 3,5 % - 4%

Ważne wartość LTFT nie może być ustawiona wyższa niż 5 jednostek, jeśli masz powyżej , zredukuj i dopiero reguluj skład spalin.

Warunek konieczny dla regulacji składu mieszanki to przede wszystkim zsynchronizowane przepustnice i 4 cewki , które działają.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2016-04-21, 08:24   

Dzięki za podpowiedź, podjadę na inną stację diagnostycznę.

Jeśli chodzi o synchronizację przepustnic to nie wiem kiedy były robione natomiast cewki mam wymienione.
 
   
skvrnsk
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-10, 10:35   

Też chyba wybiorę się na analizę, tak z ciekawości.
Już wiem, że interesuje mnie tlenek węgla, a jak ma wyglądać sam pomiar, żeby nie był zafałszowany? Rozumiem, że wszystko zostawiam w rękach diagnosty i nic więcej mnie nie interesuje!?
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11