Wysłany: 2010-04-03, 21:30 Wymiana łożysk w przednim kole
W niedalekiej przyszłości jak będę miał trochę czasu zamierzam wymienić łożyska w przednim kole.
Szukałem w manualu rozmiarów tych łożysk, ale coś nie potrafiłem znaleźć :(
Wie ktoś może jakie łożyska tam są zamontowane (rozmiary, numery?).
Z tego co zauważyłem, to łożyska na przodzie dość szybko padają w tym motorze - czyżby w oryginale były zamontowane łożyska kiepskiej jakości??
Jaką markę łożysk polecacie? Może by się pokusić o dobrą firmę, lepszą jakość, twardsze i trwalsze?
Wymieniał ktoś z was te łożyska i potrafi podzielić się jakimiś uwagami? Czy przy wymianie łożysk warto wymienić jakieś podkładki?
Dziękuje serdecznie kolego.
Chyba zdecyduję się na łożyska SKF - są dość drogie, ale to jedyna firma jaką znam ( w moim VW Golf przy wymianie rozrządu zawsze rolki zmienia się na te z SKF).
Pozdro!
LoganOx pod poniżej podanym adresem zamieściłem instrukcję wymiany łożysk w caponordzie z dokładnymi obrazkami niestety opis jest po włosku ale zdjęcia mówią same za siebie
Wiek: 50 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 201 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-04-05, 12:11
Ja wymieniałem niedawno te łożyska. Nr łożyska SKF 6005-2RSH tak jak w opisie, za sztukę zapłaciłem 38zł. Wymiana jest dość prosta, jedyny problem jest z wybiciem ich z piasty, trzeba dobrego, naostrzonego wybijaka, bo jest bardzo mały rant do pobijania od wewnątrz i małe pole manewru, ale nie ma w tym filozofii żadnej. Spokojnie dasz radę bez żadnych ściągaczy.
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 459 Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-04-05, 12:35
Poszukaj w okolicy sklepu z łożyskami, albo zamów w internecie, nie ma kłopotu z dostępnością... ja też się zastanawiam, czy nie wymienić ich prewencyjnie
http://www.stelpol.pl/skl...roducts_id=5019
Ja wymienialem łożyska, ale z tyłu ;)
Polecam łożyska takich firm jak Timmken, NTN, NSR, czy wymieniane wcześniej SKF.
Jeżeli już wymieniasz łożyska, to pokuś się onowe uszczelniacze.
Powodzenia.
Wymiana jest dość prosta, jedyny problem jest z wybiciem ich z piasty, trzeba dobrego, naostrzonego wybijaka, bo jest bardzo mały rant do pobijania od wewnątrz i małe pole manewru, ale nie ma w tym filozofii żadnej. Spokojnie dasz radę bez żadnych ściągaczy.
Dziś wymieniłem te łożyska oraz uszczelniacze. Dałem radę, ale ciężko było wybić te stare. Próbowaliśmy na różne sposoby - najskuteczniejszy okazał się najprostszy. Waliliśmy w jedno aby ruszyć to przeciwległe i tak na zmianę, aż oba się obruszały a potem jak już był mała przerwa między łożyskiem o tym specerem wewnątrz to dłuższym śrubokrętem już poszło łatwiej wybijanie.
Łożyska były w fatalnym stanie - te z prawej strony już bardzo ciężko się obracało. W ogóle to jak podnieśliśmy koło, to miało luzy na boki. jednym słowem to był najwyższy czas na nie. Dziękuję za pomoc i rady!
Wiek: 52 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 459 Skąd: Warszawa/Marki
Wysłany: 2010-05-04, 13:04
W piątek jechałem na zlocik do Fromborka, umówiłem się z grupką warszawską o 12 w Zegrzu.
Piątek miałem wolny, więc postanowiłem wymienić opony (sami widzieliście w jakim były stanie). Pojechałem o 10 do serwisu z oponkami pewny że się wyrobię, bo kupa czasu jeszcze i...
...okazało się, że łożyska pracują na sucho i maja już wyczuwalny luz , nie było szansy na zrobienie w weekend planowanych ponad 1000km.
Kolesie z serwisu wiedzieli że czas mnie goni, więc jeden na moto poleciał do hurtowni, a drugi w tym czasie zmieniał gumy.
Na szczęście spóźniłem sie tylko 15 minut i wyjazd okazał sie udany... oponki EXP są super, nawet na szuterek, a łożyska... hmm... chyba przed wyjazdem na Nordkapp wymienię prewencyjnie też z tyłu, skoro przednie padły po 25k km
Kurde no u mnie też poleciały z przodu. Przebieg 33000km, nie wiem czy oryginalny.
Czy oryginalne łożyska są SKF, czy innego producenta?
Wszystko było spoko jeszcze kilka dni temu, ale ostatnio coś zaczęło mi stukać na dziurach. Teraz jak zatrzęsę kierownicą to słyszę jak stuka, duży luz mi się musiał zrobić... A koło kręci się bez oporu w zasadzie.
_________________ Caponord 2003
Wicher [Usunięty]
Wysłany: 2010-09-20, 19:41
To może masz do wymiany łożyska w główce ramy, a nie w przednim kole.
Trzymaj dłoń na klamce hamulca, bujaj motocyklem, a lewą dłonią "macaj" główkę ramy :)
Jak wyczujesz jakieś uderzenia na głowce ramy, to już wiadomo o co chodzi :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum