kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-23, 11:49 Wiosenne porzadki
Hej,
Nadszedł czas na wiosenne porządki i mam do was parę pytań. Najpierw zacznę od tych które najbardziej mnie męczą:
1. Podczas zmiany biegów słyszę dość głośną zmianę (naprawdę głośną) oraz czuje jakby motor powoli jechał do przodu przy wciśniętym sprzęgle. Odpowietrzałem klamkę sprzęgła już z 2 razy, na wysokich biegach nie czuję uślizgu sprzęgła, klamka ma swobodny zakres ruchów, nie dotyka o handbary itp., żadne inne akcje nie były jeszcze sprawdzane. Olej obecnie jaki mam zalany to Motul 15w50.
Co eksperci uważają? Będzie to wymiana tarcz sprzęgłowych razem ze sprężynami (może kosz sprzęgłowy)? Czy może wyprzęgnik do wymiany? Trzeba wymieniać jeszcze jakieś inne rzeczy przy okazji dłubaniu w tym miejscu?
2. Chcę wymienić wysprzęglik na firmy MPL, podobno potrzeba 30% mniej siły, czy ktoś używa takiego gadgetu albo miał styczność z takimi rzeczami.
3. Poszukuję handbarów do mojego capo, obecnie mam oryginalne, ale niestety jeden uległ uszkodzeniu podczas zimy i muszę go wymienić (najlepiej dwa). Oryginalne handbary są bardzo drogie około 400PLN za jedna sztukę, więc szukam zamienników. Słyszałem ze od Hondy GS pasują idealnie.
czuje jakby motor powoli jechał do przodu przy wciśniętym sprzęgle
Ten objaw jednoznacznie sugeruje brak prawidłowego wysprzęglania. Klamka sprzęgła powinna pracować dosyć ciężko praktycznie w całym zakresie ruchu (przy naciskaniu jak dobrze się przysłuchasz to usłyszysz w którym momencie zaczyna wysprzęglać). Ja odpowietrzałem już sprzęgło kilkukrotnie i czasem miałem z tym problem więc może jednak zostało Ci trochę powietrza w wysprzęgliku - skupił bym się na tym zanim wydasz dużo kasy na inne rzeczy. Możesz też spróbować zdjąć dekiel sprzęgła i sprawdzić, w którym momencie przy naciskaniu klami zaczynają otwierać się tarcze lub na centralnej stopce spróbuj ręką zakręcić kołem przy naciśniętym sprzęglę np na 4 biegu.
[ Dodano: 2019-02-23, 15:40 ]
kmicicjg napisał/a:
Słyszałem ze od Hondy GS pasują idealnie
Nie wiem czy pasują od Hondy GS, ale dobrze pasują od BMW GS 1150 - ostatnie takie właśnie zakupiłem.
A który masz uszkodzony? Ja kupiłem od BMW bo oryginalny mam tylko prawy i nie udało mi się dokupić lewego. Jeżeli jesteś zainteresowany to mogę sprzedać Ci OEM prawy (kolor grafitowy, ale jest i tak do malowania bo porysowany)
[ Dodano: 2019-02-23, 15:41 ]
kmicicjg napisał/a:
Muszę wymienić tylne migacze (oba połamane) czy to jest element na tyle uniwersalny, że pasuje każdy migacz? Czy muszę poszukiwać oryginałów?
Większość powinna pasować. Najlepiej wykręć jeden i zobacz jaki jest sposób mocowania, a na pewno znajdziesz odpowiedni pasujący.
Sory ale te osłonki dłoni z Ali...Honda GS wymiękłem... handbary albo jak Ralph albo od Gutka (motoguzzi) zresztą jest obszerny i wyczerpujący temat na forum.
Pozdrawiam
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-24, 22:45
Jak nosisz się z zamiarem zmiany wysprzęglika na akcesoryjny to zadaj pytanie producentowi czy ma w ofercie zestawy naprawcze ( oringi ). Bo jeśli to produkt jednorazowy to lepiej kup Oberona.
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-25, 10:29
Hej,
Dzięki za odpowiedzi,
1. najpierw mam pytanie odnośnie odpowietrzania wysprzeglika, jak dokładnie to robicie?
Cytat:
Ten objaw jednoznacznie sugeruje brak prawidłowego wysprzęglania. Klamka sprzęgła powinna pracować dosyć ciężko praktycznie w całym zakresie ruchu (przy naciskaniu jak dobrze się przysłuchasz to usłyszysz w którym momencie zaczyna wysprzęglać). Ja odpowietrzałem już sprzęgło kilkukrotnie i czasem miałem z tym problem więc może jednak zostało Ci trochę powietrza w wysprzęgliku - skupił bym się na tym zanim wydasz dużo kasy na inne rzeczy. Możesz też spróbować zdjąć dekiel sprzęgła i sprawdzić, w którym momencie przy naciskaniu klami zaczynają otwierać się tarcze lub na centralnej stopce spróbuj ręką zakręcić kołem przy naciśniętym sprzęglę np na 4 biegu.
Ja postępowałem bliźniaczo tak jak w przypadku hamulców, czyli pod pompować parę razy, trzymam klamkę, szybko odkręcam i zakręcam odpowietrznik (trochę pocieknie)
Zastanawiam się jeszcze może, sama pompa jest zapowietrzona na górze? wtedy z tego co wiem to powinienem poluzować delikatnie przewód by ją odpowietrzyć.
Może zdemontować wysprzeglik, założyć jakąś trytytke i w ten sposób odpowietrzać?
2.
Cytat:
Jak nosisz się z zamiarem zmiany wysprzęglika na akcesoryjny to zadaj pytanie producentowi czy ma w ofercie zestawy naprawcze ( oringi ). Bo jeśli to produkt jednorazowy to lepiej kup Oberona.
jagiel w sprawie wysprzeglika to raczej skłaniam się do produktu MPL, czytałem trochę na forach niemieckich i wszyscy go chwalą, w porównaniu z produktami "CNC racing" oraz "oberon". Na razie sie jeszcze wstrzymam zobacze jaki dostane efekt po poprawnym odpowietrzeniu, a sprawe uszczelniaczy podwójnie sprawdzę.
3.
Cytat:
Sory ale te osłonki dłoni z Ali...Honda GS wymiękłem... handbary albo jak Ralph albo od Gutka (motoguzzi) zresztą jest obszerny i wyczerpujący temat na forum.
Pozdrawiam
haha z ta Honda i handbarami dałem trochę ciała sorry :) ralph niestety ale lewy handbar mam do wymiany (od strony sprzęgła) wiec raczej deala nie zrobimy, a żałuje :(
Poszperałem trochę i znalazłem takie coś. Czy takie handbary by pasowały (wyglądają kozacko)
Przy odrobinie rzeźby wszystko możesz "dopasować" :)
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-02-27, 16:30
Cytat:
Ja postępowałem bliźniaczo tak jak w przypadku hamulców, czyli pod pompować parę razy, trzymam klamkę, szybko odkręcam i zakręcam odpowietrznik (trochę pocieknie)
Zastanawiam się jeszcze może, sama pompa jest zapowietrzona na górze? wtedy z tego co wiem to powinienem poluzować delikatnie przewód by ją odpowietrzyć.
Może zdemontować wysprzeglik, założyć jakąś trytytke i w ten sposób odpowietrzać?
Panowie to jak w końcu prawidłowo odpowietrzyć wysprzeglik oraz pompe sprzegła? Jakieś złote rady?
Jakiś czas temu jak odpowietrzałem hamulce z przodu to układ napełniłem strzykawką od dołu przez odpowietrzniki w zaciskach - w takim przypadku praktycznie nie ma już w układzie powietrza i można tylko profilaktycznie podpompować kilka razy i powinno być dobrze (możesz wypróbować taki sposób ze sprzęgłem).
Żeby była jasność - nie twierdzę, że masz źle odpowietrzony układ, bo może faktycznie przyczyna jest inna, ale zawsze lepiej zrobić 2x coś co Cie nic nie kosztuje.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1574 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2019-03-02, 21:52
Wicher napisał/a:
To stary, sprawdzony knif mechaników, tak jak i wycieranie brudnych dłoni w skarpetki
...swoje czy klienta ?
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
kmicicjg
Dołączył: 19 Maj 2018 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-03-13, 17:20
Witam Panowie, sorry za tak długą przerwę w odpowiedzi, ale dopiero na dniach udało mi się przysiąść do odpowietrzania wysprzeglika.
Najpierw rozebrałem całość, by sprawdzić co tam się wyprawia, było trochę syfu ale wysprzeglik wyglądał wzorowo - nie przeciekał. Wyczyściłem wszystko ładnie oraz zmontowałem ponownie.
Odpowietrzałem sposobem ralph-a, nie powiem ale bardzo fajna metoda, dziękuję :)
Najpierw nalałem do strzykawki płyn, pozbyłem się powietrza i "wstrzyknąłem" go to wysprzeglika przy pomocy wężyka. Na górze w zbiorniczku trochę zabulgotało :), potem powciskałem trochę klamkę - klasycznie, potem znowu strzykawka i tak z 5 razy.
Nie zauważyłem, żadnych bąbelków więc uznałem układ za odpowietrzony.
Cały i szczęśliwy odpaliłem moto i przeszedłem do testów...
Niestety objawy te same... Capo stało na centralnej nóżce i jak tylko wcisnąłem sprzęgło i wrzuciłem bieg usłyszałem standardową melodie "jebut" a tylne koło kręciło się jakby sprzęgło nie istniało. Co prawda mogę nacisnąć hamulec tylni i koło stoi, ale jak tylko puszcze z wciśniętą klamką sprzęgła od razu się zaczyna poruszać. Objawy mam na każdym biegu takie same...
Czy ktoś z ekspertów mógłby mi powiedzieć co mogę zastać w środku albo jaka może być tego przyczyna, po wyeliminowaniu zapowietrzonego wysprzeglika?
Czyli częściowo wysprzęgla, ale nie do końca. Może jest coś źle poskładane po drugiej stornie w samym sprzęgle i pomimo prawidłowego działania wysprzęglika, sprzęgło nie jest otwarte do samego końca ?
Czy po zahamowaniu tylnego koła przy wciśniętym sprzęgle na biegu spadają obroty silnika? Trudno jest wtedy wbić z powrotem luz? Czy klamkę sprzęgła masz ustawioną maksymalnie daleko od manetki kierownicy?
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-14, 15:40
kmicicjg napisał/a:
Niestety objawy te same... Capo stało na centralnej nóżce i jak tylko wcisnąłem sprzęgło i wrzuciłem bieg usłyszałem standardową melodie "jebut" a tylne koło kręciło się jakby sprzęgło nie istniało. Co prawda mogę nacisnąć hamulec tylni i koło stoi, ale jak tylko puszcze z wciśniętą klamką sprzęgła od razu się zaczyna poruszać. Objawy mam na każdym biegu takie same...
Przecież to normalne, skrzynia nie ma synchronizatorów jak w samochodzie więc każde wbicie, szczególnie jedynki jest głośne. Drga sprawa, zawsze przy wciśniętym sprzęgle jak masz tylne koło w powietrzu, będzie się kręciło..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum