Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
samael88

Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-01-28, 07:15   problem z ładowaniem

Witam , mam problem , w związku z tym że się zbliża sezon czas by serwisować kapcia . Mam taki problem , we wrześniu kupiłem nowy akumulator i strasznie go powyginało , dodam że kapeć pali też mi często żarówki w przedniej lampie. Stawiał bym na regulator z tym że kapeć rok temu był w serwisie i podobno był wymieniany chociaż o tym co on porobił z tym moto szkoda gadać . Dużo pomógł nasz kolega jagiel który poprawił pracę mojego "mechanika" Niestety mam do warszawy daleko i szukam przyczyny sam. Czy szukać w regulatorze ? Bo generalnie nie mam pomysłu co to jeszcze może być . Skąd kupić pewny regulator nie jakąś podróbkę ? Czy może macie inne pomysły ?
 
   
GrzeTom 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 1090
Skąd: Wawa
Wysłany: 2019-01-28, 08:02   Re: problem z ładowaniem

NAjpierw weź multimetr i zmierz co sie tam pojawia na akumulatorze podczas pracy silnika!
Jak masz między 13.8-14.5 to jest OK.. ale jak mniej lub wiece to trzeba grzebać..
ELektryka w CAPO niestey jest dość czesto pojeba..a jak lato z radiem, ale jak masz jakiekolwiek pojęcie , to można dość łatwo podstawowe bolączki ogarnąć :)
Czytaj forum.. tu było napisane wszystko w wątku "problemy z łądowaniem" :)
Pozdr i powodzenia:)
_________________
--
Jest: TT900RP
Był: Caponord RR

"Kierunek jest znacznie ważniejszy od prędkości. Wielu ludzi zapier..ala donikąd"
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3153
Wysłany: 2019-01-28, 09:51   Re: problem z ładowaniem

samael88 napisał/a:
Czy może macie inne pomysły ?

Odezwij się do Fakira z Oleśnicy.
 
   
Wicher
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-30, 10:29   

Elektryk ze mnie słaby, ale jak żelazo zmusza mnie do prac elektrycznych, to ja bym przewęszył temat w/g takiego schematu.

1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora(wartości sprawdź w serwisówce).
Pomiaru dokonaj pod obciążeniem. Światła itd......

2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator. Możesz też zmierzyć akumulator w stanie spoczynku,jakie ma napięcie, oraz zmierzyć do jakich wartości spada woltaż podczas kręcenia rozrusznikiem.

3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.
Z reguły są to trzy żółte przewody.

Pomiar rezystancji:

Ustawiasz miernik na omomierz (zakres do 200 omów lub tzw. piszczyk, pomiar diody) i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.
W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:

Ustawiasz miernik na zakres 200V AC(napięcie zmienne) i sprawdzasz każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.
Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.

4.Prawidłowe napięcie międzyfazowe wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.

5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami, stator do kosza.

Powodzenia :)
 
   
samael88

Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 2019-03-10, 18:33   

Dziękuję za pomoc chłopaki
 
   
Mondi 
Krzysztof


Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 570
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-03-13, 18:06   

Wicher, jestem pełen podziwu, że chciało Ci się to pisać a nie podać linka do wiele razy poruszanego tematu.
- To się nazywa kolega 👍
_________________
Aprilia caponord etv 1000 - teraz i na zawsze... ;p
Yamaha dragstar xvs 125 - ale to już przeszłość ;)
 
   
Adrian123 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-10, 18:26   

Hej witam wszystkich. Wiem że ten temat byl już na forum kilka razy. Ale jeśli ktoś ma chwile przeczytać i pomóc byłbym wdzięczny.
1. Posiadam 2001 aprilia caponord 1000 i problem polega na zbyt niskim ładowaniu akumulatora. Na wolnym obrotach mam około ( 13.3 V) na zimny nawet troche lepsze ok. 13.6v ale na ciepłym silniku spada. Nie mam żadnych wtyczek na kablach od alternatora do regulatora wszystko jest podpiete poprzez lutowanie ( próbwałem założy baypass ale bez róznicy). Ale co zauważylem po pomiarze na żółtych kablach od alternatora mam ok. 20v na wolnych obrotach miedzy wszystkimi trzema kablami i to jest chyba troche za nisko, ale po wymianie alternatora jest dalej ten sam problem...
Wymieniłem tez regualtor dalej to samo.
I niewiem gdzie dalej szukać.

2. Licznik tez przestal dzialac i wydaje mi sie ze to jest dlatego ze mam problem z ładowaniem. Czy wogóle to niema nic wspólnego ?
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2020-03-10, 21:57   

zacznijmy od





.... hmy


powitalni ?
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
RESPIRATOR 
Jacek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 1574
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-03-10, 22:17   

Sławek- ale po co? Kolega dołączył, naprawi sprzęta i się odłączy :-D
_________________
chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
 
 
   
KKK 
Krzysiek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 787
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2020-03-10, 22:29   

Jacek,amen.
Kolego powitalnia się kłania,a temat wałkowany wielokrotnie.
20V to masz dobrze ,ale to nie 100% pomiaru.
Właściwy pomiar jest przy innych obrotach...
Pewnie wszystko sprawne tylko akku pada...
_________________
B2,V8,R5
 
   
fakir 
Sławek

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 724
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2020-03-10, 22:30   

KKK napisał/a:
Jacek,amen.
Kolego powitalnia się kłania,a temat wałkowany wielokrotnie.
20V to masz dobrze ,ale to nie 100% pomiaru.
Właściwy pomiar jest przy innych obrotach...
Pewnie wszystko sprawne tylko akku pada...


ej no ja tu byłem pierwszy
_________________
APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
 
   
Adrian123 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-11, 00:33   

Sorry. Wiem ze temat wałkowany 100 raz. Ale naprawde niemam pomysłu co dalej zrobić. Aku też zmieniłem na nowy. Chyba że kupiłem nie odpowiedni do tego modelu. I niewiem co z tym licznikiem czy to moze byc od ladowania ? Bo wczesniej zdarzyło sie ze sie nie właczył za kazdym razem a teraz wogule tylko te trzy lampki sie swieca i lampka jak jest na luzie. Ale zegary wogule nie dzialaja.
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1836
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2020-03-11, 10:43   

Kol Adrian123.... takie szybkie pytanie, strzał w kolano.... a jak z "masą" u Ciebie????pomiar ładowania na akku czy gdzieś w kosmosie??? Na "zimno" zawsze volty są wyższe. Licznik to pochodna kijowego ładowania( i nie tylko)..... czytać, czytać i jeszcze raz czytać( ze zrozumieniem)
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Adrian123 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 04 Mar 2020
Posty: 6
Wysłany: 2020-03-11, 12:36   

Mase sprawdzalem. Czyściłem styki, przesmarowalem smarem elektrycznym i nie pomogło. Dziś zrobie jeszcze raz wiecej pomiarów na aku pod obciażeniem i bez. Dodam wyniki jakby ktoś mógł zerknać z góry dzieki. Może mój regulator był trefny od nowości ? Niewiem ...
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-11, 15:18   

Objawy, które opisujesz, dotyczące licznika, mogą sugerować usterkę w torze zasilania w samym liczniku. Prawdopodobnie kłania się wymiana trzech kondensatorów na płytce licznika.
Przy okazji można zerknąć czy eeprom był wylutowywany, przez co stwierdzisz czy było gmerane przy przebiegu :-)
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10