Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2019 Posty: 10
Wysłany: 2019-09-28, 11:47
Spoko, trochę z ludźmi jeździłem i trochę ich poznałem. Nie mam zamiaru roztrząsać tematu jeśli to była tylko podpucha, chodź ja to na poważnie bo osobiście nie lubię cwaniaków za to lubię z nimi po górach pojeździć i jak mi się później tłumaczą że opona słaba że napęd, nie ważne.
Przeprosiny przyjęte.
Nie znam historii tego forum i nie wiem kto z kim trzyma niemniej jednak zamierzam pochwalić admina za obiektywne podejście do mojej osoby, mimo że jestem tu zupełnie nowy.
Także niech zapanuje tu miłość i pokój, Lubuska Grupa Motocyklowa pozdrawia wszystkich.
_________________ Moja historia motoryzacyjna to LTZ.LTR BMW F650 SUZUKI VX 800 KAWASAKI Z1000 NO I APKA
Wiem, że nie odkryję tutaj Ameryki, ale są 2 możliwości gaśnięcia silnika - albo brak paliwa, albo brak iskry - gorzej z odkryciem powodu braku jednego lub drugiego
Nie wiem jak zachowuje się silnik przy uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego i wziąłbym pod uwagę też ten element bo w tych silnikach nie ma awaryjnego innego pomiaru (np na wałku rozrządu). Może przy wyższych obrotach lub wyższej temperaturze głupieje - miałem taką przypadłość w samochodzie, że przy mocnym nagrzaniu wskazania z czujnika zanikały, ale tam wchodził w tryb awaryjny i korzystał z czujnika na wałku rozrządu. Z drugiej strony jeżeli ten czujnik byłby uszkodzony to powinno migać EFI.
Może jeszcze z jakiegoś powodu wariuje czujnik przechyłu odpowiedzialny za zgaszenie silnika podczas wywrotki.
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 41 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 724 Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2019-09-30, 12:45
ralph178 napisał/a:
Wiem, że nie odkryję tutaj Ameryki, ale są 2 możliwości gaśnięcia silnika - albo brak paliwa, albo brak iskry - gorzej z odkryciem powodu braku jednego lub drugiego
Nie wiem jak zachowuje się silnik przy uszkodzeniu czujnika położenia wału korbowego i wziąłbym pod uwagę też ten element bo w tych silnikach nie ma awaryjnego innego pomiaru (np na wałku rozrządu). Może przy wyższych obrotach lub wyższej temperaturze głupieje - miałem taką przypadłość w samochodzie, że przy mocnym nagrzaniu wskazania z czujnika zanikały, ale tam wchodził w tryb awaryjny i korzystał z czujnika na wałku rozrządu. Z drugiej strony jeżeli ten czujnik byłby uszkodzony to powinno migać EFI.
Może jeszcze z jakiegoś powodu wariuje czujnik przechyłu odpowiedzialny za zgaszenie silnika podczas wywrotki.
trochę nie na temat, piszemy tutaj o spotkaniu w kotlinie a nie o .....
_________________ APRILIA CAPONORD 1200 RALLY 2016
APRILIA ETV 1000 CAPONORD 2006 niedawno zmienił właściciela
KTM LC4 620 1994 (nie) dawno zmienił właściciela
MZ ES250 1960
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2019 Posty: 10
Wysłany: 2019-09-30, 21:48
Jeśli chodzi o te gaśnięcie to tak naprawdę dopiero jak motocykl będzie na warsztacie to może mechanik znajdzie coś co powoduje takie objawy, ale wszelkie uwagi oczywiście "notuję" tyle tylko że Apką jeszcze się nie najeździłem i szkoda mi ją jeszcze oddać do mechanika bo liczę się z tym że na trochę tam zostanie.Chcę żeby oprócz usunięcia usterki mechanik zamontował mi czujnik ładowania, wyświetlacz biegów.
Wiem że to trochę niebezpieczne jeździć motocyklem w takim stanie ale jeśli wiem czego można się spodziewać to trochę inaczej do tego podejdę.
Jeśli chodzi o drugi temat to jest takie fajne miejsce w Kotlinie ośrodek w Radkowie nad zalewem, miejsce cudne, domki standard PRL ale dzięki temu jest klimat który my poznaliśmy w zeszłym roku, tutaj zdjęcia. https://www.facebook.com/...075502946108276
Sumując, Kotlinę polecam z motocyklem będę działał w najbliższych miesiącach a efekty pewnie na wiosnę będą, pozdrawiam.
_________________ Moja historia motoryzacyjna to LTZ.LTR BMW F650 SUZUKI VX 800 KAWASAKI Z1000 NO I APKA
fajne miejsce w Kotlinie ośrodek w Radkowie nad zalewem
Prosimy o końkrety :) czyli adres... może być WWW cennik czy wyżerka na miejscu czy samemu cza łapać za gary :D
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Piotrek, znalazłeś już przyczynę tego dziwnego gaśnięcia moto podczas jazdy?
Tak się składa, że wczoraj wybrałem się na krótką przejażdżkę i jak wracałem do domu to na odcinku ostatnich 40 km Kapeć zdechł mi chyba 6x. Podczas normalnej jazdy po prostu w pewnym momencie brak zapłonu - zauważyłem, że tylko na chwilę mignie EFI ale tylko raz i nic więcej się nie dzieje. Po wyłączeniu i włączeniu stacyjki moto normalnie odpala i po jakimś czasie podczas jazdy znowu pada (nie próbowałem czy wystarczy tylko wyłączyć zapłon bo za każdym razem przekręcałem kluczyk). Nigdy wcześniej nic takiego mnie nie spotkało, ale na jednym z tematów przeczytałem, że może to być spowodowane zapchanym filtrem paliwa i w efekcie za niskim ciśnieniem paliwa co odcina zapłon i pompę. Przy najbliższej okazji sprawdzę czy gaśnięcie jest związane z mocnym odkręcaniem manetki bo jeżeli tak to filtr będzie bardzo prawdopodobny.
A może po prostu daje mi sygnały, że czas już zakończyć sezon
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 1155 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-28, 23:34
...daje ci do zrozumienia że do wymiany masz cewkę zapłonową, która umiera i jej agonia za chwilę cię uziemi ;) Mignięcie EFI wskazuje na błąd, prawdopodobnie zasilania na cewce, po wyłączeniu u włączeniu zapłonu ECU wykonuje reset, stąd dioda znika. I tak w kółko.
Ja akurat tak miałem, że podczas mocnego przyspieszania mi gasł. Wymiana filtra od Fiata Punto rozwiązała sprawę.
Kilka lat później zaczął mi losowo gasnąć w czasie jazdy, po zatrzymaniu odpalał normalnie. Tym razem winny okazał się czujnik stopki bocznej. Ale to już rozwiązałem lutownicą i działa do dzisiaj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum