Witam
rzucę coś celem nawiązania dyskusji:)
W poprzednich motocyklach wskazany luz łańcucha
mierzony był wg manuala np na centralnej podstawce
w całkowitym zwisie, lub w pozycji podpartej na bocznej
stopce bez obciążenia i wynosił przeważnie 3,5 do 4 cm!!!
Tutaj manual podaje tylko, że luz jest sprawdzany
w nieobciążonym motocyklu i wynosić powinien
zaledwie 1,5 cm?!
Fabryka ma rację, ale jak wy stosujecie w praktyce
te zalecenia?
Dość mocno się nad tym zastanawiałem ponieważ faktycznie w poprzednich motocyklach zwis łańcucha był znacznie większy ale cóż nie znalałem odpowiedzi dlaczego akurat w tym modelu ma być tylko 1,5 cm i jak to przykładny obywatel stosuję się do zaleceń producenta :)
Taaak, ja też...
Gdy wyruszalem mot w droge do Polski
bylo pare tysiecy km po przegladzie,
luz był juz wtedy wiekszy, ja dolozylem ponad 2 tys km:)
Reakcja na gaz byla dosc szarpliwa, zmiana obciazenia/
polozenia manetki odczuwalna znacznie a ponizej 3000 obr
strasznie szarpal...
teraz podciagnalem do zalecanego luzu i zmiana na lepsze:::)))
zachowuje sie plynniej przy dodawaniu gazu
a zmiany biegow sa prawie niezauwazalne
jak w skrzyni bezstopniowej CVT ::))
a proszę Cię uprzejmie chyba mają dość dobre ceny http://www.motocykle24.pl...p?cPath=132_354 Myślę ze z tych czterech wybrałbym DID ZVM XX ring stalowy jakoś jestem przyzwyczajony do DID-a bo jak na razie najlepiej się sprawował.
również polecam DiDa w wersji wzmocnionej i nie koniecznie złotej ;) Napewno jest to sprawdzony produkt i nie bedziesz miał problemów. Jesli chodzi o zebatki to polecam Sunstar i Chiaravalli - ten drugi to mniej znany producent ale bardzo duzo europejskich firm zakłada wlasnie ich wyroby.
Gość
Wysłany: 2009-02-20, 18:20
CAPO...rozumiem ze ten link ktory przedstawiles jest to zestaw z zebatkami jak tam jest napisane.....mi pasuje
maciejwu71 tak jest to zestaw łańcuch + dwie zębatki + ogniwo łączące do wyboru zapinka, do zakuwania dodatkowo mogę Ci napisać że okres oczekiwania na zestaw napędowy to ok 2-3 dni od daty wpłaty pełnej kwoty na konto. Takie informacje dostałem mailem od sympatycznej Pani Moniki z tej firmy.
Gość
Wysłany: 2009-05-08, 22:01
jak naciagac ten łancuch ??? na bocznej (bo nie mam centralki), na centralce czy moto musi stac pionowo bez obciązenia na kołach. Naciągałem jak moto stał prosto tylko lekko oparty o boczną podstawke naciągłem jak zaleca producent i nie wiem czy robie dobrze a co do luzu to im mniejszy to moto mniej szarpie
O ile ja znam się na tej geografii, to różnice w luzie łańcucha podawane przez producentów dla różnych modeli wynikają po prostu z różnic konstrukcyjnych motorów . Głównym problemem jest to, że oś obrotu wahacza znajduje się za osią na której umieszczona jest zębatka napędowa. W związku z tym wraz z ruchami wahacza zamienia się odległość między osiami na których osadzone są zębatki a w konsekwencji także zmienny jest luz na łańcuchu. W regulacji cały wic polega na tym, żeby luz miał właściwą wartość przy takim wychyleniu wahacza, dla którego odległość miedzy osiami zębatek jest największa (to moment kiedy znajdują się one w jednej płaszczyźnie z osią wahacza). Zbyt mały luz spowoduje błyskawiczne zużycie łożysk wałka napędowego o ile nie nastąpi pęknięcie korpusu skrzyni biegów (wiem co mówię, bo zaliczyłem ten motyw - na szczęście dawno temu i była to motorynka )) ). Zbyt duży luz jak wiecie objawia się szarpaniem i klekotem nie do wytrzymania.
Myślę, że trzeba się stosować do zaleceń producentów, bo oni wyliczą sobie znając geometrię motoru, jaki luz w podanych warunkach będzie odpowiedni - ani za duży ani za mały.
_________________ Pesymista, to dawny optymista, który po prostu zaczął myśleć realnie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum