Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ciężka miłość.... Capo kręci, nie odpala - nie słychać pompy
Autor Wiadomość
maxx 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 49
Wysłany: 2019-05-18, 00:07   Ciężka miłość.... Capo kręci, nie odpala - nie słychać pompy

Cześć!

Myślałem, że już ogarnięte moje kapo. Dziś postanowiłem trochę polatać. Po 50km Aprilia nagle zgasła.

Kręciłem, kręciłem. Po chwili zauważyłem, że godzina się wyzerowała.
Zadzwoniłem do mojego mechanika, kazał sprawdzić czy słychać pompę paliwa. Faktycznie nie było słychać po przekręceniu stacyjki.

Jako, że byłem gdzieś na drogach polnych, fartem udało mi się znaleźć kogoś, kto mi pomógł z narzędziami. Sprawdziłem bezpieczniki. Dwa 30A przepalone. 15A pod zegarami w porządku.

Przy próbie wkładania bezpieczników mocno iskrzyło.

Nim zgarnę pewnie po weekendzie mechanika, macie może pomysł co znów może być nie tak?

Kocham tego kapcia, ale boję się, że to nieodwzajemniona miłość... :(

Poszedł mi jeden bezpiecznik 30A pod siedzeniem pasażera (po prawej stronie motocykla) oraz także 30A, po prawej stronie ramy, przed akumulatorem)

Z góry dzięki za podpowiedzi!

LwG!
 
   
Tomek91 


Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 484
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-05-18, 10:09   

jak bym obstawiał że zwarcie Ci robi przekaźnik rozrusznika ,pasuje bodajże od Yamahy virago 535
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2019-05-18, 10:30   

Cześć sprawdź kable plusowe gdzieś może(musi) być przetarty do masy i robi zwarcie, bezpieczniki wsadzałeś z zał zapłonem(przekręcony kluczyk) czy nie(wyciągnięty kluczyk)?
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-18, 10:37   

Ze schematu instalacji wynika, że bezpieczniki główne (Mainfuses) 30A ograniczają przepływ prądu w obwodzie regulatora oraz stacyjki. Uzwojenie wzbudzające przekaźnika rozrusznika jest zabezpieczone bezpiecznikiem (Secondary Fuse) 15A. Myślę, że należy najpierw zlokalizować obwód, gdzie dochodzi do nadmiernego przepływu prądu i w efekcie spalenia bezpiecznika (-ów).

30A.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 2534 raz(y) 298,02 KB

_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2019-05-18, 10:45   

Wojtek na Straży :-D no lepiej już nie można pomóc wszystko na dłoni
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
janciovodnik 

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 3152
Wysłany: 2019-05-18, 14:58   

Wojtek jak WOPR, GOPR i TOPR... wkracza tylko gdy trzeba :P
 
   
maxx 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 49
Wysłany: 2019-05-18, 15:03   

Hej!

Wielkie dzięki każdemu za pomoc! Wojtek, wielkie dzięki za grafikę z bezpiecznikami i wyjaśnienie! Tomek91 - dzięki za podpowiedź.

Pomierzyłem na spokojnie, przy zwarciu masy z plusem wypadało około 6k Ohm. Po odłączeniu regulatora napięcia 167k Ohm z tendencjami rosnącymi.

Odpiąłem reglera, podłączyłem te bezpieczniki, które miałem pod ręką (10A i 15A). Apka odpaliła.

Reglera wymieniałem miesiąc temu, ale w między czasie miałem problemy z rozrusznikiem (odklejające się magnesy). Czy usterka rozrusznika mogła wpłynąć na regulator?

Regulator mam pod przednim reflektorem, pytanie czy nie dostał gdzieś wody...

Spokojnego weekendu! LwG! :)
 
   
Wojtaq 
*


Wiek: 68
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 583
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-05-18, 16:53   

Heh... Przeczuwam, że problem może się powtórzyć ze względu na zastosowanie leczenia objawowego :mrgreen: Oczywiście przyczyn spalenia głównego bezpiecznika może być kilka, choć obstawiałbym w tym przypadku raczej regulator, którego zabezpieczeniem jest Main Fuse 30A!

Nie można wykluczyć skutków zawilgocenia dość wrażliwego podzespołu, jak również niekorzystnych warunków jego pracy, w tym otoczenia cieplnego. Oryginalnie regulator mocowany jest pod siedzeniem do metalowej ramy pełniącej rolę radiatora. Tutaj znajduje się w innym miejscu i pomijając nietypowe miejsce, to dochodzi problem z wiązką kabli do i od regulatora. Maxx z całym szacunkiem, ale uważam za niezbędne zweryfikować instalację elektryczną, bo ewidentnie nosi cechy wieś-tuningu (ang. country tuning).

Kurde, z lektury podobnych przypadków z Caponordem, ale nie tylko drżę na samą myśl o skutkach awarii podzespołów wysokoenergetycznych (regulator) które bywają przyczyną niespodziewanych zapłonów. Jeśli jest tobie życie miłe, a uczucie do Caponorda nie weszło w fazę wypalenia, to proszę doprowadź stan instalacji do fabrycznego.
_________________
Być narodowi użytecznym - jak Staszic!
 
   
michciobb 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 158
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-19, 10:08   

Tomek91 napisał/a:
jak bym obstawiał że zwarcie Ci robi przekaźnik rozrusznika ,pasuje bodajże od Yamahy virago 535

Tak już tylko dla formalności. Obwód rozrusznika z przekaźnikiem nie jest i nie może być zabezpieczony Main Fuse 30A ze względu na duży prąd w trakcie pracy rozrusznika, wobec czego nie może powodować przepalenia tego bezpiecznika.

Uszkodzony regulator to tylko jedna przyczyna. Mnie martwiłby również ten drugi bezpiecznik 15A, domyślam się, że powinien to być bezpiecznik również o wartości 30A - drugi Main Fuse, no chyba że był to któryś z bezpieczników Secondary Fuses z deski rozdzielczej.

Wojtek dobrze pisze, instalacja, przynajmniej w części głównych zasilań do dokładnego sprawdzenia.
 
   
maxx 


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 49
Wysłany: 2019-05-20, 01:28   

Wojtku, w 100% się z Tobą zgadzam i dziękuje za wszelkie informacje. Wieś tuning to mało powiedziane. Co więcej, regulator był przyczepiony do plastikowego elementu na dwóch metalowych wspornikach. Czyli nie było mowy o odprowadzaniu ciepła.

Nie mam tylko pojęcia dlaczego ktoś to dał pod reflektor.
W tygodniu będziemy walczyć. Ja sam raczej nie mam wiedzy by ogarnąć temat, więc jeśli się uda poproszę mojego mechanika.

Jeszcze tylko pomierzę altka, bo boję się że całość mogła źle na niego wpłynąć.

Michciobb, pisałem, że poszły dwa bezpieczniki 30A. Żaden 15A nie spalił się (te pod zegarami).

Tak jak pisałem, po odłączeniu regulatora i wpięciu bezpieczników, tam gdzie przepaliły się dwa 30A, motocykl odpalił i chodził.
Regulator ma przebicie pomiędzy jednym z kabli fazowych, a oby dwoma kablami idącymi do aku (+, -)

LwG!
 
   
gigas 
Tomek


Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 46
Dołączył: 19 Cze 2015
Posty: 457
Skąd: dolnoslas-opols
Wysłany: 2019-05-20, 11:14   

maxx napisał/a:
... Co więcej, regulator był przyczepiony do plastikowego elementu na dwóch metalowych wspornikach. Czyli nie było mowy o odprowadzaniu ciepła.

Nie mam tylko pojęcia dlaczego ktoś to dał pod reflektor.
W tygodniu będziemy walczyć. Ja sam raczej nie mam wiedzy by ogarnąć temat, więc jeśli się uda poproszę mojego mechanika.

Jeszcze tylko pomierzę altka, bo boję się że całość mogła źle na niego wpłynąć.



...


Maxx z tego co pamiętam w moim kapciu poprzednik również wywalił regiel pod lampę i się nie sprawdziło - w moim posiadaniu motka padło wszystko łacznie z uzwojeniem :(
temat ogarniałem na nowo i regiel zawędrował w miejsce w którym był fabrycznie...i też po 2 latach poleciał..pech i tyle...
_________________
Yamaha XT1200Z Super Tenere :))
BYŁA: Aprilia Caponord ETV 1000 2001r.
wcześniej : SUZUKI BANDIT 2000r.
i jeszcze pare innych...
szajba na punkcie cafe racer-ów
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12