Wiek: 34 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 1241 Skąd: Lubaczów/Rzeszów
Wysłany: 2012-01-22, 09:08
Wczoraj wymieniłem świece na NGK Power Iridium ,silnik pracuje stabilniej i nie ma tego cupnięcia co nie mogłem wyeliminować,wszystko jest tak jak powinno być.Niby świece mają może z 1000km przebiegu,ale musiały mieć gdzieś przebicie.
Wiek: 50 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 201 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-02-10, 08:17
Jeśli mogę coś dodać, sam raczej unikam NGK, ale nie dlatego, że są złe, bo to bardzo dobre świece, jednak wiedzą to też Chińczycy i podrabiają je na potęgę, doszli do perfekcji w ich wyglądzie, są właściwie nie do odróżnienia. Przestrzegam, unikajcie kupowania ich na aledrogo, właśnie tam jest ich najwięcej, do polski płyną kontenerami. Jakość świec szybko wychodzi przy użytkowaniu ich w motocyklu gaźnikowym starego typu, ja mam sprawdzian w swoim Uralu z '69, jak jest na minusie i dobrze motocykla nie rozgrzeję, trochę świece podleję, raz strzeli i już mogę się do sklepu wybierać po nowe. Najszybciej pada Bosch (z Indii zresztą), później NGK, Denso, a najdłużej znosi to nasza poczciwa Iskra, kto by pomyślał (Iskra też niestety jest podrabiana przez Chińczyków). Podobno ten problem nie występuje na irydowych, sam do Capo założyłem 1,5 roku temu irydowe Denso, ale do Urala jeszcze nie wkładałem takich. Powstrzymuje mnie obawa, że to może być nie prawda, a to byłoby drogie doświadczenie. Aha, NGK otworzył nową fabrykę, we Francji, Denso na razie trzyma się jedynie kraju kwitnącej wiśni.
Ostatni poruszony temat: oczywiście uszkodzona świeca zapłonowa może być przyczyną uszkodzenia cewki, zdecydowanie!
Miałem gaxnikowca to róznica była znaczna, przy odpalaniu na rozregulowanym gaźniorze itd.
na zwykłych nie chciał odpalc na irydach bez problemu - w ten sposób się przekonałem do nich.
od tej pory zawsze pakuje iryde denso.
Iryda daje dużo wieksza iskrę - zobacz porównanie na yt.
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 09 Mar 2015 Posty: 420 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-06, 08:50
Potwierdzam, co zauważył sosnos. Iryda jest bardziej tolerancyjna na nie do końca optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną. Singiel mojego KTM-a z rozregulowanym gaźnikiem nie chciał współpracować na ale tradycyjnej świecy, za to po zamontowaniu starej świecy irydowej gadał od kopa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum