Strona główna
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •   Statystyki  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne zachowanie licznika i aku
Autor Wiadomość
Maraki

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-07-30, 22:03   Dziwne zachowanie licznika i aku

Kochani. Najnowszy temat odrobine skomplikowany wiec nie wiem nawet do której kategorii wrzucić. Od początku.
Moto nawet rozgrzane na wolnych obrotach potrafi mieć 3000. Temat ustał. Przejechałem 500 km i pojawił się problem z odpaleniem. Pewnie aku. Poprosiłem pana -odpalił mnie z kabli-i ruszyłem po nowe aku. Zamontowałem. Odpala bez problemu.
Zrobiłem kolejne 200 km i nagle zaczął wariować licznik prędkościomierza. Na całek skali. Od 20 do 220. Szalał. Po kolejnych 50 km moto zgasło. Nie mogłem go odpalić na nowym aku. Znalazłem pana z kablami. Odpaliłem od aku i poszło. Dojechałem szczęśliwie do domu kolejne 150 km. Pod domem odpala. Po przekręceniu kluczyka 2 razy mruga lampka efi potem gaśnie. Nie pamietam czy wcześniej tez mrugała. Jakieś pomysły Panowie ? Regulator napięcia?

[ Dodano: 2019-07-30, 22:07 ]
Ps. Jeszcze to wszystko po wymianie klocków hamulcowych przód tył oraz oleju. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może mechanik coś ruszył. (Jakiś kabelek)
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-07-31, 08:51   

Zmierz ładowanie - najprawdopodobniej jest za słabe.
Licznik zaczyna szaleć przy zbyt niskim napięciu - u mnie parę razy zdarzyło się podczas odpalania po dłuższym postoju przy niskich temperaturach.
 
   
Maraki

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-07-31, 09:25   

Jeśli okaże się ze lądowanie kiepskie jaka możliwa przyczyna? Alternator?
 
   
ralph178 


Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 185
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-07-31, 10:13   

1. Słabe połączenia (kostki) pomiędzy prądnicą a regulatorem.
2. Słabe połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem.
3. Uszkodzenie prądnicy (trzeba zmierzyć rezystancje i napięcia międzyfazowe) - w temacie ładowania znajdziesz wszystkie informacje.
4. Uszkodzony regulator napięcia.

Zacznij od sprawdzenia - czyszczenia kostek połączeniowych bo mogą być przypalone - jeden z mankamentów Kapcia :-)
 
   
Maraki

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-08-02, 19:45   

Hej.

Wypiąłem gniazda łączące regulator napięcia. Przeczyscilem chociaż nie widziałem żadnych znaków nadpaleń.

Zakupiłem miernik. I tak:

1. Akumulator 12,5V
2. Aku zamontowany do motocykla pomiar na klemach 13,02V
3. Aku po przekręceniu kluczyka 12,98V
4. Aku z odpalonym moto obroty jałowe 13,84V
5. Aku z obrotami 4000 rpm 13,61V
6. Aku po włączeniu świateł obroty jałowe 12,5V
7. Aku po włączeniu świateł obroty 4000 rpm 12,61V

Wydaje mi się tez ze przy odpaloym moto V falują. Raz jest 6 za chwile 13 za kilka sekund znów spada.
 
   
Lewan69 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 81
Skąd: Małomice
Wysłany: 2019-08-03, 19:24   

Albo padł regulator napięcia albo stojan, albo jedno i drugie ... :lol:
_________________
Caponord 2001
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2019-08-05, 07:38   

Maraki, Masz jeszcze jedną kostkę ( sławna brązowa wywołująca nadpalenie moto) między cylindrami... przynajmniej fabrycznie tamtędy idą kable ( 3 żółte) sprawdź ją i napięcia na fazach....reszta w temacie ładowania jest opisana co do śróbki
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Maraki

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-08-16, 22:50   

Kochani. Przewertowałem całe forum i dzis z kolega zabrałem się do pracy. Zgodnie z sugestiami zaczęliśmy od najtańszego elementu czyli wymiany słynnego kabla z brązowymi wtyczkami. Klasycznie wyspie.... brązowe kostki i zlutowalismy kable wg instrukcji. Niestety zabieg okazał się nieskuteczny. Ładowanie bez zmian-wręcz minimalnie gorsze.
Nie znam się na tym ale kolega odrobine tak. Zmierzyliśmy rezystancje i jest nieskończenie wielka.
Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V.
Na koniec podłączyliśmy kostkę +- od regulatora. Oddaliliśmy moto i sprawdzamy co wychodzi z regulatora. 1.1V.
Czy co Panowie (i Panie) regulator do wymiany?

[ Dodano: 2019-08-16, 22:52 ]
Oczywiście nie oddaliliśmy a odpaliliśmy Moto. Sorry

[ Dodano: 2019-08-17, 00:43 ]
Dżizus. Pisze na forum z telefonu i pier... słownik. Oczywiście napięcie miedzyfazowe😂
 
   
robert1973 
Zapierdalam:)powoli


Wiek: 50
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 1834
Skąd: Czeladź
Wysłany: 2019-08-18, 14:03   

Maraki napisał/a:
Pomiar napięcia międzyrządowego przy 4000 obrotów 68V.
jeśli na wszystkich 3 fazach to regler padł...... klasycznie
_________________
Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
 
 
   
Maraki

Ile cylindrów ma Caponord: 2
Dołączył: 10 Kwi 2019
Posty: 21
Wysłany: 2019-08-18, 14:18   

Tak pomiar był prowadzony na wszystkich fazach. Przy 4 tys obrotów wynosił ok 68V. Nie chce już zaśmiecać forum. Jesli możesz-podaj numer telefonu na Priv. Chciałbym zadzonic jutro i przegadać temat. Dziękuje za pomoc.
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FiSubIce v 0.5 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10