Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny problem z ładowaniem - pomocy
Autor Wiadomość
Pluto 
Pluto


Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 2018-01-04, 13:20   Dziwny problem z ładowaniem - pomocy

Witam.
Mam taki problem. Po odpaleniu moto ładowanie wynosi około 14 volt. Po kilku minutach pracy silnika spada do 12 czyli przestaje ladowac. Po zgaszeniu i odpaleniu sytuacja sie powtarza. Znowu kilka minut laduje i przeztaje. Regler juz 2 razy wymienialem i caly czas jezt tak samo.
Ktos ma jakies pomysly co to moze byc?
_________________
Capo 2008 ABS
VFR 800fi
ZZR 1100
ETZ 250
WSK
Motorynka
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-01-04, 13:38   

Pożycz od kogoś akumulator i zamień ze swoim, a potem ładuj kontrolując napięcie na klemach. Jestem zwolennikiem teorii spiskowych z akumulatorem w roli głównej.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-01-04, 13:55   

Wojtaq napisał/a:
Jestem zwolennikiem teorii spiskowych z akumulatorem w roli głównej.

I zapewne nie tylko samych teorii :P
 
   
Pluto 
Pluto


Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 2018-01-04, 13:57   

Aku mam nowy
_________________
Capo 2008 ABS
VFR 800fi
ZZR 1100
ETZ 250
WSK
Motorynka
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-01-04, 14:09   

hejka, a na jakich obrotach sprawdzasz ładowanie, bo powinno się sprawdzać powyżej 3000 lub 3500 obrotów, kolejna sprawa, masz Baypass? i w jakim stanie sa przewody i kostka idące od alternatora do regulatora (u mnie były spalone) kolejna sprawa - aku. jaka firma itd.

ja miałem nowy aku landporta (nigdy ta firma mnie nie zawiodła) po poł roku uzywania zaczeły sie dziac hece. szukałem przyczyny wszedzie indziej ale nie w aku a tu trafił się aku - firma nie uznała rekalamacji - wiec im wysłałem zeby ze pouzywali - ot prezent ode mnie.

jaki masz regulator.
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 69
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 586
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-01-04, 14:35   

Pluto napisał/a:
Aku mam nowy

Nie, no fajnie, że nowy... Nie naciskam upierdliwie, ale przy okazji grzebania i dostępie do innego akumulatora, nie zaszkodzi podmienić i sprawdzić. Takie fanaberie geriatryczne :mrgreen:

Moje ładowanie sprawdzam na wolnych obrotach i potem podkręcam do 4000 rpm. Napięcie mierzone na klemach powinno zawierać się od 13V z hakiem do 14V z podobną częścią po przecinku. Jeśli będzie między 13,5-14,4V to uznałbym za prawidłowe. Mam założony bypass do ładowania, a pozostałe akcesoria w tym regulator i złączki fabryczne. Żeby przekonać się, gdzie występuje nadmierny spadek napięcia, należy dokonać pomiaru bezpośrednio na regulatorze oraz na klemach. Jeśli pojawi się różnica, to oznacza szkodliwą rezystancję, która mogła pojawić się na utlenionych stykach lub rozluźnionych i utlenionych żyłach przewodów w instalacji. Te występują najczęściej w połączeniach zgniatanych mechanicznie. Bywa, że usterka nie jest widoczna gołym okiem, a nawet pomiar zwykłym omomierzem nie wykaże nieprawidłowości. Dopiero przepływ prądu wywołuje spadek napięcia i obniżenie - w tym przypadku - parametrów ładowania.

Dlatego uważam za kluczowe dwa punkty instalacji czyli dobrej jakości, uformowany akumulator oraz sprawne połączenia w ramach wiązki elektrycznej. Często w publikacjach internetowych, komentujący narzekają na regulatory i wymieniają je częściej, niż rękawiczki, klnąc na lichą chińszczyznę. Podobnie jak z francuskim powiedzeniem 'cherchez la femme' odnoszącym się do kobiet, jako przyczyn zjawisk niewyjaśnionych, dokonałbym trawestacji przysłowia i rzekł 'cherchez la batterie'!
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
Lewan69 


Wiek: 55
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2018-01-04, 23:34   

Poczytaj temat ladowania. Tam wszystko jest. Moim skromnym zdaniem uwalone uzwojenie stojana. Sprawdz napiecie miedzy fazowe. Jak dobrze poszukasz to dokladnie na forum jest napisane jak to zrobic
_________________
Caponord 2001
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2018-01-05, 08:16   

Jaki masz regler??? może po prostu się nagrzeje i... już nie pracuje tak jak powinien....
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
junior 

Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 119
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-05, 13:48   

Ja nie mam baypassa i mam ładowanie na poziomie 14V. Wystarczyło zmienić regel i wywalić oryginalne złączki :D
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-01-05, 15:17   

Każdy egzemplarz to indywiduum :-)
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Pluto 
Pluto


Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 2018-01-06, 18:59   

Dzieki panowie za podpowiedzi:)
Niestety mi juz brak sily na grzebanie przy nim a sezon coraz blizej.
Oddam moto w rece fachowcow... niech oni sie z tym meczą:)
_________________
Capo 2008 ABS
VFR 800fi
ZZR 1100
ETZ 250
WSK
Motorynka
 
   
sosnos 


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 615
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2018-01-06, 20:26   

Sugeruje oddac do kogos komu problemy Capo nie są obce :-)
_________________
pozdrówka Michał
https://www.youtube.com/watch?v=IYJYA0P5ls8
 
   
Pluto 
Pluto


Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 2018-01-07, 08:39   

Zawioze go do ISM - Indywidualny Serwis Motocykli w warszawie. Robia włoszki czesto i znają temat caponorda.
_________________
Capo 2008 ABS
VFR 800fi
ZZR 1100
ETZ 250
WSK
Motorynka
 
   
rzeżucha 

Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2015
Posty: 371
Skąd: Giżycko/Kraków
Wysłany: 2018-01-07, 09:24   

Pluto napisał/a:
Zawioze go do ISM - Indywidualny Serwis Motocykli w warszawie. Robia włoszki czesto i znają temat caponorda.


Znają temat Caponorda bo sami mają wersja RR 😀 z ISM jest Jagiel z forum.
 
   
Pluto 
Pluto


Wiek: 43
Dołączył: 10 Kwi 2017
Posty: 13
Skąd: Środa Wlkp
Wysłany: 2018-01-07, 11:30   

To fajowo. Mam nadzieje ze sie nia dobrze zaopiekuja:)
_________________
Capo 2008 ABS
VFR 800fi
ZZR 1100
ETZ 250
WSK
Motorynka
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11