Wiek: 54 Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 81 Skąd: Małomice
Wysłany: 2016-08-22, 22:45
Regulator to FH008ED. Czyli jesli przykrecony bedzie bezposrednio do ramy to nawet lepiej bo czesc ciepla sie rozejdzie. W sumie Jagiel napisal tam kiedys ze regulator zawsze bedzie sie grzal wiec chyba ma tak byc
Regulator się grzeje i tak ma być, jego zadanie to z 60V prądu zmiennego (tyle albo i więcej wychodzi z alternatora) zrobić prąd stały o stałym napięciu 14V - i nie ma innej możliwości jak nadwyżkę zamienić w ciepło. Dlatego też dobre regulatory padają po 10 latach a tanie chińskie po 6 mc
_________________ jest: Yamaha XT 660 R '04, Yamaha XVS 1100 Dragstar Classic '01, była: Aprilia Caponord ETV 1000 '03
Cześć mam pytanie, czy macie dojście do regulatora Tourmax 1290246 ponieważ już nikt nie posiada ich w sprzedaży. sklepy jednynie handlują DZE lub ELECTROSPORT co do tych firm nie mam wiedzy. Ewentualnie co możecie polecić... oczywiście tylko sprawdzone na własnym moto , aktualnie mam założony stary używany od GL 1100 i działa zaj... wcześniejszy który padł mi na powrocie z większej trasy to był od BMW GS 650, Potrzebuję coś aby mieć spokojną głowę, a starą używkę od GL trzymać w kufrze.
Pozdrawiam.
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-05-31, 19:00
Hej,
Wydaje mi się, że podepnę się tutaj z moim problemem, mam nadzieje, że pomożecie mi rozwiać moje wątpliwości. Mianowicie, od niedawna jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem ETV 1000 z 2001 48tys km, która bardzo nie ładnie mnie zaskoczyła podczas pierwszych przejażdżek.
Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam
Nowy akumulator zupełnie wyładowany, wiec do ładowanie i nazajutrz testy:
- akumulator pokazywał 12,7V
- po odpaleniu cos koło 14,2V
- przy 4tys trzymał 14,5V
test przewodów od alternatora, 3 zółte przy brązowej kostce zaraz obok regulatora (prad zmienny)
- na jałowych wszystkie pary okolice 20V,
- okolice 4 tys obrotów 60V
Co ciekawe po rozgrzaniu trochę maszyny zacząłem znowu mierzyć i okazało się, że już nie jest tak kolorowo:
- Uruchomiony silnik na jałowych 13V
- Uruchomiony silnik ze światłami na jałowych 12,5V
- Przy 4 tysiącach obrotów delikatnie spada
Wszystkie pomiary robiłem na samym akumulatorze jak i zaraz przy wyjściu z regulatora. Można powiedzieć ze różnice były na poziomie 0,1V. Przejrzałem wszystkie połączenia, kable, kostki itp. I nic nie wskazuje na to by przyczyna była wiązka.
Poczytałem trochę na forum i chyba wychodzi na to ze regulator jest do wymiany… , ale im dłużej czytam tym bardziej nie wiem co kupić bo watek się już ciągnie od paru lat, tak wiec to co udało mi się dowiedzieć
- regulator do Hondy GL1200 firmy Larsson (przeróbka okablowania)
- regulator do capo firmy Larsson (chyba nie trzeba nic przerabiać)
http://maxmoto.pl/regulat...4r,id85867.html
- oryginalny regulator do Capo (podobno sa wadliwe i drogie)
- Tourmax
- ELECTROSPORT
- DZE
- chińskie,…
Tyle tego jest, że aż zwariowałem. Proszę powiedzcie, który będzie dobry i sprawdzi się przez wiele lat, najlepiej z jakimiś linkami do sklepów ?
Ps. Jeżeli, źle zweryfikowałem stan mojej maszyny to z góry przepraszam i proszę o wyjaśnienie
Wiek: 68 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 583 Skąd: Piła
Wysłany: 2018-05-31, 20:31
kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)
Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊
_________________ Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-02, 11:25
Dzisiaj postaram sie to sprawdzic, musze tylko dorwac jakis akumulator :). Co jezeli dalej pomiary będą takie same?
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 43 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 787 Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-06-04, 21:34
[quote="janciovodnik"]
Mondi napisał/a:
KKK, coś Ty taki porywczy dziś? ;p Miłośnik w trasie Cię wkurza? :)))
Siedzi w Rumunii to psioczy, że trzeba będzie do PL wrócić
Jancio limit zakrętów miałbyś tu wyczerpany na rok!
_________________ B2,V8,R5
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-06-16, 12:41
Wojtaq napisał/a:
kmicicjg napisał/a:
(...) Rano się zebrałem, poszedłem do garażu, odpaliłem capo i pojechałem. Po jakiś 20km zrobiłem sobie postój. Wracam, chce już ruszać wciskam rozruch a tu "klik " i du… brak ładowania... Jak to możliwe po 20km, skoro z rana odpalił bez zająknięcia??? Jakoś udało mi się to odpalić na pycha i zacząłem wracać w stronę domu. W międzyczasie liczniki zaczęły wariować, komputer się resetować, sinik falować na obrotach i takie tam(...)
Jeśli masz możliwoś instalacji innego, pełnosprawnego akumulatora o podobnych parametrach, to zamień je w swojej maszynie i pojeździj trochę... Możesz być świadkiem ciekawej sytuacji 😊
Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?
Ostatnio zmieniony przez mr_soze 2018-06-18, 08:50, w całości zmieniany 1 raz
GrzeTom
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 1089 Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-06-16, 19:27
kmicicjg napisał/a:
Sorry za tak dluga zwloke ale nie bylo mozliwosci wczesniej. Wiec po wymianie aku na nowe sytuacja sie nie zmienila. Jest normalnie jak jest zimny. Jak sie rozgrzeje to mi spada do 12v. Wiec panowie dla pewnosci czy to na pewno rygiel? Oraz jaki polecacie? Ten z mojego linka sie nada?
Moim zdaniem nie obędzie sie bez wymiany regla..
Kup se FH008 lub FH012 .. i będziesz zadowolony..
CO do tego z linka.. bym odpuścił, bo brak danych a cena kosmos.
I koniecznie nie kupuj tanich chińczyków , bo są w zasadzie jednorazowe... ;-(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum