Tydzień temu sprzedałem moją Yamaszkę Xj 900 Diversion i zacząłem szukać nowego sprzętu.
Muszę przyznać się, że przez przypadek trafiłem na to forum. Do dej pory brałem pod uwagę tylko dwa sprzęty Varadero SD02 albo BMW r1150rt . Teraz doszedł jeszcze jeden, oczywiście Caponord. :P
Aczkolwiek zanim podejmę ostateczną decyzję mam do was kilka pytań.
1. Będę jeździł przynajmniej 2x do roku w trasy 800km+ dziennie. Jak jest na Capo z pozycją dla faceta 190 cm?
2. Jak wygląda spalanie w przedziale prędkości 160-180km/h ? Kierowca+plecak+bagaże. Czuć wtedy jakieś wężykowanie?
3. Którymi rocznikami warto się zainteresować? Mam do wydania jakieś 13-14 tyś.
4. Bardzo możliwe, że w przyszłym roku wybiorę się do Maroka. Uważacie, że sprzęt da radę zrobić bezawaryjnie 8 tyś km w 3 tyg ?
5. W razie jakiejś awarii jak jest z dostępnością części?
6. W Yamaszce miałem tragiczne hamulce. Jak jest w załadowanym Capo?
7. No i najważniejsze w skali 1-10 na ile ocenilibyście jego bezawaryjność. (1- tragedia, 10- doskonały)
Pewnie niektóre pytania były już wałkowane na forum. Ale jakoś nie znalazłem dostatecznych informacji. :)
Z góry dziękuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi.
Ps. Jeśli jest ktoś z okolic Mielca, Dębicy, Tarnobrzega proszę o info na prv. Chętnie bym się spotkał i przymierzył do włoszki.
Ad 1 pozycja dla faceta 184 bajeczna
Ad 2 zależnie od dynamiki przyspieszeń 6,5+ L/100 wężykowanie zależne od wiatru opon itp ale tragedii nie ma jak dla mnie 160 było prędkością więcej niż ok, bardzo komfortowa, przy 180 zaczynałem czuć ból żebrowy spowodowany przez plecaczka :) do 190 normalnie pow.... brak komfortu ale to nie maszyna na takie prędkości
Ad 3 każdym zadbanym.. można kupić fajne moto z 2001 i szmelc z 2006
Ad 4 po przeglądzie przygotowaniu to i 18 tysi pierd...e jak nic, tam się nie ma co psuć :)
Ad 5 zależnie od regionu świata
Ad 6 nie jeździłem diversioną nie mam porównania ale moto szybciej się rozpędza niż hamuje :D :D na poważnie nie są jakieś tragiczne ale szału też nie ma
Ad 7 odpowiedź to Ad3+Ad4..... jak kupisz padło będziesz narzekać ale generalnie tam się nie ma co psuć jak się ogarnie parę tematów.....wałkowanych na forum..... ja tam przejechałem jakieś 12 tysi to tylko przerywacz wymieniłem... to tyle z awarii
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
1. Spokojnej jeździe w granicach 160-180km/h
2. Rozsądnym spalaniu. Yamaha potrafiła przy tej prędkości łyknąć nawet 10l
3. Bezawaryjności :P
A z resztą jakoś się uporam :P
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-07-20, 20:39
hej
Ad1 . Capo jest dużym moto wiec IMO jako wysoki chłop dobrze sie na nim odnajdziesz .
Zawsze masz opcje podwyższenia siedzenia/zawiasu z tyłu . Ja mam lekko podwyższonego RR i w sumie przy mych 180 cm ledwo do ziemi sięgam:)
Z kiera raczej nie będzie problemu, z nogami.. może ciut braknąć..
Ad2 . Temat rzeka. Teoretycznie dobrze ustawiony kapeć w trasie może schodzić poniżej 5.. ale przy dobrych wiatrach.. Przy jeździe "normalnej" należy się spodziewać 6,5.. w górę.:) U mnie wychodzi 6,5-7 patrz- motostat.pl PRzy twoich prędkościach.. sądzę ze będzie to ca 8:)
Ad3. nie rocznikiem.. a stanem... jak zawsze w moto..
W Kapciu mas zasadniczo tzw "uszatki" z kierunkami w wbudowanymi w czachę, i z kierunkami "normalnymi"..
Kwestia gustu... ale Przy twym budżecie to raczej "uszatka" będziesz szukał.:)
Ad4.. Znowu. kwestia stanu.. i rozwiązania kilku "standardowych" bolączek CAPO.
- tematy wałkowane na forum długo i namiętnie... ale generalnie do sprowadzenia w kilku pkt..
a. elektryka - regulator+bypass ładowania+ złączki między alternatorem a regulatorem.
b. szybkozłączki paliwowe
c. cewki
Jak ogarniesz to.. to w zasadzie reszta to jakieś pirdułki wynikające głównie z eksploatacji.
Ad 5... W necie masz wszystko.. za resztę zapłacisz karta MasterCard :)
Ad6. Capo jest duże i cieżkie, nie oczekuj hamulca z Yamahy R1:)
Generalnie tragedii nie ma, ale dupy nie urywa. Capo zdecydowanie lepiej przyspiesza niż hamuje i trzeba pamiętać że jedziesz motoTIRem . Wtedy Hamulce są w porządku:)
Ad7. Każda pliszka swój ogonek chwali..
Ja długo nie mogłem poradzić sobie z elektryką i fuckupy się przytrafiły... ale własnie Ceweczka... jedna, potem druga..., później regulator 2x... ( drugi raz dlatego ze bądąc w trasie kupiłem taniego chińczyka, wiec sie spalił po 5 kkm:)
I... w sumie to tyle.. na jakieś 10kkm.. wiec tragedii ni ma.. reszta to eksploatacja... ajk w każdym innym moto... możesz kupić części tanie, ale długo na nich nie pojedziesz.. Montując dobre.. to generalnie CAPO jest niezawodne.:)
Również dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Znajdę gdzieś na forum zdjęcia twojej włoszki ?
Chętnie bym zobaczył jak prezentuje się ona w wyższej wersji. :P
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-07-20, 22:37
M4rcin napisał/a:
Również dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Znajdę gdzieś na forum zdjęcia twojej włoszki ?
Chętnie bym zobaczył jak prezentuje się ona w wyższej wersji. :P
"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2016-07-21, 09:51
GrzeTom napisał/a:
Ja mam po prostu wyższe siedzenie:)
Wyższe siedzenie od siedzenia w RR ??
Bo zawiecha od RR jest wyższa od normalnego Kapcia :P
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1090 Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-07-21, 12:15
janciovodnik napisał/a:
GrzeTom napisał/a:
Ja mam po prostu wyższe siedzenie:)
Wyższe siedzenie od siedzenia w RR ??
Bo zawiecha od RR jest wyższa od normalnego Kapcia :P
Tak mam wyższe siedzenie.. jest mniej wybrane..
a to czy zawias jest wyższy/niższy.. to juz nie wnikałem..
Albo.. po prostu nie jestem długonogą blondynką i tu jest pies pogrzebany :)
M4rcin, zasadniczo nie znam ale coś mi tak w głowie świta że to może sprzęt od DonVito..... sprawdziłem nr tel to jego sprzęt :) miał "dłubane" wydechy więcej grzechów nie pamiętam
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Wysłany: 2016-07-21, 15:06
GrzeTom napisał/a:
Albo.. po prostu nie jestem długonogą blondynką i tu jest pies pogrzebany :)
I chyba dobrze bo na Fileju byś się nie uchowała :P
No i stało się. Jestem szczęśliwym posiadaczem Włoszki:P
Moto kupiłem od DonVito. Naprawdę fajny stan, zrobiłem na razie 300 km i wiem jedno, muszę utwardzić lekko przód :P Ale poza tym motocykl rewelacyjny :D
janciovodnik
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 3153
Gratki z zakupu nyple dalej takie zardzewiałe??? :P tak patrze na te moto i Michał nieźle je wypatroszył ale cena adekwatna
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum