Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2020-01-28, 23:42 Modyfikacja układu hamulcowego czyli SWAP zacisków Brembo P4
Postanowiłem na wzór naszych kolegów zza Oceanu zmodyfikować układ hamulcowy. Nie jest to konieczna modyfikacja. Od 2013 roku jeździłem Kapciem na całkowicie seryjnym układzie hamulcowym z wyjątkiem przewodów hamulcowych w stalowym oplocie. Fakt że przed każdym sezonem zacisk był wymyty przesmarowany a klocki to były brembo OEM co dawało całkiem przyzwoite hamowanie. W 2019 roku postanowiłem zmienić pompę hamulcową na taką prosto z Monstera S4r(m. in bo występowała w wielu modelach Ducati) i tutaj zaczął się mały niedosyt. Pompa znacząco zmieniła charakterystykę pracy układu hamulcowego co tylko bardziej skłoniło mnie do dalszych modyfikacji. W jesionno zimowe wieczory zacząłem szukać odpowiednich zacisków, równocześnie ćwicząc projektowanie 3d które miałem dawno temu na studiach i w technikum. Kolejnym krokiem po zakupie zacisków było zwymiarowanie i stworzenie modelu adaptera. Tutaj przydały się funkcje trygonometryczne(bleeee) na podstawie których stworzyłem odpowiednie kąty i wyliczyłem właściwe odległości miedzy otworami montażowymi. Na podstawie wymiarów i wyliczeń powstał model 3d adaptera który wydrukowałem na drukarce 3d. Adapter po montażu okazał się odpowiedni i bez żadnych poprawek postanowiłem zlecić wykonanie technologią cnc z aluminium. Jeżeli chodzi o materiał to wybrałem aluminium PA13 które ma bardzo dobre właściwości mechaniczne i dodatkowo jest wysoce odporne na korozję co pozwoli zachować na dłużej wypolerowaną powierzchnię. Śruby które wybrałem to M10x40 wg normy DIN960/DIN961 czyli gwint drobnozwojowy 1.25 do mocowanie zacisku i takie same do mocowania adapteru do lagi. Od strony lagi adapter jest skręcony za pomocą nakrętki kołnierzowej gwint 1.25. Chyba nie muszę dodawać że zaciski przeszły pełną regenerację i konserwację. Efekt jest powalający, chociaż mam za sobą tylko parę km testów(czekam na lepszą pogodą, ponieważ ciężko sprawdzać hamulcę przy temp. -3).
No to chyba tyle. Na każde pytanie chętnie odpowiem.
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 52 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 1574 Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-01-29, 09:59
To doważyłeś sprzęta dodatkową masą nieresorowaną. Basin a nie lepiej było się nauczyć modlitwy : "Panie Boże jak żeś pozwolił mnie rozpędzić to mnie teraz pomóż zatrzymać"
- łebska rzecz
_________________ chodzi o to żeby wpadać w błoto / morda w błocie .... świat w kolorach
_________________ Chińskie przysłowie mówi:
"Jeśli chcesz być szczęśliwy jeden dzień - upij się. Jeśli chcesz przez całe życie być szczęśliwy - załóż sobie ogród." dodam... żeby mieć gdzie pić
Ile cylindrów ma Caponord: 2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 388 Skąd: Będzin
Wysłany: 2020-01-31, 20:25
Dzięki za docenienie trudu :)
Ceny niestety na chwilę obecną to ok. 600zł + anodowanie na dowolny kolor 80zł. Czas realizacji to 14 dni materiał surowy, a anodowany to kolejne parę dni. Póki co będę testował adaptery i szukał tańszej firmy, chociaż na chwilę obecną jest to najniższa oferta. Jeżeli po 1000 km wszystko będzie ok to będę je wtedy mógł robić na zamówienie :)
Zastanawiam się też nad wykonaniem adapterów do zacisków radialnych. Wstępnie miało by to wyglądać tak:
_________________ Suzuki LS 650 Savage->Honda Gl 1500 Goldwing->Yamaha Wildstar 1600->Yamaha Bt 1100 Bulldog->Honda VFR 800 V-Tec-> Aprilia ETV 1000 Caponord(dożywocie) -> BMW r1100s Boxer Cup Replica -> CBF 1000 Fa -> Kawasaki ZX6R 636 Ninja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum