Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulator napiecia
Autor Wiadomość
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-22, 22:45   

Regulator to FH008ED. Czyli jesli przykrecony bedzie bezposrednio do ramy to nawet lepiej bo czesc ciepla sie rozejdzie. W sumie Jagiel napisal tam kiedys ze regulator zawsze bedzie sie grzal wiec chyba ma tak byc :-)
_________________
Caponord 2001
 
   
tosiek 
sympatyk

Wiek: 49
Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 510
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 2016-08-23, 06:57   

Regulator się grzeje i tak ma być, jego zadanie to z 60V prądu zmiennego (tyle albo i więcej wychodzi z alternatora) zrobić prąd stały o stałym napięciu 14V - i nie ma innej możliwości jak nadwyżkę zamienić w ciepło. Dlatego też dobre regulatory padają po 10 latach a tanie chińskie po 6 mc ;-)
_________________
jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
 
   
Bartłomiej88 
Bartek88


Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-03-16, 14:04   

Cześć mam pytanie, czy macie dojście do regulatora Tourmax 1290246 ponieważ już nikt nie posiada ich w sprzedaży. :-( sklepy jednynie handlują DZE lub ELECTROSPORT co do tych firm nie mam wiedzy. Ewentualnie co możecie polecić... oczywiście tylko sprawdzone na własnym moto :!: , aktualnie mam założony stary używany od GL 1100 :-P i działa zaj... wcześniejszy który padł mi na powrocie z większej trasy to był od BMW GS 650, Potrzebuję coś aby mieć spokojną głowę, a starą używkę od GL trzymać w kufrze.
Pozdrawiam.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-16, 14:37   

W Larssonie masz dedykowany zamiennik do Caponorda. Montowałem go klientowi i działa.
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
Bartłomiej88 
Bartek88


Dołączył: 29 Sty 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-03-16, 19:46   

A czy możesz podać link bo szukam przez Mike i do Capo ETV 1000 nie znalazłem.
 
   
jagiel 
Rally Raid 2003


Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 1155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-16, 20:18   

to ja mam jakieś zdolności nadprzyrodzone chyba ;)

https://mike.larsson.pl/pl/category/10300000000/vehicle/aprilia-etv-1000:51375/article/477562/
_________________
Indywidualny Serwis Motocykli, Roty 62, Warszawa, tel: 510-749-768, www.ismserwis.pl / www.czesciaprilia.pl / www.czescikymco.pl / www.czescipiaggio.pl
 
   
kmicicjg 

Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-05-31, 19:00   

Hej,
Wydaje mi się, że podepnę się tutaj z moim problemem, mam nadzieje, że pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości. Mianowicie, od niedawna jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem ETV 1000 z 2001 48tys km, która bardzo nie ładnie mnie zaskoczyła podczas pierwszych przejażdżek.

Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam :-D

Nowy akumulator zupełnie wyładowany, wiec do ładowanie i nazajutrz testy:
- akumulator pokazywał 12,7V
- po odpaleniu cos koło 14,2V
- przy 4tys trzymał 14,5V

test przewodów od alternatora, 3 zółte przy brązowej kostce zaraz obok regulatora (prad zmienny)
- na jałowych wszystkie pary okolice 20V,
- okolice 4 tys obrotów 60V

Co ciekawe po rozgrzaniu trochę maszyny zacząłem znowu mierzyć i okazało się, że już nie jest tak kolorowo:
- Uruchomiony silnik na jałowych 13V
- Uruchomiony silnik ze światłami na jałowych 12,5V
- Przy 4 tysiącach obrotów delikatnie spada :-|

Wszystkie pomiary robiłem na samym akumulatorze jak i zaraz przy wyjściu z regulatora. Można powiedzieć ze różnice były na poziomie 0,1V. Przejrzałem wszystkie połączenia, kable, kostki itp. I nic nie wskazuje na to by przyczyna była wiązka.

Poczytałem trochę na forum i chyba wychodzi na to ze regulator jest do wymiany… , ale im dłużej czytam tym bardziej nie wiem co kupić bo watek się już ciągnie od paru lat, tak wiec to co udało mi się dowiedzieć :-)

- regulator do Hondy GL1200 firmy Larsson (przeróbka okablowania)
- regulator do capo firmy Larsson (chyba nie trzeba nic przerabiać)
http://maxmoto.pl/regulat...4r,id85867.html
- oryginalny regulator do Capo (podobno sa wadliwe i drogie)
- Tourmax
- ELECTROSPORT
- DZE
- chińskie,…

Tyle tego jest, że aż zwariowałem. Proszę powiedzcie, który będzie dobry i sprawdzi się przez wiele lat, najlepiej z jakimiś linkami do sklepów :mrgreen: ?

Ps. Jeżeli, źle zweryfikowałem stan mojej maszyny to z góry przepraszam i proszę o wyjaśnienie
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-05-31, 20:31   

kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)

Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
kmicicjg 

Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-02, 11:25   

Dzisiaj postaram sie to sprawdzic, musze tylko dorwac jakis akumulator :). Co jezeli dalej pomiary będą takie same?
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-06-03, 19:42   

Czytać forum wałkowane wiele razy!!!
_________________
B2,V8,R5
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 53
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2018-06-03, 23:19   

KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2018-06-04, 12:41   

Mondi napisał/a:
KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))

Siedzi w Rumunii to psioczy, że trzeba będzie do PL wrócić :P
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-06-04, 21:34   

[quote="janciovodnik"]
Mondi napisał/a:
KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))

Siedzi w Rumunii to psioczy, że trzeba będzie do PL wrócić

:mrgreen:
Jancio limit zakrętów miałbyś tu wyczerpany na rok!
_________________
B2,V8,R5
 
   
kmicicjg 

Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-16, 12:41   

Wojtaq napisał/a:
kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)

Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊

Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?
Ostatnio zmieniony przez mr_soze 2018-06-18, 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1089
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-16, 19:27   

kmicicjg napisał/a:

Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?


Moim zdaniem nie obędzie sie bez wymiany regla..
Kup se FH008 lub FH012 .. i będziesz zadowolony..
CO do tego z linka.. bym odpuścił, bo brak danych a cena kosmos.
I koniecznie nie kupuj tanich chińczyków , bo są w zasadzie jednorazowe... ;-(
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11