Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziura przy 3,5 tys/obr
Autor Wiadomość
maciulak
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-28, 07:54   Dziura przy 3,5 tys/obr

Cześć,

koledzy, przy ok. 3,5 tys. obrotów pojawia się dziura (czknięcie), objaw jakby gdzieś lewe powietrze łapał. Nie wkręca się na obroty płynnie tak jak powinien.

Co do tej pory zrobiłem:
- wyczyściłem filtr K&N i odpowiednio nasmarowałem
- wyczyściłem wtryski w myjce ultradźwiękowej (poprawa, dziura jest krótsza)
- sprawdziłem świece (ładny kolor kawa z mlekiem, są irydowe), lecz nie wymieniłem ich
- wyczyściłem silniczek krokowy przy okazji serwisu filtra
- dokładnie sprawdziłem krućce - są całe, nie ma mowy o łapaniu przez nie lewego powietrza
- sprawdziłem błędy cewki kablami obok akumulatora - pojawia się EFI 1
- sprawdziłem ładowanie - 14,2

Opis Capo, dla lepszej diagnozy:
- filtr K&N
- wydechy oryginalne wybebeszone (strasznie głośny)
- wg. info poprzedniego właściciela, Capo stał przez ostatnie 2 lata
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo
- jest to Capo założyciela forum, ten z mega wysoką szybą - granatowe, sprzedawane przez użytkownika Seba :)

Doradźcie za co się teraz zabrać? Uważacie, że to problem z elektryką czy bardziej powietrzem? Zmienić te świece w pierwszej kolejności? Czekam na sugestie, bo mi się pomysły chwilowo skończyły a wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-04-28, 09:16   

Proponuję udać się do Sieradza na ulicę Bazylika, tam przyjmuje taki lekarz co znajdzie chorobę :)
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2017-04-28, 11:05   

maciulak napisał/a:
wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)

Fakt wydaje Ci się :) tu ukłon w stronę EFI 1
i szukaj luźnych kabelków
maciulak napisał/a:
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-04-28, 12:13   

a nieszczelności wężyków podciśnienia? Tych do synchronizacji? Mi strasznie syczał bo były felerne. A jak jest mega dziura albo się synchro poszło paść?
Może to przyczyna?
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
maciulak
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-28, 13:14   

robert1973 napisał/a:
maciulak napisał/a:
wydaje mi się, że przeryłem dokładnie całe forum :)

Fakt wydaje Ci się :) tu ukłon w stronę EFI 1
i szukaj luźnych kabelków
maciulak napisał/a:
- jak przejdzie dziurę, to Capo jedzie prawidłowo


- jak przejdzie dziurę, w znaczeniu dziurę w obrotach :) Nic się tam nie luzuje na dziurach, ani dziury nie powodują zmiany w zachowaniu sprzętu ;)
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2017-04-28, 16:43   

a! to o tą "dziurę" chodziło... bo wiesz jest wiele dziur.....sory nie sqmałem :D to jedyna rada jeździć powyżej 3,5 k obr poniżej to nie jazda, a na poważnie dzieje się to na każdym biegu?? i tylko przy określonych obrotach?
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
maciulak
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-04, 19:39   

Kolejne czynności:

- sprawdziłem wężyki podciśnienia - są całe,
- wykonałem sychro wtrysków - w sumie nie szło idealnie ustawić, być może źle to wykonywałem. Na pewno powtórzę tą czynność, jak wyeliminuje przerywanie.

Po wszystkim pozostały objawy:
- falowanie obrotów - +- 100 obr/min - utrzymują się dosyć wysokie obroty tj. 1400 obr/min
- czknięcia co jakiś czas na luzie - nagłe obniżenie obrotów do 1100 obr/min
- w trakcie jazdy - "dziura" przy 3,5 tys. obr. przy przyspieszaniu i brak mocy

Po podpięciu kabli, na TuneEcu był błąd cewki. Po skasowaniu błędu i zrobieniu 10 km błąd się nie pojawił - komputer nie pokazuje żadnych błędów. Na TuneEcu w polu Ignition Coil są wartości dla 4 cewek (wartości ok. 1,881), dla jednej cewki co jakiś czas spada do 0,420.

1. Po jakim czasie komputer powinien pokazać znowu błąd cewki?
2. Co obstawiacie: cewka czy może kable wysokiego napięcia? A może jeszcze coś innego? Od czego zacząć? W jakiej kolejności? :)

Muszę też przejrzeć jeszcze raz wężyki podciśnienia (na łączeniach), bo patrząc po filmiku, objawy mam podobne do RoBi z tego tematu:
http://caponordforum.cba....=cewka&start=30
 
   
machoni 

Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2016
Posty: 180
Wysłany: 2017-05-04, 21:31   

Działaj, działaj, posprawdzaj to co gadaliśmy i musi być dobrze!!!!! POWODZENIA
 
   
elefant 
trąba zawsze do góry


Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 559
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2017-05-04, 21:33   

maciulak napisał/a:
Na TuneEcu w polu Ignition Coil są wartości dla 4 cewek (wartości ok. 1,881), dla jednej cewki co jakiś czas spada do 0,420.


Odpuść wszystkie inne tematy - zajmij się tą cewką co wskazuje co jakiś czas 0,420 tu jest twój problem z Capo.
Wymień cewkę i moto będzie działało - Gwarantuję :) Powodzenia
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-05-04, 23:22   

Albo przebicia na cewce - co może zaraz popsuć więcej...
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
maciulak
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-08, 12:06   

Winowajcą była... CEWKA! :) Elefant miał rację :)

Już po wymianie, śmiga aż miło. Ze względu na złą pogodę i brak czasu, zrobiłem dopiero 10 km ale objawy zniknęły, motocykl wkręca się pięknie na obroty. Jeszcze troszeczkę falują obroty na biegu jałowym, ale zrobię jeszcze synchronizację z nową cewką, bo wykonywałem ją z zepsutą - może to pomoże. Cewka przerobiona z Renault, wielkie dzięki dla KKK za świetną instrukcję! :) Przy okazji sprawdzone kable i są w porządku. Jak tylko czas pozwoli to przegonię go trochę dalej i w pełni będę mógł się przekonać jak jeździ sprawny Caponord.
 
   
machoni 

Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2016
Posty: 180
Wysłany: 2017-05-08, 20:59   

I super!
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2017-05-08, 22:13   

Cieszę się ,że się udało !
_________________
B2,V8,R5
 
   
Martinezz 
...czyli Marcin


Wiek: 50
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 380
Skąd: Śląsk / Żory
Wysłany: 2017-05-09, 10:10   

no to teraz miłego latania ;-)

U mnie się pojawiło jakieś przebicie z kolei ostatnio... No ale cewki mam wymienione :-)
_________________
Live Free Or Die...
------------------------------------------------------
Aprilia ETV1000 Caponord 2003 (2016- ...)
Yamaha XVS 1100 Drag Star 2005 (2014-2016)
Romet Pony - Motorynka (1986-1994) ;-)
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1573
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2017-05-09, 10:12   

Może wymieniłeś na oryginały to się nie dziwię :-)
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11